Fast det är ju det som är poängen, INGEN har skrivit att dobermann nöjer sig med "lite aktivitet". Det är du som tolkar inlägg som att bara för att man tycker att vissa personer visst kan ha en dobermann som förstagångshund så är det ok att inte erbjuda den ok med aktivering mentalt och fysiskt.Ja för jag skrev aldrig att dobbisen var : En Soffpotatis - gjorde jag det - nej och jag skrev aldrig att det VAR en pensionärshund.... Men förstår du inte ironi ? Om någon skriver något och sen skriver - IRONI - så menar man inte att tex dobbisen bara behöver lydnad..
.Jag menade tvärtom att JAG TROR att dobbisen behöver MER än lydnad för att må bra som tex också någon nosaktivitet och någon extra motion utöver promenader tex Drag..
Det är vad JAG personligen tycker man ska ge alla bruks/hundar mer eller mindre utefter individen vad den behöver
Jag ser ingen här som skrivit något inlägg där man som ägare inte ska aktivera sin hund ordentligt? Så varför skriva ironiskt om inlägg som inte ens finns i tråden?