Absolut kan det vara så. Det är liksom "fritt fram" att sakna det eftersom det är en omöjlighet.Kan det ha med att göra att livmodern är borta? Att det lixom inte går att vara gravid en gång till och att du därför saknar det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Absolut kan det vara så. Det är liksom "fritt fram" att sakna det eftersom det är en omöjlighet.Kan det ha med att göra att livmodern är borta? Att det lixom inte går att vara gravid en gång till och att du därför saknar det?
Så har vi också haft det och det blev 5 år mellan våra två, och det kan jag rekommendera Det var dock inte lika lätt att bli gravid med nr 2 men det där vet man ju aldrig.Tycker det är så svårt. Vi har ett barn och har det så himla bra. Hon börjar bli stor (2 år) och är så rolig. Men jag vill nog ha ett barn till iaf, helst tvillingar så att jag får två på en gång. Min sambo säger att jag bestämmer. Vi har ju haft det väldigt enkelt med barn, aldrig sjuk, sover hela nätter och alltid gjort. Min kropp klarade en graviditet super och har inga ''men'' efter det alls, så ur det perspektivet kan jag tänka mig fler barn.
Vi kommer nog köra på ca 5 år mellan barn. Dvs ettan 2015, tvåan 2020 och kaaaanske en trea 2022. Vill absolut inte vara gravid efter 35 (är det 2025), tycker att jag (alltså jag, ingen annan) är för gammal då.
Sen vet jag att man inte kan beställa barn men har ju haft plättlätt att bli gravid hittills så har det säkert sen med, och skulle det inte vara så, ja då har vi ju redan världens coolaste unge.
Så har vi också haft det och det blev 5 år mellan våra två, och det kan jag rekommendera Det var dock inte lika lätt att bli gravid med nr 2 men det där vet man ju aldrig.
Jag har också tänkt att jag inte vill vara äldre än 35, men nu när jag är 33 så tänker jag att det kanske inte spelar så stor roll ändå.
Vi står inför en ev 3:a och jag oroar mig för tvillingar, innan var det nåt jag också ville. Men 4 barn
Herregud vilka idioter det finns som säger såna saker! Jag blir så jävla arg när folk säger sånt att jag har kläckt ur mig mindre snälla saker tillbaka, vet inte om det är att rekommendera dock.Vi har ett och kommer inte få fler. Har flera sjukdomar och fick fler efter barnet. Gick genom en period då W var runt halvåret då jag sörjde över att jag inte skulle ha mer. Nu känns det helt okej.
Tyvärr får man höra en del. "Är du bara tjock eller ska W få syskon" "du är egoist som inte ger honom syskon" "du ändrar dig säääkert". Är varken tjock eller egoist i mitt tycke. Min kropp har sagt ifrån och klarar inte mer barn. Men såklart blir man lessen
Blev bara ställd då men nu har jag blivit förbannad istället och tänkte vara ful tillbakaHerregud vilka idioter det finns som säger såna saker! Jag blir så jävla arg när folk säger sånt att jag har kläckt ur mig mindre snälla saker tillbaka, vet inte om det är att rekommendera dock.
Jag försöker nog ändå passa mig för att vara ful tillbaka för att jag vet att jag säger saker för att jag är så jävla arg ... Vill inte förstöra alla relationer till andra människor men det är viktigt för mig att markera att det inte är OK att lägga sig i mitt liv på det sättet. I ditt fall känns det tom. ännu värre eftersom du har medicinska skäl att inte vilja ha fler barn.Blev bara ställd då men nu har jag blivit förbannad istället och tänkte vara ful tillbaka
Det fetade gör att jag nästan önskar att jag får ett barn med snopp om jag får ett till, så att jag skulle slippa idiotkommentarer om att en eventuell trea skulle vara ett försök att få en efterlängtad pöjk. (Har ett barn med snippa i dagsläget.)Var och drog ut min spiral idag och då frågade bm om vi ville ha fler barn. Jag vill men inte sambon svarade jag (vår yngsta är nio månader). Vi väntar några år och ser vad vi tycker då. Bm sa att när man har en av varje (vilket vi har) så är folk mindre benägna att skaffa fler medan om man har två barn av samma kön är det mer vanligt att man skaffar fler. Så hon var nästan förvånad över att jag ville ha en till.
Tillägg: spiralen drogs ut pga jobbiga biverkningar kanske jag bör tillägga
Var och drog ut min spiral idag och då frågade bm om vi ville ha fler barn. Jag vill men inte sambon svarade jag (vår yngsta är nio månader). Vi väntar några år och ser vad vi tycker då. Bm sa att när man har en av varje (vilket vi har) så är folk mindre benägna att skaffa fler medan om man har två barn av samma kön är det mer vanligt att man skaffar fler. Så hon var nästan förvånad över att jag ville ha en till.
Tillägg: spiralen drogs ut pga jobbiga biverkningar kanske jag bör tillägga
Fast det är en av alla undersökningar som har gjorts. Dvs de som har två barn av samma kön skaffar oftare ett tredje barn än de som har barn med olika kön.Det dumma med det uttalandet, förutom att det är dumt i sig , är ju att BM knappast kan veta hur många av de som har "två av samma" som hade stoppat om de istället fått "en av varje". Som hörande till den första kategorin har jag redan fått frågan om jag "hoppas på en liten tjej den här gången" - ehm, jag vill ha ett barn till, tackar som frågar...