Det låter mer som du tror att du "ska" vilja ha barn för att livet är stabilt, lite småtrist och att alla andra skaffar barn i den situationen typ.Istället för att starta en ny tråd ventilerar jag lite här.
Jag är i kris igen. Den här gången för att jag tror att jag kanske vill ha barn ändå. Men jag vet inte om det är för att jag verkligen vill eller om jag bara vill ha förändring igen. Jag blir liksom rastlös med jämna mellanrum och gör stora förändringar i livet; flyttar, byter partner, skaffar en häst eller katt till...
Jag har alla förutsättningar att ge ett barn ett bra liv, eller hur jag ska uttrycka mig. Det finns plats i huset, ekonomin är stabil, relationen stabil (om det inte vore för att jag får spunk på att han spelar WoW typ hela tiden). Jag känner att jag kanske borde vilja ha barn nu? Eller jag vet inte, det är inte riktigt rätt det heller.
Min man har inte sagt något om det igen. Han märkte att jag blev "upprörd" och har inte pratat mer om det. Han har nämnt att han inte skulle bli ledsen om det blev barn, men att han inte heller skulle sörja om det inte blir. Så han verkar ju ha landat ungefär där jag med är.
Samtidigt har jag ju tagit ett beslut att inga barn blir till genom att använda preventivmedel. Jag skulle kunna ta ut spiralen, men då tar jag det beslut att det kan bli ungar.
Jag vet inte. Det snurrar många tankar nu.
Skaffa en hobby, en hund eller något istället.