Aha, det var klargörande! Sex som en transaktion låter annorlunda än att slippa ta hänsyn. Det du skriver nu handlar ju om att slippa fundera över hur man själv framstår i den andras ögon, inte att slippa ta hänsyn = köra över den andra.Jag tänker förstås utifrån mig själv, men jag föreställer mig att fler kvinnor (särskilt vi som har problem med självkänsla/kroppen etc) också lockas av tanken på att ha total kontroll över situationen som ett sätt att kunna släppa kontrollen. Att sex som en transaktion skulle innebära att kunna luta sig tillbaka och njuta utan att behöva tänka på om vinkeln gör en attraktiv, om man låter för lite eller för mycket, om man är för spänd eller för slapp, för livlig eller för stilla, att det som händer bara är det JAG bestämt och inte mer. Någonting som för mig aldrig kan hända med en partner jag har en relation med. Ungefär så.
Men bara för att det är en föreställelse en har eller en fantasi som lockar, eller att jag kan förstå varför den typen av lösning ibland kan dyka upp i tankarna när man blir frustrerad, ledsen eller vadsomhelst, betyder det inte att jag tycker att vi ska köpa sex av varandra.
Sen kan jag tycka det är sorgligt om du tänker att det aldrig skulle hända med nån du har en relation med. Det skulle inte behöva vara en fantasi.