Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hahahaha, jaha! Undra om jag kanske ska lägga den i den där tråden om fölnings förberedelser? Då kan ju allsmäktige Buke granska den också och kanske komma med fler tips? Fast den är ganska lång....det blir ett låååångt inlägg...
Ja, vad jag hört från flera håll så är det helt vanligt att dom äter mindre den sista tiden.
Mitt sto äter fortfarande väldigt bra, är på dygn 286 nu. Har ökat på krafftfodergivan senaste två veckorna då jag tyckte att hon börjat tunna ur lite, men nu ser hon fin ut tycker jag.
Jag ger en masse uppblött foder, vilket ju gör att volymen blir större, men hon älskar sin mat så mycket att hon glufsar gladligen i sig 5-6 liter i slängen.
Har fri tillgång på bra hösilage med. Kan dock verka som att hon äter lite mindre av detta nu, det brukar ligga kvar et par kilon i boxen på morgonen.
@token - hur många utfodringstilfällen kör du i dygnet? Hon kanske skulle peta i sig lite mer om det blev uppdelat på mindre givor?
Vad drygt @mariahagersand ... Hoppas att han eller hon dyker upp snart.
Nu har jag lagt in checklistan i fölningstråden.
Förstår att du blir nervös! Jag blev också nervös igår kväll, jag såg i kameran att Olivia piskade lite med svansen och stod och smågungade med rumpan. Hon såg väldigt obekväm ut.Kolikkänning på Kotten igår kväll, full fart på bebisen enligt närvarande stallkamrat. Vet att det inte är ovanligt att de får lite ont i magen, men man blir nervös
Spännande, det närmar sigFörstår att du blir nervös! Jag blev också nervös igår kväll, jag såg i kameran att Olivia piskade lite med svansen och stod och smågungade med rumpan. Hon såg väldigt obekväm ut.
Så jag gick ut och satte mig där med henne men då verkade det inte vara något.
Välkommen!Har inte vågat skriva i denna tråd men nu närmar det sig så:
Mitt sto f2010 Veneur-Burggraaf är dräktig med Etalon Lux N och ska föla 20 april.
Hon står på lösdrift på ett stuteri och går med 4 andra dräktiga ston. Det är tråkigt att inte kunna ha henne hemma men samtidigt känns det skönt att någon med stor erfarenhet håller koll på henne.