Det här med Alla hjärtans dag...

När jag åkte hem idag på bussen tänkte jag på att nästan alla män hade med sig blommor men inga kvinnor.
Jag antar att denna dag är könsstereotyp så? Eller ger kvinnor också män blomor idag? Eller vad ger kvinnor?

När jag åkte hem idag på bussen tänkte jag på att nästan alla män hade med sig blommor men inga kvinnor.
Jag antar att denna dag är könsstereotyp så? Eller ger kvinnor också män blomor idag? Eller vad ger kvinnor?
När jag var i blombutiken och köpte rosor så reagerade jag på samma sak. Det var fullt med folk men alla var män utom jag. Funderade för mig själv om tjejer inte får köpa blommor en dag som denna.

Ja... är det något som ni firar?
Jag har aldrig brytt mig om dagen och märker av den mest pga gelehjärtan som ställs fram vid kassorna på ica.
Men har i veckan träffat på flera som firar med stora presenter, hotellövernattningar etc.
Hur gör Buke? :)
Ja om vi orkar och kommer ihåg. I år hade jag bara köpt lite geléhallon och barnen hade ritat några teckningar. Förra året fick jag ett par blingiga örhängen som barnen valt ut.

När jag var i blombutiken och köpte rosor så reagerade jag på samma sak. Det var fullt med folk men alla var män utom jag. Funderade för mig själv om tjejer inte får köpa blommor en dag som denna.

Jag köpte en miniros... till mig själv :D Men jo, det var massor av män som sprang omkring förvirrat på Plantagen (läs: De har aldrig satt sin fot där tidigare) och letade buketter.

Jag vart i chock.

Kom hem vid 22 igår efter träningar och på bordet stod en liten blombukett, en burk cola light och lite mörk choklad. Jag vart superglad :D

Detta hade han och hans son fixat tillsammans direkt efter jobbet i lugn och ro innan de själv aåkte och tränade.

Fasen också. Jag blev verkligen jätteglad :D

Tillägg glömde: Han hade fixat lite gott hundgodis till min lilla tanthund också. Klart hon skulle fira lite alla hjärtans dag :love: Jag säger min hund för hon har varit med i nästan 10 år innan han kom med i bilden :)

Senast ändrad:

I ett plötsligt anfall av kärlek till maken knallade jag iväg och köpte hans favoritglass hos den lokala italienska glassmånglaren till efterrätt. Jag var till och med så kärleksfull att jag enbart köpte äpplekakeglass och inte blandade med någon av mina favoriter. Han blev förvånad, men glad, och slevade glatt i sig.

Maken hade faktiskt med blommor hem igår. Vi är inte särskilt noga på sånt här men jag vart såklart jätteglad för det var inget jag hade förväntat mig :) Själv var jag hemma och vabbade barn så jag hade ingen chans att köpa något till honom. Men jag och barnen bakade chokladbollar och kladdkaka som vi åt efter middagen :D

Ja jag har köpt blommor till män men det kanske inte kvinnor generellt gör?

Jag noterade panikhandlande killar på min lokala Hemköp -stressade killar som ryckte närmaste blomkvast och chokladask.

Jag hade köpt en liten present till min sambo, en nördig t-shirt med Spock på (som blev väldigt uppskattad :p ) och en typ Gameboy med 100 retrospel. Han hade köpt en enhörningslampa (:D) och fina chokladpraliner.

Inga blommor, och det var en omtänksam tanke i sig för han vet att jag inte vill ha blommor - så att inte köpa blommor var ett aktivt val liksom.

Jag fick en chokladkaka av en av mina bästa vänner som kom hem till mig igår på anspråkslös kvällsmat och semla - det var nog inte AHD-relaterat egentligen men jag blev ju glad ändå. Särskilt som det var Lindt med havssalt ;)

Annars köpte jag en trisslott till mig själv för att den var så rosa och söt :D

Jag lagade god middag och efterrätt och min sambo hade köpt en liten bukett röda rosor med brudslöja, varit så förtjust i sån bukett och nu fick jag min första :love:.

Jag köpte en rejäl massagedyna åt min sambo då han ofta är stel och öm i musklerna, gissa om det uppskattades! :up: Jag fick hans del i hästtransporten vi köpte förra året så äntligen äger jag min egen gamla men fräscha värmlandsvagn, vart en dröm sen många år :p:D

Vi har inget uttalat firande, men min sambo hade köpt blommor och en ask choklad igår :)
Som den goda partner jag är fick han ett nytt "skit-ljus" från Woodwick, eftersom det gamla tog slut häromdagen. Det är mycket viktigt för honom med doftljus på toa för att han ska kunna utföra diverse behov och ingen vill väl ha en förstoppad karl :angel:
På kvällen blästrade han bromsok och jag var ute med hundarna på långpromenad, sedan käkade vi lite hämtmat och somnade till Skam. Lagom mycket tisdagsaktiviteter under den intensiva jobbperiod vi båda är inne i, alla hjärtans-dag eller ej :)

Vi har inget uttalat firande, men min sambo hade köpt blommor och en ask choklad igår :)
Som den goda partner jag är fick han ett nytt "skit-ljus" från Woodwick, eftersom det gamla tog slut häromdagen. Det är mycket viktigt för honom med doftljus på toa för att han ska kunna utföra diverse behov och ingen vill väl ha en förstoppad karl :angel:
På kvällen blästrade han bromsok och jag var ute med hundarna på långpromenad, sedan käkade vi lite hämtmat och somnade till Skam. Lagom mycket tisdagsaktiviteter under den intensiva jobbperiod vi båda är inne i, alla hjärtans-dag eller ej :)

Just det - han knäckte ut den där jäkla låsningen jag haft i bröstryggen i flera veckor också :love: I ofs under ett anfall av brottningsmatch och han blev först livrädd att han brutit min rygg, men ändå :D

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 263
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 502
Senast: Acto
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 413
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 361
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar