Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror inte alls att man måste få barn för att vara lycklig med sitt liv.
Men jag vet att vissa faktiskt har blivit livslångt olyckliga av att inte få de barn som de önskat.
Det är väl olika på hur man är och vad man drömmer om i livet.
Jag oroar mig inte för mina vuxna barn.
Det vore att misstro deras kompetens som människor.
De är självständiga individer som är fullt kapabla att ta hand om sig själva.
Vi umgås också mycket så jag behöver inte sakna dem heller.
Fast jag som inte har några barn oroar ju mig ändå? Hur gör man då? Jag oroar mig för mig själv istället och hur allting ska bli med mig!!Anledningen till detta är att man utan barn slipper oroa sig för resten av livet.
Lever man utan en ständig oro får man per autamatik ett lyckligare liv.
Ingen kan ju säga att du inte har tänkt över det här ordentligt. Och vägt alla för och emot. Och lyssnat på alla möjliga (och omöjliga) argument. Och stött och blött och gett dig själv tid.
Nu har du kommit fram till det här. Det har inte varit lätt och beslutet känns tungt. Det är ändå det bästa beslut som du under de här omständigheterna kan fatta.
Och då tänker jag såhär: Det är rätt beslut. Eftersom det är DITT beslut.
Önskar dig all lycka!
Fast jag som inte har några barn oroar ju mig ändå? Hur gör man då? Jag oroar mig för mig själv istället och hur allting ska bli med mig!!
Tänk hur jag hade blivit med barn!!??
Tack för alla tankar
Har lyckats sova hyfsat okej i natt och smärtan och illamåendet är bättre idag, vilket är väldigt skönt..va rädd att det skulle hålla i sig konstant tills imorgon. . Och ikväll kommer killen också egter jobbet, trots att han egentligen inte har tid, så slipper va ensam natten innan..
"Att oroa sig för problem i förskott, det är som att betala ränta på lån man aldrig tagit."
Och ärligt talat hur många här har en livförsäkring eller olyckfallsförsäkring?
Menar du att folk inte har varken liv eller olycksfallsförsäkringar?
Jag har alltid haft både och...