Det här med MT...

Ämelie

Trådstartare
Har inte så stor koll på det.
Kan man göra det med "vilken hund som hellst"?
Om jag är intreserad av att göra det med min hund, vart kan jag vända mig?
Och vad säger egentligen ett godkänt MT?

Ursäkta mina korkade frågor :o

Sv: Det här med MT...

* Hunden skall vara röntgad med resultat: Ua (A eller B)

* Hunden skall ha tilldelats lägst 2:a pris vid kvalitetsbedömning efter 24 månaders ålder, vid officiell utställning eller vid exteriörbeskrivning av för rasen auktoriserad exteriördomare och kvalitetsmässigt bedömts motsvara lägst 2:a pris vid kvalitetsbedömning efter 24 månaders ålder.

* Hunden skall på MT:et ha erhållit minst värdetalet +100p samt lägsta värdetalet +1 i egenskaperna Tillgänglighet och Nervkonstitution, -1 i skärpa och vara skottfast.

* Hund skall vara av SBK fastställd bruksras. Även schnauzer och pinscher, såväl standard som dvärg, kan koras

* Åldern på hunden skall vara mellan 24 - 48 månader.

Sv: Det här med MT...

ok, tack för ditt svar! :bow:
Alltså inte aktuellt för min vovve. Dels så är han ingen bruksras och dels så hara han C höfter.

Men hur är det med MH då?

Liknande trådar

Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 904
Senast: Lobelia
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 718
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 973
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 199
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka