Diskussion om fantasier (utbruten från Detta med sex...)

Prestationsångesten när man ligger första gången med någon kan ju vara rätt handikappande, så att fantisera om en situation där det inte spelar någon roll hur man presterar känns rätt normal för mig.
Men här så har ju själva önskan blivit tydligt definierad.
Det borde ju då vara möjligt att hitta någon väg framåt för att få uppleva det.
T.ex. en kärleksfull man som gärna bjuder på det.

Mina bästa älskare har haft som princip att ge en upplevelse som gör att de är välkomna tillbaka.
Det tycker jag är en bra målsättning.
 
En tanke på varför sexköp känns lockande, om du har betalat för det är kanske känslan att det är väldigt lätt att säga stopp? Den andra personen är där enbart för dig, under betalning och blir det för mycket/inte känns bekvämt kan man säga nej utan att någon annan blir besviken/sur? Det vore ju önskvärt att det fungerade så i exakt alla sex-situationer men verkligheten ser inte riktigt ut så. Dvs jag förstår verkligen fantasin.
 
En tanke på varför sexköp känns lockande, om du har betalat för det är kanske känslan att det är väldigt lätt att säga stopp? Den andra personen är där enbart för dig, under betalning och blir det för mycket/inte känns bekvämt kan man säga nej utan att någon annan blir besviken/sur? Det vore ju önskvärt att det fungerade så i exakt alla sex-situationer men verkligheten ser inte riktigt ut så. Dvs jag förstår verkligen fantasin.

Ja, som kvinnor är vi ju väldigt utsatta i en intim situation. Jag har definitivt varit med om att jag inte alls varit 100%-igt säker på att ett stopp från min sida skulle respekteras. Det är en enormt obehaglig känsla.
 
Jag vill nog säga både ja och nej. Ja - de allra flesta har spärrar för att göra folk illa. Nej - de flesta vill inte göra någon illa för att någon skriver om fantasier som kan göra någon illa. Men samtidigt - jo, att olagliga saker diskuteras som "vanliga fantasier" kan absolut bidra till att normalisera sagda olagliga aktivitet.
Det finns en hel genre om sånt som är fantasier men nästan ingen kan tänka sig i verkliga livet. Det kallas film. Thriller, actiondrama etc etc.
Miljoner människor tittar. Det lägger ingen moraliska aspekter på.
Varför skulle just sex vara annorlunda menar du?
 
En tanke på varför sexköp känns lockande, om du har betalat för det är kanske känslan att det är väldigt lätt att säga stopp? Den andra personen är där enbart för dig, under betalning och blir det för mycket/inte känns bekvämt kan man säga nej utan att någon annan blir besviken/sur? Det vore ju önskvärt att det fungerade så i exakt alla sex-situationer men verkligheten ser inte riktigt ut så. Dvs jag förstår verkligen fantasin.

Jag förstår absolut önskan om en situation där det inte finns någon förväntan om att prestera njutning för den andre. Att tänka som nämndes i ett annat inlägg, att den andre ska vilja ha sex med en igen, är en fin tanke om vilken inställning som är bra att ha, men medför onekligen en viss prestationspress om man är oerfaren eller osäker på sig själv vid sex.

Jag är däremot inte så övertygad om att göra sexet till en affärstransaktion är en bra lösning. Det är fortfarande att köpa en annan människas kropp för sin egen tillfredsställelse, ett tidsbegränsat ägande av en annan människa där den människans samtycke är utsuddat.

Sedan är ju sex väldigt individuellt och luststyrt. Även en mycket erfaren sexsäljare som sett och hört det mesta kan omöjligen veta vad just jag vill ha, och jag tror ärligt talat att risken för kommunikationsmissar är stor även i den situationen om man tänker sig sexköp för att "slippa göra sin del" i sexet.

Men visst, att helt säga nej och avbryta det hela mitt i akten och gå därifrån - då kan jag också tro att det skulle vara mindre besvikelse hos den andre parten. I praktiken tror jag dock att risken är stor att om man själv gått dit för att få det överstökat av någon "som kan", så kommer man att lägga en press på sig själv att också just få det gjort och så stannar man kvar i något man kanske inte helhjärtat egentligen vill, när man ju har satt sig i situationen och beställt tjänsten själv så att säga. Särskilt om det är just en osäkerhet på sin egen vilja och sexuella preferenser som gör att man inte haft sex tidigare eller på länge. Risken är stor att samma mekanismer kickar in igen, bara i en annan situation.

Nej, jag tror inte att det är en bra idé att köpa sex som lösning (och tror inte att du tycker det heller, fattar att du också spinner vidare som fantasi), tror det kommer in så mycket andra aspekter som gör att det inte blir som man hoppats.

Jag tror att det finns personer som har ett förhållningssätt till sex och sin egen kropp som gör det möjligt att betrakta sålt sex som vilken handelsvara som helst, så min aversion mot sexköp är inte principiell på det sättet, men jag tror att de är så pass få så jag tycker att det enormt mycket större lidandet för många fler motiverar ett både juridiskt och moraliskt motarbetande av sex som handelsvara. Därmed så skaver det för mig att sitta och fantiserar om fördelarna med att köpa sex, även om jag verkligen förstår känslorna och tankarna som leder fram till fantasierna. Jag vill gärna ha högt i tak om vad man får skriva om, och vilka tankar som skrivs ut innan de kanske är helt färdigtänkta och grundade hos en. Men jag tycker också att det är viktigt och sunt när andra säger till att det som skrivs tangerar deras gränser och påminner om hur saker och ting kan tolkas hos andra på ett sätt som nog inte var avsikten, utan att det ska tolkas som att man försöker tysta andra.
 
En tanke på varför sexköp känns lockande, om du har betalat för det är kanske känslan att det är väldigt lätt att säga stopp? Den andra personen är där enbart för dig, under betalning och blir det för mycket/inte känns bekvämt kan man säga nej utan att någon annan blir besviken/sur? Det vore ju önskvärt att det fungerade så i exakt alla sex-situationer men verkligheten ser inte riktigt ut så. Dvs jag förstår verkligen fantasin.
Jag förstår också den starka önskan att det ska vara lätt att säga stopp (jag har erfarenheter av både rakt av hemska övergrepp och mer gråzon-sex) men jag tycker det är synd att man glömmer bort den andra personen i fantasin. Om man tycker det är viktigt att få bli 100% respekterad, att det inte ska finnas några förväntningar och att det ska vara okej att säga nej/stoppa när som helst, varför ska då inte den man köper sex av få samma friheter? Det här är ju en komplicerad diskussion angående sexköp men jag anser absolut att utbytet av pengar implicit gör gränsersättning väääldigt svårt för den som får pengarna och att själva situationen (nån som har sex som aldrig skulle skett utan pengautbyte) hela det konceptet rakt av är utan riktigt samtycke.

Som sagt, jag förstår önskan att bli helt och fullt respekterad, speciellt ens första gång, men att då inte ge samma privilegier till den som man har sex med blir lite bakvänt och ojämlikt. Sex (med en annan person) är ju något man gör tillsammans och där man måste ta in att båda är människor med egna kroppar och viljor. Om man helt vill ta bort tanken på den andre personen så få man nog ha sex med sig själv eller en docka eller så. Det här har ju dock ingenting med trädstarten att göra, TS har ju aldrig uttryckt överhuvudtaget att sexköp skulle vara aktuellt.

Jag hoppas att TS kanske fått med sig något annat hjälpsamt från den här tråden!
 
Det finns en hel genre om sånt som är fantasier men nästan ingen kan tänka sig i verkliga livet. Det kallas film. Thriller, actiondrama etc etc.
Miljoner människor tittar. Det lägger ingen moraliska aspekter på.
Varför skulle just sex vara annorlunda menar du?

Fast sexköp ÄR ju en väldigt reellt fenomen, det är den stora skillnaden. Som dessutom försvaras av väldigt många, helt vanliga människor som vi möter i vår vardag varje dag, som anser att sexköpslagen borde avskaffas med hänvisning till att sex borde ses som vilken affärstransaktion som helst. Jag har hittills inte mött någon i min omgivning som argumententerar på motsvarande sätt gällande en innehållet i en godtycklig actionrulle.

Tycker du att synen på sexköp i samhället idag verkligen kan likställas med synen på att döda folk? I så fall befinner vi oss verkligen i olika världar. Sexköp är otroligt mycket mer accepterat i min värld, det är bara att se till de återkommande rubrikerna för att se hur vanligt det är och hur reaktionerna blir.
 
Fast sexköp ÄR ju en väldigt reellt fenomen, det är den stora skillnaden. Som dessutom försvaras av väldigt många, helt vanliga människor som vi möter i vår vardag varje dag, som anser att sexköpslagen borde avskaffas med hänvisning till att sex borde ses som vilken affärstransaktion som helst. Jag har hittills inte mött någon i min omgivning som argumententerar på motsvarande sätt gällande en innehållet i en godtycklig actionrulle.

Tycker du att synen på sexköp i samhället idag verkligen kan likställas med synen på att döda folk? I så fall befinner vi oss verkligen i olika världar. Sexköp är otroligt mycket mer accepterat i min värld, det är bara att se till de återkommande rubrikerna för att se hur vanligt det är och hur reaktionerna blir.
Jösses.

Den här feministen var väldigt glad när samtyckeslagen kom. Etc etc. Ingenstans har jag försvarat något.

Min jämförelse med tankar och fantasier, är att det finns massor av fantasier som visas på film och i gaming. Men ingenstans blir det väl så komplicerat som när det gäller fantastier om sex.
OK med sex utan samtycke eller med någon i beroendeställning - nej verkligen inte.

Om du ser omkring dig att sexköp är accepterat är det väldigt sorgligt.

Antingen pratar vi förbi varann eller så förstår vi inte varann..
 
Jag förstår absolut önskan om en situation där det inte finns någon förväntan om att prestera njutning för den andre. Att tänka som nämndes i ett annat inlägg, att den andre ska vilja ha sex med en igen, är en fin tanke om vilken inställning som är bra att ha, men medför onekligen en viss prestationspress om man är oerfaren eller osäker på sig själv vid sex.

Jag är däremot inte så övertygad om att göra sexet till en affärstransaktion är en bra lösning. Det är fortfarande att köpa en annan människas kropp för sin egen tillfredsställelse, ett tidsbegränsat ägande av en annan människa där den människans samtycke är utsuddat.

Sedan är ju sex väldigt individuellt och luststyrt. Även en mycket erfaren sexsäljare som sett och hört det mesta kan omöjligen veta vad just jag vill ha, och jag tror ärligt talat att risken för kommunikationsmissar är stor även i den situationen om man tänker sig sexköp för att "slippa göra sin del" i sexet.

Men visst, att helt säga nej och avbryta det hela mitt i akten och gå därifrån - då kan jag också tro att det skulle vara mindre besvikelse hos den andre parten. I praktiken tror jag dock att risken är stor att om man själv gått dit för att få det överstökat av någon "som kan", så kommer man att lägga en press på sig själv att också just få det gjort och så stannar man kvar i något man kanske inte helhjärtat egentligen vill, när man ju har satt sig i situationen och beställt tjänsten själv så att säga. Särskilt om det är just en osäkerhet på sin egen vilja och sexuella preferenser som gör att man inte haft sex tidigare eller på länge. Risken är stor att samma mekanismer kickar in igen, bara i en annan situation.

Nej, jag tror inte att det är en bra idé att köpa sex som lösning (och tror inte att du tycker det heller, fattar att du också spinner vidare som fantasi), tror det kommer in så mycket andra aspekter som gör att det inte blir som man hoppats.

Jag tror att det finns personer som har ett förhållningssätt till sex och sin egen kropp som gör det möjligt att betrakta sålt sex som vilken handelsvara som helst, så min aversion mot sexköp är inte principiell på det sättet, men jag tror att de är så pass få så jag tycker att det enormt mycket större lidandet för många fler motiverar ett både juridiskt och moraliskt motarbetande av sex som handelsvara. Därmed så skaver det för mig att sitta och fantiserar om fördelarna med att köpa sex, även om jag verkligen förstår känslorna och tankarna som leder fram till fantasierna. Jag vill gärna ha högt i tak om vad man får skriva om, och vilka tankar som skrivs ut innan de kanske är helt färdigtänkta och grundade hos en. Men jag tycker också att det är viktigt och sunt när andra säger till att det som skrivs tangerar deras gränser och påminner om hur saker och ting kan tolkas hos andra på ett sätt som nog inte var avsikten, utan att det ska tolkas som att man försöker tysta andra.

Jag förstår också den starka önskan att det ska vara lätt att säga stopp (jag har erfarenheter av både rakt av hemska övergrepp och mer gråzon-sex) men jag tycker det är synd att man glömmer bort den andra personen i fantasin. Om man tycker det är viktigt att få bli 100% respekterad, att det inte ska finnas några förväntningar och att det ska vara okej att säga nej/stoppa när som helst, varför ska då inte den man köper sex av få samma friheter? Det här är ju en komplicerad diskussion angående sexköp men jag anser absolut att utbytet av pengar implicit gör gränsersättning väääldigt svårt för den som får pengarna och att själva situationen (nån som har sex som aldrig skulle skett utan pengautbyte) hela det konceptet rakt av är utan riktigt samtycke.

Som sagt, jag förstår önskan att bli helt och fullt respekterad, speciellt ens första gång, men att då inte ge samma privilegier till den som man har sex med blir lite bakvänt och ojämlikt. Sex (med en annan person) är ju något man gör tillsammans och där man måste ta in att båda är människor med egna kroppar och viljor. Om man helt vill ta bort tanken på den andre personen så få man nog ha sex med sig själv eller en docka eller så. Det här har ju dock ingenting med trädstarten att göra, TS har ju aldrig uttryckt överhuvudtaget att sexköp skulle vara aktuellt.

Jag hoppas att TS kanske fått med sig något annat hjälpsamt från den här tråden!
Svar till båda: Jag ville framföra att jag förstår fantasin, och tyckte jämförelsen med att inte vilja blippa köttbiten i affären eller råna en bank faktiskt var rätt bra. Det är en tanke som känns som "en bra ide", men som man inte har någon intention att genomföra. Det är väl därför en fantasi är bra, ingenting är olagligt. 😊
 
Jösses.

Den här feministen var väldigt glad när samtyckeslagen kom. Etc etc. Ingenstans har jag försvarat något.

Min jämförelse med tankar och fantasier, är att det finns massor av fantasier som visas på film och i gaming. Men ingenstans blir det väl så komplicerat som när det gäller fantastier om sex.
OK med sex utan samtycke eller med någon i beroendeställning - nej verkligen inte.

Om du ser omkring dig att sexköp är accepterat är det väldigt sorgligt.

Antingen pratar vi förbi varann eller så förstår vi inte varann..

Jag tycker att diskussionen om sex ÄR annorlunda än den om att döda folk, inte för att jag skulle vara pryd eller religiös utan för att den allmänna uppfattningen i samhället om vad som är/borde vara okej är så annorlunda. Och då blir det viktigare för mig att värna om försvaret av sexköpslagen eftersom jag verkligen inte är övertygad om att den inte kan försvinna inom en överskådlig framtid.

Jag är inte oroad för att actionhjältar ska bli tillåtna på gatorna och lägger därför ingen energi på att argumentera emot dem. Sedan kan jag faktiskt inte minnasatt det förekommit någon tråd där någon användare beskrivit sina fantasier om att gå ut med vapen på gatorna och skjuta alla "onda", har det varit en sådan? Spontant har jag svårt att tänka mig att andra användare skulle uppmuntra fantasierna, men möjligen skulle de väcka mindre mothugg om det är helt orealistiska saker som beskrivs. Det är ju det som imo är den stora skillnaden, att de flesta actionrullar är helt orealistiska att iscensätta även om man skulle fantisera om att vara hjälten, vilket sexköp faktiskt inte är. Det är tvärtom en väldigt realistisk scen, och det blir därför viktigare att poängtera att det INTE är en bra lösning att testa i verkligheten. Inte så mycket med tanke på den som skrev ursprungsinlägget, utan för den som läser och redan är mottaglig för argument till att köpa sex.

Det är sexköpslagen jag pratar om, inte samtyckeslagen. Det som vill tillåta sexköp anser ju att samtycke kan köpas som affärsuppgörelse, så samtyckeslagen har ingen relevans då. Och sexköp pågår ju i Sverige hela tiden, och likaså argumenterande för att avskaffa sexköpslagen med hänvisning till att man borde se sex som vilken handelsvara som helst, så det är inte så svårt att se att det finns en grad av acceptans i samhället, även om de närmaste runt mig personligen nog aldrig skulle våga erkänna det för mig.
 
Senast ändrad:
Jag tycker att diskussionen om sex ÄR annorlunda än den om att döda folk, inte för att jag skulle vara pryd eller religiös utan för att den allmänna uppfattningen i samhället om vad som är/borde vara okej är så annorlunda.
Ja det är ju verkligen olika där.
Dessutom så går det att mot betalning utan att skada någon annan få leva ut sina fantasier om våld och vapen.
Laserdome och Paintball finns för de hugade.

Sexköp fungerar ju inte på det viset.
Det går inte att göra "på låtsas".
 
Det finns en hel genre om sånt som är fantasier men nästan ingen kan tänka sig i verkliga livet. Det kallas film. Thriller, actiondrama etc etc.
Miljoner människor tittar. Det lägger ingen moraliska aspekter på.
Varför skulle just sex vara annorlunda menar du?
Men om någon sa att den hade fantasier om att döda andra människor så hade du ju reagerat på det även om det finns massor av filmer om massmördare? Jag tänker att det absolut finns sexuella fantasier som man bör vara försiktig med som tex att fantasier om att göra illa andra människor eller utsätta unga personer för saker, fantasier om att skada sig själv osv.
 
Det jag inte förstår är hur sexköp kommer in i den fantasin. Varför är det nödvändigt för att kunna fantisera om att själv ha full kontroll över situationen?
Återigen - inte vet jag? Jag kan liksom inte stå till svars för alla kvinnors sexfantasier, jag säger bara att jag helt och hållet kan förstå var den kommer ifrån. Utan att bli alltför personlig har jag stor insikt i både sexhandel och övergrepp och ser inga som helst prolem med att någon uttrycker en önskan om att "tänk om man bara kunde betala för någon som kom och fixade det här åt mig!".
Sex är svårt.
Det finns säkert många, många andra fantasier runt kontroll också, men jag föreställer mig att det är just där fantasin kommer ifrån, för många kvinnor. Jag tror det är annorlunda (och faktiskt något mer problematiskt) för många män, men nu generaliserar jag förstås.
 
En tanke på varför sexköp känns lockande, om du har betalat för det är kanske känslan att det är väldigt lätt att säga stopp? Den andra personen är där enbart för dig, under betalning och blir det för mycket/inte känns bekvämt kan man säga nej utan att någon annan blir besviken/sur? Det vore ju önskvärt att det fungerade så i exakt alla sex-situationer men verkligheten ser inte riktigt ut så. Dvs jag förstår verkligen fantasin.
Precis det här. :heart
 
Svar till båda: Jag ville framföra att jag förstår fantasin, och tyckte jämförelsen med att inte vilja blippa köttbiten i affären eller råna en bank faktiskt var rätt bra. Det är en tanke som känns som "en bra ide", men som man inte har någon intention att genomföra. Det är väl därför en fantasi är bra, ingenting är olagligt. 😊

Det finns likheter i jämförelserna men också en avgörande skillnad, i att det i allmänhet råder konsistens mellan den moraliska uppfattningen och den juridiska uppfattningen gällande bankrån och stöld - så gott som alla menar att det både är moraliskt och juridiskt förkastligt. Man skulle ha förståelse för vissa typer av stölder i vissa situationer, t ex mat och kläder till någon som inte har, men de flesta skulle nog mena att man då "bör" stjäla mer basala saker än oxfilé t ex. Och så gott som ingen skulle mena att stöld borde vara moraliskt okej generellt.

Med sexköp är läget ett helt annat. De flesta skulle skämmas inför sina närstående (så länge de närstående tycker att det är moraliskt fel), och är man känd och hamnar i media så ber man om ursäkt och skyller på att det var en engångsföreteelse pga en tillfällig svacka i livet. Men bortanför det så finns det uppenbarligen många som faktiskt köper sex, och många som argumententerar för att det BORDE vara tillåtet (även om de menar att de själva inte skulle köpa).

Nu minns inte jag vem som skrivit vad, men jag upprepar att jag inte engagerar mig i diskussionen för att påverka den som skrivit om sina fantasier om sexköp - jag har inga skäl att tro att den/de faktiskt skulle göra det - utan jag skriver allmänt om varför jag tycker att det är rimligt att reagera på inlägg som av andra läsare skulle kunna bekräfta rimligheten i att köpa sex. Även om den som skrev inte själv någonsin faktiskt tänkt köpa sex, eller avsåg att legitimera det för någon annan, så tycker jag att det är bra att det kommer in andra inlägg med andra perspektiv i ämnet, för att balansera upp de "positiva" fantasierna. Jag tycker att de som skrev om det fick oförtjänt mycket kritik för det, och har därför försökt förklara varför jag tycker att det är rimligt att det perspektivet också lyfts.

Flera användare här bor också i andra länder där lagen ser annorlunda ut, och den svenska lagen och den svenska moraliska uppfattningen (som också spretar) är verkligen inte allmängiltig eller något man kan ta för givet (som uppfattningen om bankrån och stöld i allmänhet). Personligen så tycker jag ju att sexköp är lika moraliskt förkastligt (samt att jag tror att det är stor risk för att det i verkligheten inte blir som man hoppades på, som jag skrev om i ett tidigare inlägg) i de länder där det är juridiskt tillåtet, där man alltså inte bara skulle behöva fantisera om det.
 
Det jag inte förstår är hur sexköp kommer in i den fantasin. Varför är det nödvändigt för att kunna fantisera om att själv ha full kontroll över situationen?
Jag tänker att själva grejen med att inte behöva ge tillbaka, att inte behöva kompensera för sin icke perfekta kropp, att slippa en komplicerad mänsklig relation och att någon faktiskt har fullt fokus på MIG kan vara några orsaker. Men igen, har man en kompass som fungerar så stannar detta på fantasistadiet.

Din fd vän hade ju ingen kompass. Han väntade tills du var ekonomiskt utsatt/i underläge och sen utnyttjade han dig. Det är något annat än den fantasi som det getts uttryck för i tråden. Börjar man tänka längre än "någon som är där bara för min skull" dvs på den andres utsatta situation, ja då tror jag att fantasin är direkt avtändande många.

Det som ÄR ett problem är att många kvinnor går runt med ett tungt täcke av SKAM. Över hur man ser ut, hur man presterar etc. Och i en tråd när vi diskuterar konsekvenserna av att inte vara bekväm så är det lite taktklöst att skamma folk för de fantasier de ger uttryck för. Bättre i så fall att skapa en egen tråd om tankemönstret hos de som köper sex.
 
Svar till båda: Jag ville framföra att jag förstår fantasin, och tyckte jämförelsen med att inte vilja blippa köttbiten i affären eller råna en bank faktiskt var rätt bra. Det är en tanke som känns som "en bra ide", men som man inte har någon intention att genomföra. Det är väl därför en fantasi är bra, ingenting är olagligt. 😊
Jag har diskuterat fantasier och att få diskutera just fantasier. Inget annat. Jag försvarar definitivt inte verkliga handlingar som de i fantasierna.

Sen har det tydligen barkat iväg...
 
Jag tänker att själva grejen med att inte behöva ge tillbaka, att inte behöva kompensera för sin icke perfekta kropp, att slippa en komplicerad mänsklig relation och att någon faktiskt har fullt fokus på MIG kan vara några orsaker. Men igen, har man en kompass som fungerar så stannar detta på fantasistadiet.

Din fd vän hade ju ingen kompass. Han väntade tills du var ekonomiskt utsatt/i underläge och sen utnyttjade han dig. Det är något annat än den fantasi som det getts uttryck för i tråden. Börjar man tänka längre än "någon som är där bara för min skull" dvs på den andres utsatta situation, ja då tror jag att fantasin är direkt avtändande många.

Det som ÄR ett problem är att många kvinnor går runt med ett tungt täcke av SKAM. Över hur man ser ut, hur man presterar etc. Och i en tråd när vi diskuterar konsekvenserna av att inte vara bekväm så är det lite taktklöst att skamma folk för de fantasier de ger uttryck för. Bättre i så fall att skapa en egen tråd om tankemönstret hos de som köper sex.

Fast det som fick mig att reagera är just att sådana fantasier väldigt, väldigt lätt bygger vidare från tanken "vad skönt det skulle vara om någon kunde bara fixa det där". Det är helt enkelt inte så svartvitt som att man antingen har eller inte har en moralisk kompass i de här frågorna, utan det man ser, läser, hör, pratar om o. s. v. påverkar också ens förhållningssätt.

Som i mitt fall med min vän, det var inte alls så att han inte hade någon kompass och att han väntade på rätt läge att "slå till". Det var något som växte fram under lång tid, en normaliseringsprocess som pågick i hans hjärna. Kanske hade han tänkt om, om någon i ett tidigt skede belyst det problematiska i hans fantasier, kanske inte.

"De som köper sex" är inte skumma gubbar i vita skåpbilar. Det är vem som helst, som framstår som vem som helst och som (i alla fall utåt) har helt normala och vettiga värderingar.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 748
Senast: Gunnar
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 291
Senast: Imna
·
Äldre Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
23 926
Senast: Lobelia
·
Relationer Anonymt nick, vet någon vem jag är så visa gärna inte det <3 Det här kommer bli jättelångt, men för att sammanfatta det hela lite så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
17 209
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp