Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Vi som jobbar i skolans värld och tar hand om måååånga barn som inte blev någon "glädjens väg" vet att det inte stämmer. Många föräldrar ångrar sina barn. Den skammen borde ingen behöva vara utsatt för, vare sig barnet eller föräldern.

-Men så finns det många stabila gifta eller sambos som ändå inte blir de föräldrar som de trott de skulle bli... och oavsett kanske får ett barn som som hör till de jobbigare att fostra, behöver inte vara något direkt fel på det barnet för den skull. Dom som fick ett jobbigt barn som blev till av en tillfällighet vågar lättare säga att dom ångrat barnets tillblivelse än dom som fått ett lika jobbigt välplanerat dito. Samma de som får barn med en far som inte bli en bra pappa. De som bott tillsammas med killen i fem år utan att förstå att han skulle bli sådan skäms och...skyddar honom kanske. De som inte haft någon lång relation till barnets far borde också vara försiktig med orden för barnets skull. Globalt sett är nog den största orsaken till dåligt föräldraskap och att barn skils från föräldrarna fattigdom och krig. I vårt land är det snarare det jag kallar andlig fattigdom. Jag är inte mamma, men jag håller fast vid att i det långa loppet så för barn med sig mer glädje än sorg och bekymmer. I det långa livets perspektiv så är några krångliga ungdomsår då dom gjorde uppror mot den tråkiga skolan och då föräldrarna blev förtvivlade och undrar vad hon ställde till med då hon lät ungen födas... inte så många och långa! (en förtvivlan som bottnar i kärlek och ansvar). Våran arbetsmarknad är för övrigt inte barnvänlig. Man vill ha flexibel och lättflyttad arbetskraft. Folk anställda på korta kontrakt. Säger sig själv att det innebär problem för föräldrarna vare sig de är ihop eller inte.

Svar till Ramona: Den där tjejen gjorde abort mest av ekonomiska skäl, hon hade en stabil relation till sin man men han var lika fattig. Jag sa väl ungefär samma sak till henne som till "Out of service", sa det med känsla. Vi förblev som sagt kompisar utan gnissel. Nu har vi båda flyttat åt olika håll och förlorat kontakten.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Svar: Sidan 44, inlägg 875 (tittat efter) tolkade jag som att du fått första tiden ombokad, aborten uppskjuten. Om jag verkligen skulle ha sagt att abort är den lättaste vägen så ber jag om ursäkt! Men jag har försökt säga att föda barn är det naturliga, det är livets och glädjens väg. Min avsikt var att uppmuntra dig att behålla det precis som jag tidigare försökt uppmuntra andra gravida. (någon på stallet tog abort i alla fall men vi umgicks sedan som om inget hänt.) Min åsikt är helt enkelt att abort fel men i riktigt svåra fall det minst onda av två onda ting och därför skulle jag inte rösta med KDS för ett "totalförbud utom då mammans liv är hotat." Det står jag för men du ska slippa fler inlägg av mig.


Nej den har aldrig blivit uppskjuten, jag fick ingen tid förrän efter 1 vecka.

Och i ditt pm till mig så skrev du att abort är lättaste utvägen, att du bett för mig och att det barnet jag kunde fått inte skulle blivit samma kön som killens befintliga barn.. och gjorde jag abort så skulle killens befintliga barn känna sig ensam i världen..
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag stöttar dej oxå. Jag har inte lagt till så mkt mer i tråden då jag inte har så mkt mer att tillägga. Även rädd att komma med fel sorts pepp om jag gör ett avancerat inlägg. :o


Jag stöttar dej i det beslut du tar! Du gör det som känns rätt för dej och din kille. Stå på dej!!

Ingen fara alls! Jag menade absolut inte att det inte finns andra i tråden som stöttar :)


Men nu är beslutet tagit och första steget taget, så nu finns ingen återvändo..
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Du är inte klok!
Är det någon som lider av "andlig fattigdom" så är det du!
Inser du verkligen inte hur du beter dig i tråd efter tråd?
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag tror inte alls att man måste få barn för att vara lycklig med sitt liv.
Men jag vet att vissa faktiskt har blivit livslångt olyckliga av att inte få de barn som de önskat.
Det är väl olika på hur man är och vad man drömmer om i livet.

Jag oroar mig inte för mina vuxna barn.
Det vore att misstro deras kompetens som människor.
De är självständiga individer som är fullt kapabla att ta hand om sig själva.
Vi umgås också mycket så jag behöver inte sakna dem heller.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Du är inte klok!
Är det någon som lider av "andlig fattigdom" så är det du!
Inser du verkligen inte hur du beter dig i tråd efter tråd?
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag är mamma till tre barn som ger mig en oändlig glädje.
Men jag tror att jag hade hittat glädje i annat om jag inte hade haft dem.
Jag har en förmåga att knyta an till människor i allmänhet och hade hittat andra fantastiska människor att glädjas åt om jag inte hade haft barnen.
Och det vet jag för att jag har dessa människor också som det är i dag.

Blodsband är inte allena saliggörande.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Och i ditt pm till mig så skrev du att abort är lättaste utvägen, att du bett för mig och att det barnet jag kunde fått inte skulle blivit samma kön som killens befintliga barn.. och gjorde jag abort så skulle killens befintliga barn känna sig ensam i världen..
:eek: :eek:

Skit i henne! Uppenbart helt jävla tokig människa som du inte ska spilla nån tid på alls, eller tankekraft.

Lycka till med allt nu och var rädd om dig!

Skjoldur: Dags att börja gå i terapi eller nåt kanske?
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

-Men så finns det många stabila gifta eller sambos som ändå inte blir de föräldrar som de trott de skulle bli... och oavsett kanske får ett barn som som hör till de jobbigare att fostra, behöver inte vara något direkt fel på det barnet för den skull. Dom som fick ett jobbigt barn som blev till av en tillfällighet vågar lättare säga att dom ångrat barnets tillblivelse än dom som fått ett lika jobbigt välplanerat dito. Samma de som får barn med en far som inte bli en bra pappa. De som bott tillsammas med killen i fem år utan att förstå att han skulle bli sådan skäms och...skyddar honom kanske. De som inte haft någon lång relation till barnets far borde också vara försiktig med orden för barnets skull. Globalt sett är nog den största orsaken till dåligt föräldraskap och att barn skils från föräldrarna fattigdom och krig. I vårt land är det snarare det jag kallar andlig fattigdom. Jag är inte mamma, men jag håller fast vid att i det långa loppet så för barn med sig mer glädje än sorg och bekymmer. I det långa livets perspektiv så är några krångliga ungdomsår då dom gjorde uppror mot den tråkiga skolan och då föräldrarna blev förtvivlade och undrar vad hon ställde till med då hon lät ungen födas... inte så många och långa! (en förtvivlan som bottnar i kärlek och ansvar). Våran arbetsmarknad är för övrigt inte barnvänlig. Man vill ha flexibel och lättflyttad arbetskraft. Folk anställda på korta kontrakt. Säger sig själv att det innebär problem för föräldrarna vare sig de är ihop eller inte.

Svar till Ramona: Den där tjejen gjorde abort mest av ekonomiska skäl, hon hade en stabil relation till sin man men han var lika fattig. Jag sa väl ungefär samma sak till henne som till "Out of service", sa det med känsla. Vi förblev som sagt kompisar utan gnissel. Nu har vi båda flyttat åt olika håll och förlorat kontakten.

Men var får du alla skitteorier ifrån? Vilken planet kommer du ifrån? Kan du inte åka tillbaka dit?
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Och i ditt pm till mig så skrev du att abort är lättaste utvägen, att du bett för mig och att det barnet jag kunde fått inte skulle blivit samma kön som killens befintliga barn.. och gjorde jag abort så skulle killens befintliga barn känna sig ensam i världen..

:eek: :eek:

Skit i henne! Uppenbart helt jävla tokig människa som du inte ska spilla nån tid på alls, eller tankekraft.

Jag kan bara hålla med Niphredil. Herregud.

TS, skönt att du fattat ett beslut! Sköt om dig nu och lycka till med allt!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Tack hörrni :)

Helvetet är påbörjat och första tabletten är tagen.. så nu vill jag bara att det ska bli torsdag så att allt ska vara över och jag kan börja leva igen..
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Men jag har försökt säga att föda barn är det naturliga, det är livets och glädjens väg.

Att bära fram och föda ett barn man inte vill ha tror jag absolut inte är någon glädjens väg, snarare en smärtans och lidandets väg. Som man nog gärna ska bespara sig om man har lyckan att bo i ett land med fri aborträtt.

Att vara gravid med ett barn man vill ha kan i vissa ögonblick (förmodligen inte då man ligger dubbelvikt över toaletten, knappt kan gå pga foglossning eller är ständigt förlamande trött) kännas glädjefyllt, säkert, men det är ju för att man vill ha barnet.

Ovanstående är snarare emotionellt laddade klyschor, än en verklighetsförankrad beskrivning av barnafödande.

Tror du verkligen att kvinnor som föder barn som blivit till genom soldaters gruppvåldtäkter känner att de går livets och glädjens väg när de är gravida? :cautious::banghead:
 
Senast ändrad:
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Det går över.
Och sedan så är allt som förut igen, förutom att du ju vet att du i alla fall kunde bli gravid en gång.
Vilket ju är positivt.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag hatade att vara gravid.
Men det var ju bara att göra då det är så som barn kommer till.

Det där med Glädje kan jag inte känna igen.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Helvetet är påbörjat och första tabletten är tagen.. så nu vill jag bara att det ska bli torsdag så att allt ska vara över och jag kan börja leva igen..
Åh stor kram! Det blir bra ska du se!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Stor stor kram till dig.

Åh stor kram! Det blir bra ska du se!

Du får en stor kram från mig


Tack för kramarna.. dom behövs nu <3

Är det här bara början på smärtan så lär jag inte vilja vara med dom kommande två dagarna.. jag tänkte innan att med tanke på vilka smärtor jag haft från cystorna så kan det nog inte bli så mycket värre.. men mensvärken jag har redan nu är brutal :(
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Oj har du ont redan?
När jag gjorde min medicinska så tog jag först de där pillrena på sjukhuset och några dagar senare när man skulle ligga inne och fick resten av medicinerna så fick jag ont först vid utdrivningsskedet. Det gjorde å andra sidan satans ont men då fick jag en morfinspruta.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 394
Senast: Anonymisten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 851
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 048
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp