Kanske bara har dåligt ögonmått och höftar 50-60 M till 100 M.Det krävs att man kan se den gula rutan, vilket är högst tveksamt på 100 meter för normalpersonen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kanske bara har dåligt ögonmått och höftar 50-60 M till 100 M.Det krävs att man kan se den gula rutan, vilket är högst tveksamt på 100 meter för normalpersonen.
Förmodligen vanligt. man får dra sig till minnes när man sprang 100 m på idrotten/gympan. Det är en bra bit.Kanske bara har dåligt ögonmått och höftar 50-60 M till 100 M.
Jag med. Men jag skrev "radar upp" svordomar.Va? Jag använder svordomar och sarkasm konstant utan att vara förbannad, även IRL.
Det kan jag lova att jag inte har. Blev tvungen att göra ett praktiskt test och mätte via kartappen upp avståndet till ett hus mittemot (150 m enligt "Kartor", avrundar nedåt till 100). På detta avstånd ser jag vit text mot en botten av ofärgat glas på en port. Inte VAD det står, utan ATT det står något. Dock observerat från över markplan, kanske spelar betraktningsvinkeln in? För att säkerställa att jag inte är Fru Hököga kallade jag in två kollegor som fick göra samma test och också noterade texten.Eller så har du en heltokig avståndsbedömning.
I min gamla körkortsbok står att man kan använda ljustutan för att uppmärksamma framförvarande för att man vill köra om.
Klart du gör, det gör alla. Samma med att köra om på höger, det gör alla. Kör någon i vänsterfilen under hastighetsgränsen så kommer jag inte sakta ner för att inte köra om från högerfilen. Har kört om polisbilar på högersidan utan reaktion så. Bättre att trafiken flyter på än att man ska sakta ner för att bilen till vänster gjort det, det blir farligt och skapar irritation.
Om
Om alla filer är fulla med bilar tror jag man får köra om på insidan som i - hela den filen rör sig snabbare. Det händer hyfsat ofta i Stockholm, dvs alla 3-4 filer har bilar som ligger så tätt att filbyte är omständligt, och det är en annan sak än att köra om på insidan.
Jag saktar btw definitivt ned och lägger mig bakom i vänsterfilen om jag ska om. Kör inte om på insidan. Men det är mest mittfilskörarare som det händer med och då kan man ju gå ut i högerfil.
Kanske men jag hänger helst inte där om det inte är då mycket trafik att det inte märks. De bötfäller för det. Så om det är sen kväll så kan det bli fånigheter som att ligga i högerfil, komma ifatt, göra två filbyten till vänsterfil, köra om och göra två byten tillbaka igen.Jag tycker mittfilskörning är rätt smidigt. Upplever att det blir mindre störningar vid påfarter då. Samt att jag kan använda högerfilen som inofficiell bussfil
Kanske men jag hänger helst inte där om det inte är då mycket trafik att det inte märks. De bötfäller för det. Så om det är sen kväll så kan det bli fånigheter som att ligga i högerfil, komma ifatt, göra två filbyten till vänsterfil, köra om och göra två byten tillbaka igen.
Kan förstå att bussarna gillar. De är så stora så vågar glida om på insidan med, även utan full trafik. Jag håller mig helst borta från högerfilen vid påfarter dock.
Tyckte egentligen diskussionen gick så på tomgång att det var roligare att vara ute och jaga ihjäl göteborgsbilister, men måste ändå inflika: ser ni så dåligt att ni inte på typ 100 meters håll (eller vad du nu ovan nämnde för avstånd) känner igen och kan läsa av de där typiska gula "baby/dog/annat - on board-skyltarna" i typ laglig motorvägsfart? Det skulle jag anse trafikfarligt om något... Tydligt att vi utgår från olika förutsättningar i den här diskussionen, jag som har fullgod syn och inga övriga hinder vad avser varseblivning har inga som helst problem att notera en sådan skylt, eller "hästar" eller liknande på betydligt större avstånd än så.
Det där kan omöjligt stämma. Regskyltarna är väldigt lättlästa. På motorväg kör jag typ 4-6 sekunders regeln istället om jag inte kör efter 3 sekundersregeln.Tog körkort för 3 år sedan (har perfekt syn) och körläraren sa att om man kan läsa reg-numret på bilen framför på motorväg ligger man för nära... de gula skyltarna har inte större text.
Tsk bäst var förra veckan när jag tror en bilist ska ur rondellen och kör in. Han tutar som sjutton och jag tänker att jag måste varit världens dummaste o skäms. Varför trodde jag han skulle ut? Han kan ju inte ha blinkat.. Då gör han det igen blinkar höger in i rondellen tills han ska ut (rakt fram) och blinkar vänster . Inte då konstigt jag trodde han skulle höger...Roligast är ju när de blinkar IN i rondellen men inte ut..
Som att man skulle vara osäker på vart de ska på vägen in men inte ut.
Jag tänker E4 Stockholm 01 på natten. Trafik men inte tja trafik. Den enda bil du ser är den du kommer ifatt som ligger i mittfilen av 3-4 filer. . Den tiden hänger jag gärna i högerfil iom att jag vet att de kört driver mot mittfilsförare o jag har roligare saker att göra med pengarnaJag kör bara där om det behövs, dvs vid köer. Annars kör jag in i den fil som passar bäst för ändamålet. Jag tycker högerfilen är jobbig vid påfarter, skönt att slippa bry sig om vad bilen som ska på pysslar med. Men jag mittfilskör bara på 70-väg, om det inte krävs nått annat.
Däremot en blinkkod som får bilen 4-5 sekunder framför att förstå att den bör flytta sig, det har jag aldrig stött på.
.
http://se.fabesafe.com/baby-on-board/51607220.html
Typ såna här. Skylten är 12x12cm.
Lycka till med att avgöra vad som står där på när man kör på motorvägen, om man nu inte ligger upp i röven på den andra bilen...
Men man håller inte 100m avstånd på motorvägen? Jag har aldrig funderat på om jag läser de på motorvägen men ser inga problem med det. Man kanske ser det när man kör om? Jag noterar en väldans massa saker när jag kör, det betyder inte att man ligger i rumpan på nån?
Jag har sett folk som blinkar vänster när de kör in i rondellen, för att sen köra ut rakt fram.Tsk bäst var förra veckan när jag tror en bilist ska ur rondellen och kör in. Han tutar som sjutton och jag tänker att jag måste varit världens dummaste o skäms. Varför trodde jag han skulle ut? Han kan ju inte ha blinkat.. Då gör han det igen blinkar höger in i rondellen tills han ska ut (rakt fram) och blinkar vänster . Inte då konstigt jag trodde han skulle höger...
Fast det där sistnämnda behöver inte vara sant. Ligger jag i 110 på mätarn i bilen, är den verkliga hastigheten någonstans runt 100. Det skiljer sig från bil till bil hur ”fel” mätaren slår.Nu handlade det om att använda märket (eller snarare någon markering att det finns en hund (eller flera) i bilen för att avgöra om man ska köra närmre.
100 m är på ett ungefär avståndet om man håller sig till 3-sekretessregeln på motorvägen. För att vara mer exakt kör man 90 km i timmen är det 75 meter och kör man i 120 km i timmen är det 100 meter. De som ofta kör om folk på motorvägen torde ligga närmre 120 km i timmen än 90 då man snarare är den som blir omkörd om man kör i 90 km i timmen.
Det här citerar duNu handlade det om att använda märket (eller snarare någon markering att det finns en hund (eller flera) i bilen för att avgöra om man ska köra närmre.
100 m är på ett ungefär avståndet om man håller sig till 3-sekretessregeln på motorvägen. För att vara mer exakt kör man 90
Nu handlade det om att använda märket (eller snarare någon markering att det finns en hund (eller flera) i bilen för att avgöra om man ska köra närmre.
100 m är på ett ungefär avståndet om man håller sig till 3-sekretessregeln på motorvägen. För att vara mer exakt kör man 90 km i timmen är det 75 meter och kör man i 120 km i timmen är det 100 meter. De som ofta kör om folk på motorvägen torde ligga närmre 120 km i timmen än 90 då man snarare är den som blir omkörd om man kör i 90 km i timmen.
Tala om fulcitat det fetade har du klippt bort. Vänligen klipp inte citat mitt i meningen. Och med tanke på att det är ett kort stycke så är det rimligt att citera hela och inte välja ut halva meningar för att det ska passa dig bättre.Fast det där sistnämnda behöver inte vara sant. Ligger jag i 110 på mätarn i bilen, är den verkliga hastigheten någonstans runt 100. Det skiljer sig från bil till bil hur ”fel” mätaren slår.
Det är väl för att garantera att man aldrig kör för fort eller något. Själv hade jag velat ha det som i lastbilen, den hastighet som visas är den jag kör i.