Drak-och-enhörningsdrottningen strejkar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har också följt det där :( De hade väl evakuerat några nu och flera är på stand by.

Nej, nu behöver vi regn- och isdrakar!
Ja nu börjar den med farlig hastighet närma sig bebyggelse... :( Man vill så gärna hjälpa till men än så länge avböjer de hjälp från civila... Det kan jag också förstå för då måste de ha människor som kan styra dem. Jag vet att många lantbrukare är ute och sliter med sina vattenkärror, och att de som har dränk pumpar har åkt dit för att snabbt kunna pumpa upp vatten ur sjön. Men det är skrämmande krafter och jag bara hoppas att det inte ska behöva bli några människor som stryker med.:(

Nu ska vi inte vara sådana, du vet väl att 20 mil är nästgårds i Norrland?! :sneaky:

Vad lycklig jag skulle vara om fick ett torp som ligger två tre km från närmsta granne, med plats för några hästar, 2 kvigor av telemark eller dalkulle typ och en hund eller två. Slippa bry sig om grannen som bor vägg-i-vägg, över eller under och kunna springa ut näck för en cigg utan att bekymra sig för om någon ser det :)

Sällan har väl ett regn varit så efterlängtat som det som kommer nu! Men det hade gjort min morgon lite bättre om jag hade tänkt på det igår kväll och tagit in den rena tvätten istället för att låta den hänga kvar ute. Nu fick jag kasta mig ut och ta in den i hällregn och så hänga upp allt igen i källaren... ;) Men spelar roll, gör regnet så det blir hejd på elden så kan jag dansa regndans hela dagen!

Sällan har väl ett regn varit så efterlängtat som det som kommer nu! Men det hade gjort min morgon lite bättre om jag hade tänkt på det igår kväll och tagit in den rena tvätten istället för att låta den hänga kvar ute. Nu fick jag kasta mig ut och ta in den i hällregn och så hänga upp allt igen i källaren... ;) Men spelar roll, gör regnet så det blir hejd på elden så kan jag dansa regndans hela dagen!

Regnet gjorde ingen nytta här :( För lite och det är fortfarande varmt så nu är det som en våt filt ute :wtf: Det verkar som om det börjar blåsa upp lite så jag hoppas det håller i sig, annars blir det en outhärdlig dag.

Regnet gjorde ingen nytta här :( För lite och det är fortfarande varmt så nu är det som en våt filt ute :wtf: Det verkar som om det börjar blåsa upp lite så jag hoppas det håller i sig, annars blir det en outhärdlig dag.
Fjomp regn, så fort jag hade fått in tvätten så slutade det och nu skiner solen igen... :meh:

Och helt apropå ingenting alls. Kom att tänka på en blå micro och @mandalaki
10527452_10152529469373260_6492728054186565663_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 368
Senast: gullviva
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
19 853
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 433
Senast: Jojo
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 941
Senast: Buzzter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Random bildtråd med text V

Hund, Katt, Andra Djur