Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jaha, spännande klassindelning! Vi har ju Ukl (9-24 månader) och sen är det Öppenklass vare sig man vill eller ej tills man bli uppflyttad till Elit.
Det skulle jag nog inte säga, efter en snabb koll. Jag skulle kalla det utställningslinjer, men det är möjligt att uppfödaren vill ha det till DP.
Som det ju framgått lite i tråden så är det där med DP lite hittepå. Jag vet ingen jägare med lite högre ambitioner som skulle köpa en labbe som inte hade rena jaktlinjer. Man vill ju ha den ultimata jakthunden, inte bara en go familjehund.
Alltså, jag ser att jag måste vara åskådare på ett retriverprov nån gång, det verkar lite smått lustigt det som ska göras..? Vet man inte vad som kommer på provet?
Angående klasserna, förr var det åldersindelning och då kallades nkl unghundsklass.
Jag har ingen aning om hur de utländska hundarnas prestationer visas i de svenska databaserna.
Jag kan hästavel, inte hundavel - men vill lära mig. Försök gärna svara igen :-)