Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Var är din kille nu, i allt det här?


Han har tyvärr fullt upp med sitt.. Både han och hans ex har legat inne på sjukhus med dottern i helgen efter att hon slagit i huvudet ordentligt och kom hem igår, måste nu övervakas dygnet runt ett par dagar till.. så har inte pratat så mycket med honom. Känner att han har lite nog för tillfället också och vill inte lasta honom mer än jag redan gjort..
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Men ni var väl två om att du blev gravid - borde han då inte stötta dig när du mår dåligt efter aborten? För det är väl fortfarande delvis därför du mår dåligt nu, även om det är annat också?
Förstår att ett barn är jätteviktigt, men kvinnan som han är ihop med och valde bort barnet med då?
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Men ni var väl två om att du blev gravid - borde han då inte stötta dig när du mår dåligt efter aborten? För det är väl fortfarande delvis därför du mår dåligt nu, även om det är annat också?
Förstår att ett barn är jätteviktigt, men kvinnan som han är ihop med och valde bort barnet med då?


Självklart och det har han gjort, han har vart toppen!
Men jag har ju lite valt att inte berätta för honom också, för det är ju nu sen helgen som jag mått som sämst.. och det är då han legat på sjukhus med sin dotter. Och för tillfället så är hans dotter viktigare än mig, tycker jag! Jag har valt att inte tynga honom med detta, jag har inte ens berättat att jag ska avliva min hund på fredag, för jag tyckte inte att han behövde det just nu. Han måste få ha det jobbigt också, utan att jag ska överösa honom med att jag mår dåligt, vilket jag gjort varenda dag i flera veckor nu.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Absolut, förstår dina tankar. Jag vet inte om du tog det på nåt "elakt" sätt, det var inte så jag menade utan mer mina tankar.

Beklagar hunden.
Som sagt, hoppas det vänder för dig snart.
Bra att din chef hjälpte till att ta tag i det så du ska få träffa någon och prata.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Och jag förstår dina tankar, en liten del av mig känner precis så. Men förnuftet säger att han måste få ha sitt space också, han har också hat det tufft senaste veckorna och fått ta mycket av min skit plus att han mått dåligt, så nu när hans dotter skadade sig såpass allvarligt så känner jag att det vettigaste var att ta ett steg tillbaks.. jag hoppas ju på att han kommer till mig frivilligt när han känner att han orkar och kan.


Ja det hoppas jag också.. för stundvis är jag i det läget att jag tänker att jag borde dumpa killen innan han dumpar mig och sälja hästen innan det händer något med honom. För då finns det ingenting mer som kan gå åt helvete, lite som ett försvar.. bättre att göra sig av med problemen innan dom dyker upp.. :/
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Nu är dagen här då min älskade vovve ska få somna :( Om 3 timmar och 10 minuter är det dags.. älskade älskade vovve :( :(
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Stor kram till dig.

En god vän tog bort sin igår och man påminns om hur ont det gör. Det är skumt hur man faktiskt får fysiskt ont av det.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Har följt tråden i tysthet sedan starten..

Min älskade lill-hund fick somna in i mitten på Augusti och jag vet hur ont det gör.. Men för mig var det värre innan, det värsta släppte när jag såg henne somna in - nu är det bara saknad kvar. (Även om jag får tårar i ögonen när jag skriver detta..)
Sänder mina tankar till dig och lilla hunden, tänker på er!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Har följt tråden i tysthet sedan starten..

Min älskade lill-hund fick somna in i mitten på Augusti och jag vet hur ont det gör.. Men för mig var det värre innan, det värsta släppte när jag såg henne somna in - nu är det bara saknad kvar. (Även om jag får tårar i ögonen när jag skriver detta..)
Sänder mina tankar till dig och lilla hunden, tänker på er!

...och två år efter att min hund fick somna in får jag också tårar i ögonen av att läsa det här (och ovanstående).

Kommer ihåg då det vara en timme kvar innan veterinären skulle komma och jag tänkte " Vad gör man då man vet att man bara har en timme kvar med sin hund - någonsin".
Vidrig tanke!

...men TS, det är utan tvekan rätt beslut för din hund! Styrka till dig!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Tack alla fina människor <3

Men jag håller med, väntan är det värsta.. kände likadant när jag avlivade min häst för 2 år sen efter 10 år tillsammans..det var en som lättade när det var över. Men det gör ju det inte lättare :(

Vovven har levt på frolic, rå köttfärs, rå korv och råa ägg dom här sista dagarna å nu har vi precis vart i stallet.. så hon är lycklig <3
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Du har gett henne en fin dag, mina varma tankar till er båda i eftermiddag.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Åh stackare.... :( detta är det värsta en djurägare måste göra :arghh:
Trösta dig med att du gör det rätta och sen är det värsta över *tröstkram*
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Nu sover hon gott min älskade vovve <3

Kände mig som världens hemskaste människa när hon kände på sig att något var fel och inte ens ville ha korven :( och fick panik när vi skulle sätta henne på bordet och försökte klättra genom en stängd dörr :( :cry::cry:


Men veterinären var toppen och lät Molly ligga på golvet istället och när hon väl satt kanylen så la sig Molly med huvudet i mitt knä och somnade på ett par sekunder :cry::cry:


Så nu är hon begravd bredvid farmors hund på min systers gård <3
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Men åh gud! Det är så himla sorgligt när man måste ta bort en vän! Sitter och gråter bara av tanken!

Hon har det bra nu!♥
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Ja det är ju det :( Men ansvaret att kunna ta såna här beslut följer ju med djuret man köper. och det är ju värt det, varenda dag hela livet förutom just den här dagen..
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Usch.
Jag tog själv bort min gamling för några månader sen. Det gör fortfarande ont, jag kan inte ens förmå mig att gå bort till hennes gravplats :(
Henne avlivade jag här hemma i vardagsrummet. Och det är något jag rekommenderar alla.

Inte bara för hunden och ens egen skull. Jag är rätt säker på att man är en ruskigt dålig bilförare både till kliniken och hem därifrån.

Ohhh nu gråter jag med! Usch vad jobbigt det är att behöva avliva djur!

Kramar till dig TS! Hoppas du får lite lugn och ro nu ett tag framöver. Tycker du har haft tillräckligt med sorg nu!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Ja smärtan är lätt att komma ihåg :( 7/10 är det 2 år sedan jag avlivade min häst och det känns fortfarande, kan inte kolla på bilder av honom utan att gråta.. Enda trösten man har är att dom nu har det bra, alla våra djur tillsammans på dom gröna ängarna <3


Mm det hoppas jag också, men det lär nog ta ett tag. Har tagit beslutet att låna ut min häst på foder. Hästarna har varit mitt allt i 22 år, det som alltid räddat mig.. stallet har vart enda stället jag mår bra på hur dåligt jag än mått. Men inte ens det funkar nu, jag åker till stallet för att jag måste, nte för att jag vill. Gnistan för allt jag nånsin tyckt vart roligt har försvunnit :(
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Tillåt dig att vila i sorgen, tids nog kommer du kanske att tycka att det vore kul med häst.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 381
Senast: Anonymisten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 851
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 041
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp