Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Och ingen jag känner har fått problem efter medicinsk... Det krävs nog lite större grupper för att kunna avgöra om det är vanligt eller inte ;)
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Min moster som jobbade som gynsköterska sa åt mig att om jag någonsin behöver göra en abort ska den vara kirurgisk, hon hade sett alldeles för många medicinska aborter strula :crazy: men som sagt, de är ju dyrare :meh:
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Förbannades läkare!

Läkaren igår tyckte det var märkligt att dom inte hade undersökt innan jag pkte hem i torsdags.. :/ för enligt honom så kan det inte kommit ut så mycket då, för själva fostret/embryot tog han igår.. :s
å jag träffade ingen läkare i torsdags varken före, under eller efter..
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Man blir bara så trött på vården, man tror man sparar pengar och så blir det bara pannkaka för patienten. :rage:
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Usch, hoppas allt är över nu då!

Jag skulle också tio gånger av tio välja kirurgisk. En nära vän gjorde kirurgisk, var väldigt smidigt (så smidigt det kan vara med sövning och så..) Men som sagt, dyrare för sjukvården.

Bara nyfiken, har killen varit det stöd du hoppats och trott på?
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Ja och nu efter att ha pratat med sköterskan på det här sjukhuset så inser jag att en anmälan nog är på sin plats, hon skulle även skriva en avvikelse på dom.. för jag fick två tabletter undrr tungan, det var allt. Här i skövde så ger dom först två stycken vaginalt för att va säker på att kroppen tar upp det och sen två tabletter var tredjr timme tills fom anser att det mesta är ute.. och alltid minst fyra.
Jag fick bara två undrr tungan och kräktes dessutom efter en kvart..men det tyckte dom va okej.....


killen har inte gjort mig besviken, han har fortsatt va toppen och funnits här så mycket han kan.. nu har han haft sin dotter sen igår till ikväll, vilket jag inte vill att han skippar..
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Hoppas att allt ska gå bra nu så du slipper genomgå fler jobbiga saker. Verkar som du fått bra stöd på senaste stället.
Och härligt att pojkvännen fortsätter vara bra :)
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Är det såhär aborter går till i Sverige? Jag bara undrar. De jag känner som gjort abort (i annat nordeuropeiskt land) har samtliga blivit sövda, och vaknat när ingreppet var gjort. Inga smärtor överhuvudtaget. Inga piller i förväg. Varför gör man det så svårt och smärtsamt här hemma??
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Du är inte klok!
Är det någon som lider av "andlig fattigdom" så är det du!
Inser du verkligen inte hur du beter dig i tråd efter tråd?

Ffa är hen fruktansvärt läskig! Mörkrädd kan man bli för mindre.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag fick åka in och bli inlagd, och fick morfin. De är jätteförstående på kvinnokliniken så prata med dem om smärtan blir för jobbig!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag fick en tablett att svälja på gyn och några att ta hemma två dar senare.
Gjorde en medicinsk abort hemma.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Kommer inte ihåg om det var vaginaltabletter dock
Och så fick jag några citodon
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Samma här, en tablett på gyn, ett stolpiller mot illamående och sen liten "pillerpåse" att ta med hem och ta efter X antal timmar.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag fick morfin och var inneliggande mellan 8 och 14 i torsdags.. å sen tyckte dom att har jag börjat blöda är drt värsts över och jag fick åka hem..
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag fick tabletter 1-2 dagar innan som skulle "stanna upp" graviditeten. De var sådana man sväljer. Sedan på abortdagen fick jag fyra slidpiller.

Fick först en "grundcocktail" med smärtstillande. När det inte längre var tillräckligt effektivt fick jag en spruta morfin. Stannade kvar på sjukhuset i kanske sex-sju timmar (var ett par år sedan, så minns inte exakt).

Gjorde min abort på Östra i Göteborg, om det gör någon skillnad.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Det var så hon beskrev att dom gjorde i skövde också.. plus fler tabletter om det behövdes.
och så dom borde gjort i Lidköping också, men inte gjorde
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag är nog mest allmänt trött på livet just nu också..
Den här sommaren har varit en enda stor motgång.. och våren också..

våren var min häst skadad till och och från, inget allvarligt men tillräckligt för att han fick vila och lagom till han kunde ridas igen och började komma igång så hände något igen.

Och så 4 juni så hällde jag baconstekfett över halva benen och fick andra gradens brännskador.. så under 2 månaders tid hade jag öppna sår som behövde läggas om varannan dag, fick dessutom infektion två ggr som innebar två dunderkurer med penicillin. Lagom till såren nöstan var läkta vart jag förkyld och på det fick jag sedan halsfluss.. så på 45 dagar hade jag ätit penicillin 30 av dom dagarna.. 90 gram penicillin på 45 dagar.. och lagom till livet började ordna sig och jag kunde komma igång med ridningen igen så upptäckte jag att jag var gravid och ja dom senaste 4 veckor vet ni ju vad som försigått i mitt liv..
och så i torsdags när jag trodde att mardrömmen var över så kändes det så skönt och tänkte att nu kan vi börja leva igen, men nej då börjar helvetet om och jag får u stort göra om aborten och så har jag dessutom fått fjärde penicillinkuren nu på 3 månader, denna gången för urinvägsinfektion.. saknas ju bara att jag åker på infektion nu för att läkaren igår tvingades att hjälpa till att få ut en del..

Hade man kunnat säga upp sig från sitt liv så hade jag gjort det med omedelbar verkan!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag fick välja om jag ville skrapas eller göra en medicinsk abort. Jag valde medicinsk och fick då välja om jag ville vara hemma eller på sjukhus. Jag valde att vara hemma. Jag tål inte voltaren så jag hade bara alvedon.
Jag kände inte värre smärta än vid vanlig mensvärk. Nu var jag bara i fjärde veckan när aborten utfördes då jag upptäckte graviditeten av en slump när jag sökte hjälp för min PMS och behövde ett nytt preventivmedel.

När jag gjorde abort var alla jättegulliga och jag kände att jag fick ett bra stöd. Men jag har hört fruktansvärda skräckhistorier om folk som har blivit väldigt illa behandlade.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 385
Senast: Anonymisten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 851
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 041
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp