Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

När "fostret" väl hade drivits ur min kropp så mådde jag väldigt bra. Visserligen hög som ett hus på morfinet men också en känsla av lättnad. Det var liksom gjort och det var rätt. Har aldrig ångrat mig men visst kan jag fundera på hur livet hade sett ut idag om jag hade valt annorlunda.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Kl

Om 15 min är det dags att stoppa i sig deras fina smärtlindringspaket man skulle ta en timme innan.. och min allra finaste vän är på väg hit för att köra mig och va med mig därinne, hafe tänkt va själv där men hon erbjöd sig och då kunde jag inte säga nej..

så nu hoppas jag det går då snabbt och smärtfritt som möjligt.. usch för den här dagen :(
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Tack alla <3

Fyfan i helvete..aldrig mer!!!! Tog en kvart sen låg jag dubbelvikt på golvet och kräktes av smärta. . :( aldrig mått så dåligt i hela mitt liv :s

men lyckligtvis hjälpte morfinet så nu känner jag mig inte självmordsbenägen längre..
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

En stor kram till dig!


lil-sis: När "fostret" väl hade drivits ur min kropp så mådde jag väldigt bra. Visserligen hög som ett hus på morfinet men också en känsla av lättnad. Det var liksom gjort och det var rätt. Har aldrig ångrat mig men visst kan jag fundera på hur livet hade sett ut idag om jag hade valt annorlunda.

Jag kände precis samma sak....
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag hade också fruktansvärt ont när jag gjorde abort och spydde som en katt. Men det går över ganska snabbt. När det är klart är det färdigt. Jag minns att jag mådde jättebra när jag gick därifrån. Jag hade redan då, i vecka 6, ganska mycket graviditetsillamående och det var så skönt att slippa. Det försvann direkt.

Det pratas ofta om att man kan ångra en abort men jag har faktiskt aldrig träffat någon som gör det. Känns för mig mer som att det är samhällets förväntning på en kvinna, för vi ska på något sätt skämmas och ha dåligt samvete för detta "onaturliga". I mitt fall visade det sig senare att vi inte kunde få barn när vi väl var redo ett par år senare. Många tror att åtminstone det borde få mig att ångra mig men nej. Om jag hade behållit barnet är jag helt säker på att jag inte hade varit gift med min man i dag, för vi var långt ifrån redo att bli föräldrar tillsammans och han var inte redo att bli pappa. I dag har jag inga barn men världens underbaraste man, som jag inte hade offrat för alla barn i världen. Livet kan bli fantastiskt på så många sätt.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Nu är vi på väg hem, känner mig jävligt neutral.. typ avtrubbad..
smärtan kommer och går, rätt jobbig stundvis fortfarande.. men jämfört med den vidriga smärtan imorse så känns allt som en droppe i havet, fick en dos morfin till vid 12.30.. så nu blir det hem och sova lite förhoppningsvis..

Tack alla underbara människor för era tankar, stöd och kramar dom här veckorna <3
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Vad skönt att det är gjort, jag antar iaf att det är en skön lättnad?

Hem och vila nu, låt nära och kära ta hand om dig så hoppas jag att du mår bättre snart :)
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Tack till dig också, för att du delat med dig av din resa!

Sköt om dig nu, du har varit jättestark!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Har plöjt tråden, men utan att svara eftersom jag känt att jag inte vill ge dig råd om vad du skall göra - det är råd jag inte kan ge helt enkelt. Finns ju alltid saker att väga in som bara du kan veta, känslor som bara du kan bedöma vilken inverkan de skall ha etc.

Jag hoppas att du får må bra nu när du har fattat beslutet och genomfört aborten och jag hoppas att du en dag kan få glädjen i en väntad graviditet.

Det jag egentligen ville säga med mitt inlägg är att du skall veta att många av oss som har endometrios har svårt att bli gravida dels på grund av sammanväxningar och cystor men också på mer oklara grunder, någon av de utredningar jag läst beskrev det som en "ogynnsam miljö för befruktat ägg att fastna i" om en endometriospatients livmoder. Allt det där låter ju oerhört negativt och gjorde i vart fall mig ledsen men det som är summan av alltsammans är ändå att endometriospatienter oftast svarar otroligt bra på provrörsbefruktning. Så OM du skulle ha problem med att bli gravid i framtiden, när och om du vill ha barn, så bär med dig den tanken - du svarar antagligen jättebra på provrörsbefruktning.

Vetskapen om det har varit en tröst för mig i vart fall.

Önskar dig och din pojkvän all lycka till med att få ett härligt och glädjande förhållande och vem vet, förr än vi anar kanske vi får läsa en överlycklig tråd om någon som gjorde abort för en tid sedan men nu väntar ett alldeles jätteönskat och efterlängtat barn?
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Skönt att det är klart, och förhoppningsvis blir det lugn sömn för din del nu.

Ta hand om dig på bästa sätt, det är du verkligen värd!:love:

Håller med Lena Furberg, och tackar för att vi får följa dig på din "resa". Tror att det kan komma fler till nytta, och dela gärna med dig av tankar och funderingar framöver.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Hoppas avtrubbade känslan går över snart och att du och pojkvännen kan gå vidare med livet tillsammans :)
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Önskar dig all lycka till! Har också tänkt på dig.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

En av mina bästa vänninnor blev gravid med sin nya pojkvän efter jag vill minnas, 12 veckor. Skillnaden med dem var i och för sig att de faktiskt ville bli gravida och planerade det, men de hade ju inte känt varandra värst mycket längre än du och killen.

Nåväl, kompisen resonerade som så att om det skulle gå åt h-e så skulle barnet ha världens bästa pappa allafall, och din kille verkar ju också reko?

Hur det gick? Jodå, nu är de 7 år senare gifta, har köpt gård och har ett barn till! Så första känslan att det är mr right, den kan stämma!

Lycka till med vad du än beslutar! :)
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Säger som flera andra, tack för att du delar med dig av din svåra resa! Livet är inte enkelt, ibland får man ta svåra beslut!

Lycka till i framtiden, du valde rätt väg för det var det som var rätt just då!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

kl

Hoppas innerligt att det är jag som är känslig.. för nu sitter jag i kö till 1177 för att jag har så ont att jag svettas och har knappt blödigt nånting sen igår eftermiddag..inte mer än att jag hade klarat mig med en vanlig liten binda.. jag hoppas att det är som det ska :S
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Känns det fel, åk till gynakuten. Jag fick ont en ny t dagar senare men de hittade inget fel. Blödde inte våldsamt mycket heller.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 389
Senast: Anonymisten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 851
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 048
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp