Men den som då blir singel, hur funkar det med parfester? Får hen vara med eller måste en vänta tills det finns en andra halva igen?
Den personen var ju med från början även utan partner så givetvis är den med som vanligt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men den som då blir singel, hur funkar det med parfester? Får hen vara med eller måste en vänta tills det finns en andra halva igen?
Men uäähhh, det är ju faktiskt en förbrukad person! Såklart ingen vill kladda på hen. Du vet väl att en inte festar på andras rester?!![]()
![]()
Varför skulle inte gästerna vara glada?
Vi tycker att vårt upplägg känns jättebra och är verkligen inte oroliga för att det ska bli dålig stämning!![]()
Jag vill såklart inte att det ska bli fel, men ärligt talat så ser jag inte problemet?För mig låter det som upplagt för att bli fel faktiskt. Men jag hoppas att jag har fel såklart.
Jag vill såklart inte att det ska bli fel, men ärligt talat så ser jag inte problemet?
Jag har inte spikat gästlistan än så vet inte riktigt hur vi gör i slutändan, men i det stora hela är jag inte alls oroad. Vill folk fira med oss så kommer de. Är de sura stannar de väl hemma.
Ja det är ju upp till dig vad man vill "riskera". Som sagt jag är väldigt noga med etikett och hade aldrig bjudit in till fest utan respektive och framförallt inte när ni har mage att ta ut en kuvertavgift. Då hade jag helt enkelt tagit en större lokal och bjudit med alla eftersom att man ändå får betala för sig.
Hellre 12 lyckliga pers som skapar en grym fest än att dom 4 inte vill komma pga att dom inte får ta med sin partner.
Och vill du att 4 pers av 7 kommer hade jag ändå bjudit allihop, skillnad på om man är 40 på ett företag och vill bjuda 12 än i din situation.
Inte för att vara den som är den... Men är inte en födelsedagsfest exakt just det, en fest för TS skull på hens sätt?Så som det låter för mig så är det en massa smågrejer som jag kan tänka mig retar folk. Hade det varit en grej hade det varit ok, men det verkar bli många. Du har kuvertavgift, säger att vissa respektive är välkomna och andra inte, vill låta bli att bjuda några få på jobbet, måste sålla hårt bland vilka du bjuder, du funderar på att ha reservlista () osv osv.
Det känns lite som en fest för din skull och på ditt sätt, inte för att ha kul tillsammans.
Inte för att vara den som är den... Men är inte en födelsedagsfest exakt just det, en fest för TS skull på hens sätt?
Det kanske retar dig och dina vänner, men jag har svårt att tro att det kommer störa folk i min bekantskapskrets.Så som det låter för mig så är det en massa smågrejer som jag kan tänka mig retar folk. Hade det varit en grej hade det varit ok, men det verkar bli många. Du har kuvertavgift, säger att vissa respektive är välkomna och andra inte, vill låta bli att bjuda några få på jobbet, måste sålla hårt bland vilka du bjuder, du funderar på att ha reservlista () osv osv.
Det känns lite som en fest för din skull och på ditt sätt, inte för att ha kul tillsammans.
Ja jag tror jag gör så! Det känns rimligt och jag är övertygad om att mina kollegor kommer förstå!Om jag var du skulle jag nog bjuda alla kollegor eftersom ni är ett så litet gäng. Säg att de gärna får ta med sina respektive i mån av plats men att ni behöver kolla hur fullt det verkar bli först?
Jag har inte roligt om mina gäster inte har roligt. Alltså blir prio ett att skapa en rolig fest, och sen bara haka på. Men alla är vi olika.
Jag och några vänner planerar stor gemensam 30-års fest. Jag sitter och stirrar på min gästlista och får bara ångest av eländet
Skulle uppskatta lite allmänna reflektioner eller "såhär har/hade jag gjort" när det gäller att skära ner i listan..
Vi ska hyra in oss på lokal och har därför ett maxtak på antal gäster att förhålla oss till.
Just nu funderar jag på..
- Hur många bjuder man in i förhållande till max antal platser? Ska man kallt räkna med att många tackar nej? Har man reservlista och tidigt svarsdatum? Vad gör man om fler än man tänkt dyker upp?
- Bör man alltid bjuda med respektive även när man inte känner personen i fråga själv?
- Hur förhåller man sig till kollegor? Jag jobbar i en ganska liten arbetsgrupp (7 personer inkl mig själv + chef) och är mer vän med vissa än andra. Känner mig som ett arsle om jag inte bjuder alla men är egentligen bara 4 av 6 jag känner behov av att ha där.
- Likaså kompisgäng där man kommer mer överens med vissa än andra. I mitt fall är det min sambos kompisgäng där jag blivit bra vän med flera men inte alla. Vi umgås ofta hela gänget i andra situationer och jag misstänker att det kan vara känsligt från vissa håll om inte "alla" blir bjudna.
Jag har aldrig haft en såhär stor fest och definitivt aldrig behövt tänka på att skära ner någon gästlista.. Gah! Hoppas på kloka svar från er andra![]()
Men vem ska reta upp sig på allt det du tar upp? Om jag blir bjuden, så menar du att jag skulle kunna reta upp mig på kuvertavgiften, sen på festen skulle jag kunna reta upp mig på att Nisselinas man var bjuden men inte min och så skulle jag kunna reta upp mig på att jag bara stod på gästlistan? Fy 17, hoppas jag aldrig kommer ha så lättretliga vännerSå som det låter för mig så är det en massa smågrejer som jag kan tänka mig retar folk. Hade det varit en grej hade det varit ok, men det verkar bli många. Du har kuvertavgift, säger att vissa respektive är välkomna och andra inte, vill låta bli att bjuda några få på jobbet, måste sålla hårt bland vilka du bjuder, du funderar på att ha reservlista () osv osv.
Men det handlar ju om plats?Jag har oxå lite svårt att gå på fester där min man inte är bjuden. Skulle han ha förhinder så skulle jag dock gå själv.
Det är lite som att mina vänner inte accepterar/tycker om mitt val av man. Men sedan beror det på vad för fest det är, är andra respektive bjudna? Om inte så skulle det inte göra mig något, men om andras är bjudna skulle det kännas otroligt konstigt.
Men skulle det reta upp dig, att han inte var bjuden? Eller acceptera värdens val? Förutsatt att värden inte kände din man.
Men det handlar ju om plats?
Man har inte plats för hur många som helst.