Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Ta inte förhastade beslut. Om du är deprimerad så är det bra att ha en del måsten, speciellt i form av motion och utevistelse. Det är en stor del av medecineringen. Så vänta lite med att demontera hela ditt liv. Om du känner på samma vis om en månad eller två då kanske det är läge att lämna bort hästen på foder.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Fast jag kan inte försumma min häst så länge till, då kommer samvetet att ta knäcken på mig. Och hålla på med djur för att man måste brukar inte sluta väl då djuren känner av sinnesstämningen så väl..
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Fast jag kan inte försumma min häst så länge till, då kommer samvetet att ta knäcken på mig. Och hålla på med djur för att man måste brukar inte sluta väl då djuren känner av sinnesstämningen så väl..

Jag tycker det är jättebra att du får hjälp med hästen då du inte har energi och lust. En hobby ska ge mera än ta, och hästen finns ju - du kan gå och pussa och krama och peta på den ändå ju. Att umgås med djur brukar ge energi, men inte om man känner att det är ett måste.

Ta hand om dig själv nu - koppla bort alla måsten (förutom de riktigt nödvändiga) och försök landa i allt, men försök ändå hålla dig igång med promenader, fika med kompisar, bio osv osv.
Sakta men säkert kommer energin att återvända!

Ät rosenrot, förresten:idea:
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

575278_10151865737955479_1089706832_n.jpg



Kommer bli ensamt i sängen i natt :cry::cry:
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Tack <3


Det är tungt, vet varken ut eller in.. orkar inte prata med folk, hade en provridning igår på min prins och dom 2 timmarna det tog tog fullständigt musten ur mig.. åkte hem och la mig under täcket i 2 timmar utan att somna och rörde mig inte ur fläcken. Jag får tvinga mig själv att duscha och äta.. resten bryr jag mig inte om. Orkar inte ta tag i något.. :(
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Har du nån som kan peta i dig mat eller följa med dig och handla? Saker som är viktiga men som kan kännas tungt.
Känner dig inte, men lider så med dig i smärtan att säga adjö till en älskad hund.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Mamma och pappa tvingade med mig till affären i fredags efter vi hade vart iväg med hunden.. och handlade mat till mig oavsett jag ville eller inte.. och eftersom jag nu i den här skiten kedjeröker som en borstbindare så måste jag ta mig till affären ibland och då passar jag på att åtminstone köpa nyponsoppa eller yoghurt så har något lätt att hälla i mig.

Ja dessa djur.. och nu.. det var verkligen droppen som fick bägaren att rinna över :(

Imorgon ska jag efter jobbet(som jag bävar för och inte alls vill gå till) iallafall på ett första möte med en sjuksköterska som ska bedöma vem som ska hjälpa mig vidare. Psykolog och/eller beteendevetare.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Bra att du söker hjälp! Ibland reder man inte ut saker på egen hand.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Sjuksköterskan jag träffade i måndags sa till mig att sjukskriva mig själv fram tills läkartiden jag fått på tisdag.. Hon bedömde det i det läget som att jag träffat den berömda väggen. JAG!? Arbetsnarkomanen med 711 bollar i luften jämt, aldrig trodde jag att jag skulle sitta här hemma nästintill apastisk och inte ha lust med nånting, jag som hatar att gå hemma får redan nu ångest för att jag kanske behöver gå till jobbet på onsdag om inte läkaren sjukskriver mig längre..
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Ta det lugnt, en sak i taget. Tillåt nu dig själv att vila, och med det innebär inte att du ska sitta sysslolös hemma om det inte är så att det är det du vill. Ta en promenad och sätt dig under ett träd i skogen, besök ett museum du alltid velat besöka men inte hunnit, tillbringa tid i stallet. Men bara om du själv vill, det är den medicin du behöver just nu.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

det kan nog kallas för krisreaktion i ditt fall, det blev helt enkelt för mycket...
Ge dig nu tid att vila, ägna all tid åt att ta hand om dig själv - det är Du som är viktig!!
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Sjuksköterskan jag träffade i måndags sa till mig att sjukskriva mig själv fram tills läkartiden jag fått på tisdag.. Hon bedömde det i det läget som att jag träffat den berömda väggen. JAG!? Arbetsnarkomanen med 711 bollar i luften jämt, aldrig trodde jag att jag skulle sitta här hemma nästintill apastisk och inte ha lust med nånting, jag som hatar att gå hemma får redan nu ångest för att jag kanske behöver gå till jobbet på onsdag om inte läkaren sjukskriver mig längre..

Lugn. Det kommer att bli bättre. Man kan klara mycket stress till en viss gräns men så hamnar man på fel sida gränsen. Då måste man få tid att återhämta sig. Kroppens kemi är komplicerad. Hoppas att du ska få bra stöd, någon att prata med och tid. Så kommer du hitta tillbaka till dig själv igen. Hoppas din kille finns där för dig och att du känner att det är OK att du får ställa krav och be om stöd. För du ska inte behöva vara ensam.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

När jag kom hem hängde min sjal som jag glömde hos killen för ett tag sen på dörren.. så jag antar att jag är dumpad nu också.

Tack underbara högre makter för att ni gör allt för att knäcka mig.
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

När jag kom hem hängde min sjal som jag glömde hos killen för ett tag sen på dörren.. så jag antar att jag är dumpad nu också.

Tack underbara högre makter för att ni gör allt för att knäcka mig.

Eller så ville han hälsa på dig och hade sjalen med.
Har ni inte pratat med varandra?
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Det är inte säkert, prata med honom innan du antar såna saker :)
Han kan ju bara ha tänkt att det var kallt ute och att du kanske ville ha den :)
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

När jag kom hem hängde min sjal som jag glömde hos killen för ett tag sen på dörren.. så jag antar att jag är dumpad nu också.

Tack underbara högre makter för att ni gör allt för att knäcka mig.

Näh, han kanske var där och sökte dig och lämnade sjalen som ett tecken på att han varit där? Han skickade den ju inte med post.......
 
Sv: Det största problem jag nånsin ställt mig inför... :S

Att vara sjukskriven innebär inte att du ska vara hemma och göra ingenting. Du ska göra det du tycker är kul och mår bra av. En promenad i höstsolen, titta på en bra film, läs en bra bok. Gå på stan. Allt du orkar och tycker är kul. Det är där du samlar energi.

Ring pojkvännen och berätta att du blivit sjukskriven, han kanske inte alls har dumpat dig och i så fall vill han nog gärna veta hur du mår.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 380
Senast: Anonymisten
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 851
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 040
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp