Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jo visst, men det funkar ju inte att behöva fixa hundvakt varenda gång jag ska jobba eller ska iväg.. :(
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jo visst, men det funkar ju inte att behöva fixa hundvakt varenda gång jag ska jobba eller ska iväg.. :(

Det finns ju de som vill vara dag-matte åt en hund? Kika efter om någon annonserar eller annonsera själv efter en! *peppar*
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Dagmatte/hundvakt funkar ju som sagt inte..för jag kan inte lämna iväg henne varje gång jag ska iväg.. och dessutom blir hon stressad på nya ställen och tar ett tag innan hon vänjer sig. Plus hennes kassa höfter som gör att man kan inte gå långa koppelpromenader eller låta henne springa på hårt underlag för mycket..
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Ja men det funkar inte när hon ylar.. och funkade bara ett tsg när jag skulle få henne att sluta skälla på hästarna
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Dagmatte/hundvakt funkar ju som sagt inte..för jag kan inte lämna iväg henne varje gång jag ska iväg.. och dessutom blir hon stressad på nya ställen och tar ett tag innan hon vänjer sig. Plus hennes kassa höfter som gör att man kan inte gå långa koppelpromenader eller låta henne springa på hårt underlag för mycket..

Men en dag-matte som du anlitar när du är på arbetet, som rutinmässigt hämtar eller tar emot hunden enligt ditt jobb-schema?

Jag vet ju inte hur din tillvaro ser ut, det kanske är det bästa alternativet för henne att somna in, jag har absolut inget emot att man tar det beslutet. Vill bara ge dig tankebanor som gör att det kanske går att lösa så du slipper ta ett till svårt beslut så snart.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Finns det ingen pensionär i huset som vill låta henne vara hos sig?
Fast kassa höfter o artros gör ont, kanske det bästa är att låta henne somna in...? :(
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jo fast jag jobbar dag/kväll och helgschema i vården, så väldigt många pass och oregelbundet, hade jag haft 7-16 månd-fred hade det vart en sak.
Men att inte ens kunna lämna henne nån timme för att åka till gymmet eller handla utan att behöva oroa sig för att hon ylar funkar inte :(
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Finns det ingen pensionär i huset som vill låta henne vara hos sig?
Fast kassa höfter o artros gör ont, kanske det bästa är att låta henne somna in...? :(


Nä tyvärr jobbar dom andra tre i huset också.. och det är ju svårt när jag har så oregelbundna tider som sagt..

ja det gör ju det och visst det finns smärtstillande att ge. Men jag har täbkt tanken redan innan nu i sommar och funderat på hur vintern ska gå om det blir en kall vinter för då blir ju allt sånt sämre.. :(
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Såna beslut är alltid svåra, men du känner din hund bäst ju :)
Kram
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag tycker det känns som att du tänker rätt... Hunden skulle antagligen bli stressad av omställningen och då den dessutom har problem med höfterna så kanske det är dags att få lämna...

Svåra beslut du ställs inför, men min erfarenhet är att när man klarat av dessa vill det gärna bli bättre i livet.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag röntgade henne för ca 1 1/2 år sedan och då sa veterinären att hon skulle bli koppelhund. Inte leka med andra hundar, inte springa lös i skogen och inte jaga pinnar eller nånting..bestämde mig redan då för att hellre en lycklig hund i 1 år än en olycklig koppelhund i 5 år.
Så jag ser bara en utväg för att göra det som är bäst för henne.

Men jag vet inte hur jag ska hålla mig flytande, jag sjunker.. orkar inte hålla ihop, jobbet går på rutin idag och jag undviker mina kollegor så mycket som möjligt. Jag har knappt sovit på 3 nätter, jag tvingar i mig nåt i matväg trots att jag inte är hungrig.. önskar att jag inte varit på botten redan innan detta beslutet.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Låt det bara gå på rutin, du måste inte gå in helhjärtat för något just nu!

Gör det du måste och var snäll mot dig själv, styrkan kommer tillbaka, men det har varit alldeles för mycket nu:(
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

En sak i taget. Det viktigaste först. Så går det att trampa vatten. Andas. Och igen. Andas.

Det är tufft när olyckor staplas på varandra. När sunkiga grejor kommer en efter en. Det enda rätta för mig är att försöka se dem en och en, som isolerade händelser. Att det suger, men allt kommer inte oväntat. Som hunden, det visste du var något som hänger över dig och kan dimpa ner. Just nu med sämsta tänkbara tajming.

Du klarar det. För att du måste. Tufft, men det går. För det måste gå. Det finns en sol bakom molnen - allt det där dravlet stämmer. Det känns inte så just nu bara.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Det låter ju som om du bestämt dig och personligen tycker jag inte avlivning låter som fel idé.
Man kan tycka att det räcker för dig nu.
Det kommer vända, någon gång, frågan är bara när. Håller tummar och tår att det är snart!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Men jag vet inte hur jag ska hålla mig flytande, jag sjunker.. orkar inte hålla ihop, jobbet går på rutin idag och jag undviker mina kollegor så mycket som möjligt. Jag har knappt sovit på 3 nätter, jag tvingar i mig nåt i matväg trots att jag inte är hungrig.. önskar att jag inte varit på botten redan innan detta beslutet.

Jag tycker att du ska be om hjälp av psykvården, t ex akutteamet på ditt landstings öppenvård. De kan förhoppningsvis guida dig genom detta :devil: du går igenom just nu, med både samtal och ev medicin.

Jag känner med dig. Kram!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Men jag vet inte hur jag ska hålla mig flytande, jag sjunker.. orkar inte hålla ihop, jobbet går på rutin idag och jag undviker mina kollegor så mycket som möjligt. Jag har knappt sovit på 3 nätter, jag tvingar i mig nåt i matväg trots att jag inte är hungrig.. önskar att jag inte varit på botten redan innan detta beslutet.

Var är din kille nu, i allt det här?
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Jag tycker att du ska be om hjälp av psykvården, t ex akutteamet på ditt landstings öppenvård. De kan förhoppningsvis guida dig genom detta :devil: du går igenom just nu, med både samtal och ev medicin.

Jag känner med dig. Kram!


Chefen tog tag i det åt mig efter att hon såg hur jag mådde på jobbet igår.. så har fått en tid på måndag för första samtal och sen får vi se vad fortsättningen blir..
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Om du inte vill vända dig till vården, så kan du kolla med svenska kyrkan, om en av diakonerna har möjlighet för samtal. Det kan hjälpa att prata om det, särskilt när allt kommer samtidigt.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 381
Senast: Anonymisten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 851
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 041
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp