Diskussion om fantasier (utbruten från Detta med sex...)

Vem har över huvud taget gett uttryck för något sådant i den här tråden? :confused: Det enda jag sett som över huvud taget handlat om vad "normala" personer gör eller inte, är en uppfattning om att sexköpare är fundamentalt annorlunda än "vanliga". Det gällde väl dock främst män.

Läs mitt inlägg igen. Tråden fick mig att assocciera till detta. Det skulle förstås inte handlat om en association om någon faktiskt skrivit detta.
 
Läs mitt inlägg igen. Tråden fick mig att assocciera till detta. Det skulle förstås inte handlat om en association om någon faktiskt skrivit detta.

Jag uppfattade det som att du menade att något som diskuterats här skapade den associationen. Det är ju självklart så att vem som helst kan associera något till vad som helst, även om det inte är relevant för ämnet som faktiskt diskuteras, utan en helt annan diskussion.
 
Min uppfattning är att den enda som önskat att andra skall "hålla käften" är just du.
Och för att inte tycka att ämnet skall skrivas om på ett öppet forum, så skriver du väldigt mycket om just ämnet på ett öppet forum.

Jag har dock aldrig gett utryck för något sådant, däremot att jag ser en del problematik med att diskutera fantasier som rör olagliga handlingar helt utan att få lyfta andra synvinklar.

Min uppfattning är däremot att du och ett par andra användare mycket envist försökt tysta min röst i diskussionen.
 
Jag har dock aldrig gett utryck för något sådant, däremot att jag ser en del problematik med att diskutera fantasier som rör olagliga handlingar helt utan att få lyfta andra synvinklar.

Min uppfattning är däremot att du och ett par andra användare mycket envist försökt tysta min röst i diskussionen.
Då så har vi missuppfattat varandra
 
Min uppfattning är att den enda som önskat att andra skall "hålla käften" är just du.
Och för att inte tycka att ämnet skall skrivas om på ett öppet forum, så skriver du väldigt mycket om just ämnet på ett öppet forum.

En följdfråga, vilket ämne påstår du att jag anser inte skall skrivas om på ett öppet forum, som jag dock skriver väldigt mycket om?
 
Jag vet inte om man kan prata om "poängen med fantasier" som att det "ska vara" på ett särskilt sätt?

För de som fantiserar om övergrepp, sexköp o. s. v. så hoppas jag innerligt att det bara är just fantasier om det förbjudna (även om jag vet att det tyvärr inte alltid stannar där). Vissa av de som fantiserar om sex som är en bit bortom deras "vanliga" sexliv, utforskar det säkert i fantasin för att senare kanske verkställa fantasierna. Andra fantiserar säkert om helt "vanligt vaniljsex", som varken tänjer gränser eller är utmanande. D. v. s. fantasier kan vara precis hur som helst, det finns ju inte något sätt hur fantasier "ska vara".

Jag tycker däremot att det är lite märkligt att just sexuella fantasier inte tycks få problematiseras eller diskuteras ur något vidare begrepp än att alla fantasier är tillåtna.

Kan inte sexuella fantasier både vara tillåtna att ha, och samtidigt få diskuteras kring problematiken runt något i fantasin?

Nu minns jag inte vilken tråd det skrivits i, och vet inte om just det inlägget finns kvar. Någon nämnde hur som helst ett inlägg här på forumet, där någon uttryckt en fantasi om att få hälla en hink vatten, eller hur det har, över grannarna på balkongen under. Detta möttes då tydligen genast med kritik och att det inte var okej att uttrycka sig/tänka så.

Så en sådan fantasi, som ju är betydligt mindre vanlig att folk överlag faktiskt genomför, tål att ifrågasättas/problematiseras. En tanke/fantasi om att köpa sex för att slippa ta hänsyn till någon annan (de facto begå ett övergrepp) får tydligen inte alls problematiseras på Bukefalos. Varför är det så?
Det är väl klart att det går att diskutera och det är ju precis det vi gör?

Men att säga att fantasier om sexköp kommer leda till sexköp, är som att säga att videospel med skjutvapen kommer leda till att det skjuts fritt är i mitt tycke både långsökt och förlegat.

Det är ju inte så att bara för att det finns ett samband så är orsaken så enkel som att OM det finns fantasier (om sexköp) så kommer det leda till sexköp.
Det borde snarare vara att har man en unken kvinnosyn så är det större risk för att det kommer att leda till sexköp om man dessutom fantiserar om det.
 
Jag uppfattade det som att du menade att något som diskuterats här skapade den associationen. Det är ju självklart så att vem som helst kan associera något till vad som helst, även om det inte är relevant för ämnet som faktiskt diskuteras, utan en helt annan diskussion.

Naturligtvis var det tråden och det som diskuteras generellt som ledde till associationen. Huruvida det har någon relevans för ämnet eller inte beror säkert på vilken utgångspunkt man har - som med mycket av det som skrivs.

I och med att det bara är min association är det dock helt korrekt att det är ett annat diskussionsämne. Annars hade jag tagit upp det i stället för att bara nämna det i ett kort svar till en persons inlägg.
 
Det är väl klart att det går att diskutera och det är ju precis det vi gör?

Men att säga att fantasier om sexköp kommer leda till sexköp, är som att säga att videospel med skjutvapen kommer leda till att det skjuts fritt är i mitt tycke både långsökt och förlegat.

Det är ju inte så att bara för att det finns ett samband så är orsaken så enkel som att OM det finns fantasier (om sexköp) så kommer det leda till sexköp.
Det borde snarare vara att har man en unken kvinnosyn så är det större risk för att det kommer att leda till sexköp om man dessutom fantiserar om det.

Men ingen har, i vart fall inte så vitt jag sett, påstått att fantasier om sexköp kommer att leda till sexköp. Så det är väl inte riktigt något som behöver argumenteras emot?

Det blev dock omedelbart mycket upprörda reaktioner då jag skrev om mina tankar kring just sexköpsfantasier. Upprörda reaktioner som väldigt mycket antydde att sexuella fantasier, vad än de handlar om, inte bör bemötas på något sätt negativt, ifrågasättande eller problematiserande.
 
Naturligtvis var det tråden och det som diskuteras generellt som ledde till associationen. Huruvida det har någon relevans för ämnet eller inte beror säkert på vilken utgångspunkt man har - som med mycket av det som skrivs.

I och med att det bara är min association är det dock helt korrekt att det är ett annat diskussionsämne. Annars hade jag tagit upp det i stället för att bara nämna det i ett kort svar till en persons inlägg.

Det blir dock lätt så att det framstår som att du menar att klistra på andra dina associationer. Som i det här fallet, att någon/några/många här anser att endast "onormala" kvinnor har "onormala" fantasier, vad än det innebär.
 
Det blir dock lätt så att det framstår som att du menar att klistra på andra dina associationer. Som i det här fallet, att någon/några/många här anser att endast "onormala" kvinnor har "onormala" fantasier, vad än det innebär.

Eftersom jag var tydlig med att det bara var en association - alltså något spontant - jag gjorde känner jag inte att jag ska behöva censurera mig själv enbart baserat på att någon kan misstolka vad jag skriver.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 748
Senast: Gunnar
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 291
Senast: Imna
·
Äldre Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
23 926
Senast: Lobelia
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
17 209
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp