Jag tycker diskussionen som förs nu är extremt verklighets frånvarande och moraliserande.
Jag läser mycket, scfi-fi, fantasy osv både publicerat och sådant där privat personer skriver och publicerar (alltså icke editerat) och mängden sexuella fantasier där det utgår från ett beroende perspektiv, sex mellan människor- aliens/ shapeshifter (människor som kan ha sex i sin djurform eller människoform), eller en omvänd à la pretty woman där kvinnan har all makt (vilket jag tror MÅNGA kan relatera till att det INTE är så i verkligheten) osv är enorm. ENORM.
Och mängden böcker det finns att tillgår är otrolig.
Jag tycker diskussionen som förs är otroligt smal och utgår från sitt egna väldigt lilla världsperspektiv.
Jag är medveten om att jag låter skitdryg, men
Det finns många gånger när jag har tänkt "nope- det här är inget för mig" och det gör mig obekväm. Tex som när jag tycker det är glorifierat övergrepp eller där beroende perspektivet inte är en fin linje utan något som gör att min egen moral sätter stopp.
Men att låtsas att kvinnors fantasier inte är mörka och leder till sexköp om man har den typen av fantasier, alltså nä.