Bor i hyresrätt i ett miljonprogram i storstad. När jag och exet flyttade isär hade jag inte råd att köpa en bostadsrätt och jag hade två krav - rimligt nära hundvakten och inglasad balkong. Så jag flyttade nån km längre bort. Så på tre flyttar de senaste fem åren har jag kanske flyttat mig totalt 4km längst samma väg :-)Varför bor du där och som du bor, vad får dig att trivas eller inte och vad skulle göra att du valde att flytta och i så fall vart och varför och vann jag härmed tävlingen om bukes längsta mening?
Jag gillar att bo i förorten, helt optimalt när jag hade hund. 50 meter åt ett håll har jag skog och det finns mil av olika jättefina gångvägar åt alla håll - 200 meter åt ett annat håll har jag en matbutik och spårvagn.
Ett krav jag har är att jag inte ska behöva byta fordon för att åka in till centrala Göteborg. Jag ska kunna sätta mig på en spårvagn och buss och den ska gå rätt in till centrum. Inte först buss och sen vagn eller behöva byta mellan två bussar. Och jag ska ha en butik, allra minst en kvartsbutik men helst en matbutik på gångavstånd.
Och jag behöver en parkering, gatuparkering går fetbort.