Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S
Har plöjt tråden, men utan att svara eftersom jag känt att jag inte vill ge dig råd om vad du skall göra - det är råd jag inte kan ge helt enkelt. Finns ju alltid saker att väga in som bara du kan veta, känslor som bara du kan bedöma vilken inverkan de skall ha etc.
Jag hoppas att du får må bra nu när du har fattat beslutet och genomfört aborten och jag hoppas att du en dag kan få glädjen i en väntad graviditet.
Det jag egentligen ville säga med mitt inlägg är att du skall veta att många av oss som har endometrios har svårt att bli gravida dels på grund av sammanväxningar och cystor men också på mer oklara grunder, någon av de utredningar jag läst beskrev det som en "ogynnsam miljö för befruktat ägg att fastna i" om en endometriospatients livmoder. Allt det där låter ju oerhört negativt och gjorde i vart fall mig ledsen men det som är summan av alltsammans är ändå att endometriospatienter oftast svarar otroligt bra på provrörsbefruktning. Så OM du skulle ha problem med att bli gravid i framtiden, när och om du vill ha barn, så bär med dig den tanken - du svarar antagligen jättebra på provrörsbefruktning.
Vetskapen om det har varit en tröst för mig i vart fall.
Önskar dig och din pojkvän all lycka till med att få ett härligt och glädjande förhållande och vem vet, förr än vi anar kanske vi får läsa en överlycklig tråd om någon som gjorde abort för en tid sedan men nu väntar ett alldeles jätteönskat och efterlängtat barn?