Jag noterar att mitt inlägg där jag skrev om mina egna erfarenheter försvunnit i utbrytningen av en egen tråd av det här ämnet. Kanske lite synd, kan jag tycka, eftersom jag tycker att det var ett exempel på den problematiska baksidan med just den här typen av fantasier, vilket jag tycker kan vara bra att också ha med i diskussionen. I synnerhet just för att vem som helst kan läsa och ta del av vad som skrivs här, och därmed också (säkert ofta undermedvetet) lägga det på "godkännande-kontot" för sig själva.
Jag lägger därför in en (mycket) kort sammanfattning. Jag har egna erfarenheter av att vara "handelsvaran", d. v. s. den som är menad att finnas till enbart för någon annans njutning. Min "köpare" var en nära vän, en trevlig och schysst och på alla sätt normal ung man, som under några års tid hade haft sådana fantasier om att "betala någon och få göra vad han själv ville utan att behöva tänka på någon annan". Hans fantasier blev normaliserade i hans egen tankevärld, till den punkt då han faktiskt tog klivet till att köpa sex och därmed utnyttja en annan person (mig).
Jag menar inte med det här inlägget att sådana fantasier är otillåtna eller inte får pratas om eller liknande, absolut inte! Men jag tror att det är bra att ha med även baksidan, som faktiskt finns där även när det bara är oskyldiga fantasier, just för att gränsen mellan fantasi och sexköp är så oerhört lätt att "råka" sudda ut, om det går en tid och fantasierna normaliseras.
Det är fullt möjligt att den gränsen är mer fast för kvinnor än för män, det har jag ingen statistik kring och vill inte gissa mig till. Men även om så är fallet, tänker jag att det inte är något skadligt i att veta om den betydligt smutsigare baksidan.
Med det sagt: Jag är helt och hållet för alla tänkbara sexuella fantasier, och i synnerhet att fantisera hur man själv skulle vilja ha sexet för att njuta till fullo! Det tror jag är en toppengrej att fantisera kring, för att kanske bli lite mer bekant med hur man "vill ha det", vad man njuter av, vad man inte vill göra o. s. v. om/när man har sex med en/flera partner/partners.