Det här med Alla hjärtans dag...

Nej "firar" det inte, svårt att inte uppmärksamma med all kommers i butikerna. Men det är inte en "dag" värd att notera i min värld. fast jag är allmänt dålig på detdär med "dagar" (tex mors, fars, födelse osv ;)) och tycker det är pest och pina att allt möjligt nuförtiden har fått någon typ av uppmärksamnet nån dag (tex kanelbullens dag, vänserhäntas, mfl helt meningslösa "dagar" ja finns nån för menlösa barn oxå har jag för mig ;) ).

Ja... är det något som ni firar?
Jag har aldrig brytt mig om dagen och märker av den mest pga gelehjärtan som ställs fram vid kassorna på ica.
Men har i veckan träffat på flera som firar med stora presenter, hotellövernattningar etc.
Hur gör Buke? :)

Jag räknas väl inte eftersom jag är singel, misstänker jag.
Men gör inte och har aldrig gjort.

Nej "firar" det inte, svårt att inte uppmärksamma med all kommers i butikerna. Men det är inte en "dag" värd att notera i min värld. fast jag är allmänt dålig på detdär med "dagar" (tex mors, fars, födelse osv ;)) och tycker det är pest och pina att allt möjligt nuförtiden har fått någon typ av uppmärksamnet nån dag (tex kanelbullens dag, vänserhäntas, mfl helt meningslösa "dagar" ja finns nån för menlösa barn oxå har jag för mig ;) ).

Värnlösa numera. Menlösa hade lite väl negativ klang :D

Då både jag och sambon är ganska oromatiska utav oss men han ändå försöker brukar jag alltid få en miniros (som överlever ca 4 dagar)

Har han barnen är det de som vill man ska hitta på något och då fixar vi lite extra.

I år blir det nog bara sex då jag inte är hemma förens 22 :D

Köpte en bukett röda rosor. Vi ska ju faktiskt ha barn vilken dag som helst och jag har väl inte varit den trevligaste senaste tiden. Hade tänkt baka kärleksmums och skriva ett gulligt kort men glömde köpa cocos och handstilen ville inte vara på min sida idag så sket i det. Jag får vara mer romantisk en annan dag helt enkelt. :p

Jag har jobbat hela dagen :up: haft möten och fått mycket annat ur vägen och har undvikit det lokala haket för idag då det hade sex rätter romantisk middag.

Mitt ex sen några veckor skickade ett "happy ex-valentine" :rofl:

Annars är jag nog mest nöjd med att jag hittade batteriladdare för ett rimligt pris och att mötet jag varit nervös för i flera veckor gick bra. Bättre än rosor typ.

Jag har lärt min engelsktalande sambo det svenska ordet "knullkompis", och det är väl ungefär så romantiska vi blir idag.

Jag är annars en sådan som gärna tar alla tillfällen jag får att äta lite extra gott eller fixa lite extra fint, och har personligen inga problem med att sådana här dagar finns, men just i år har det kört ihop sig och vi hinner inte. Vi ska fira lite på söndag istället, med en romantisk tur till Ikea och femrätters på restaurangen runt hörnet.

Jag älskar blommor, har nästan alltid snittblommor hemma som någon av oss köpt. Så det är inget unikt att maken kommer hem med blommor och det gjorde han också idag.

Ikväll ska vi äta på lokala pizzerian och troligen ta något glas vin till maten. Men det gör vi mest för att sönerna skall iväg åt olika håll imorgon och blir borta ett tag, så vi firar liksom av dem lite (och slipper laga mat).

Inatt lät jag bröd kalljäsa i kylen och åt god frukost med familjen länge en helt vanlig tisdag. Det var nog mitt sätt att fira dem lite extra.

Jag och sambon kanske åt något lite "finare". Nu är jag singel och firar dagen med en bakelse, inte för att det är alla hjärtans dag utan för att min mormor hade fyllt 91 år idag om hon fortfarande levt.

Jag har köpt ingredienser till en kladdkaka :D jag vågar inte göra den själv då min man är självutnämnd mästare så han får göra den:p

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 263
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 502
Senast: Acto
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 413
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 361
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits