Det här med Alla hjärtans dag...

Fira och fira....njä. Inte direkt. Är båda hemma och lediga så lagar vi lite extra god mat och delar en flaska vin men det är egentligen inget unikt i sig. Det gör vi rätt ofta ändå. Det lilla extra kanske består i att även göra någon förrätt eller testa nått nytt i köket (och då menar jag mat ;))
Men inga resor, hotell, blommor eller presenter.

Fira och fira....njä. Inte direkt. Är båda hemma och lediga så lagar vi lite extra god mat och delar en flaska vin men det är egentligen inget unikt i sig. Det gör vi rätt ofta ändå. Det lilla extra kanske består i att även göra någon förrätt eller testa nått nytt i köket (och då menar jag mat ;))
Men inga resor, hotell, blommor eller presenter.

Hehe, det tror jag vad jag vill på ;) :angel: :D

Vi firar inte. Jag har svårt för överkommersiella jippon plus att vi firar inte vår årsdag ens. Särbon avskyr pluttenutt och saker man "ska" göra och jag är väl kanske inte lika rabiat men åt det hållet.

Jag smälter mer när han hittat på något enormt omtänksamt som han klurat på ett tag (och som jag inte ens insett att jag behöver alltid) vilken dag som helst :love:

Jag kan väl använda det som ursäkt att ge bort något jag ändå tänkt ge bort, om ni förstår hur jag menar. Jag är en sån som köper småsaker till folk om jag ramlar över något som ropar deras namn och visst kan de bli valentingåvor likaväl som de inte behöver få någon särskilt benämning :)

I år funderar jag på att skicka ett purjogram till mina föräldrar bara för att jag tror att de skulle skratta ihjäl sig och bli extremt förvånade men det är mest för att jag fick höra talas om det för ett par dagar sedan, hade lika gärna kunnat göra det till en namnsdag eller vad som helst.

Firar så till vida att vi äter lite extra gott och delar en flaska vin. Mer dock för att det är årsdag för oss och inte för att det är alla hjärtans dag...

Jag kan väl använda det som ursäkt att ge bort något jag ändå tänkt ge bort, om ni förstår hur jag menar. Jag är en sån som köper småsaker till folk om jag ramlar över något som ropar deras namn och visst kan de bli valentingåvor likaväl som de inte behöver få någon särskilt benämning :)

I år funderar jag på att skicka ett purjogram till mina föräldrar bara för att jag tror att de skulle skratta ihjäl sig och bli extremt förvånade men det är mest för att jag fick höra talas om det för ett par dagar sedan, hade lika gärna kunnat göra det till en namnsdag eller vad som helst.
Vad är ett purjogram?:confused: Är det som som det låter- ett blommogram fast med purjolök?

Det var jättestort i gymnasiet i början på 90-talet. Limousiner, rosor, jätte-teddybjörnar, upptåg och offentliga uppvaktningar. Firade som ung vuxen om jag hade någon pojkvän som tyckte det var något att fira.

Brukar inte fira nu, men ibland köper mannen blommor och ibland hittar jag någon god kaka att dela.

Firar inte och har aldrig blivit firad. Gillar inte hittepåfirande som Mors dag osv.

Mannen frågade förvirrat igår: Eeeh, när är det alla hjärtans dag egentligen? Han läste tidningen och undrade över alla annonser. Tror inte han tänker uppvakta i år heller. :D

Ja... är det något som ni firar?
Jag har aldrig brytt mig om dagen och märker av den mest pga gelehjärtan som ställs fram vid kassorna på ica.
Men har i veckan träffat på flera som firar med stora presenter, hotellövernattningar etc.
Hur gör Buke? :)
Vi passar på att mysa och uppskatta varandra lite extra, vi ger alltid varandra nån god choklad eller rosor. Det gör vi iofs lite då och då i vilket fall, men alla hjärtans dag firar vi alltid med nåt litet och har gjort de senaste 16åren. Skulle tro att vi gör likadant det 17:e också.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 263
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 502
Senast: Acto
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 413
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 361
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar