Det här med Alla hjärtans dag...

Jag o sambon har aldrig firat, men sen dottern kom så har jag fixat ngt litet till henne, kanske ett litet gosedjur, något med ett hjärta på eller så.
Men inget i övrigt :)

Har inte firat i vuxen ålder. Brukar inte heller sitta hemma och deppa som singel eller liknande. Bryr mig verkligen inte.
Dock har jag i år bjudit ut en av mina bästa vänner på middag den 14:e, men det blir inget "firande" med romantik, blommor och choklad :D

Jag brukar baka en hjärtformad kaka och bjuda personer som är på plats. Ibland köper jag choklad till mig själv, ibland köper mamma choklad till mig (om jag säger att hon ska göra det).

Jag funderar på att ta tillfället i akt och försöka göra egna geléhallon. Räknas det som att fira? Annars så firar jag inte. Mest beroende på att jag är datumsenil och kommer på det typ den 15/2 :rofl:

Förra året var jag och sambon på varsin sida av jordklotet så nej då firades inget. I år kanske jag köper en bukett blommor, skulle bli väldigt förvånad om sambon gör något mer avancerat än så.

Vi har inte ens en årsdag så vi är dåliga på romantik.

Kom på att jag skulle bli glad för tulpaner. Det skulle vara perfekt (vilken dag som helst). Där ligger min nivå tror jag.

Har fått en bukett rosor och choklad nån gång av sambon, men å andra sidan köper han sånt ibland ändå när han känner för det :love:. Så nej, vi firar inte på nåt speciellt vis.

Vi firar massa konstiga dagar för att vi tycker det är roligt, oftast i form av någon god mat och dryck till en film i soffan. Idag firar vi att det här är första lediga helgen vi spenderar tillsammans på 2,5 månad med sushi och dataspel :D

Så alla hjärtans dag kommer förmodligen firas på något vis, om vi kommer ihåg. Inga krav på presenter eller blommor utan bara allmänt trevligt häng och förmodligen lite vin till maten. Sambon är romantiskt lagd så jag tror att han tänker överraska mig med egen crème brûlée (captain obvious :love:)

Jag tycker om att göra något sånt lite extra så firar gärna, men i år har jag inte kommit på något speciellt (men vem vet, vi skulle ju faktiskt kunna få en bebis rent av då han är planerad den 24:e )
Skulle vilja bjuda på finfrukost men vi går upp så okristligt tidigt så jag skulle behöva gå upp typ vid fyra om jag ska pyssla med det för mig själv innan sambon går upp... Satsar nog på lite rosor och tända ljus bara. Tror dock att sambon har köpt något till mig som jag sett att hon gömt i en låda :nailbiting: :love:

Jag har i princip aldrig firat, förrän förra året då jag var singel för första gången på 20 år. Då slog vi på stort jag och barnen och gjorde gräddtårta med chokladhjärtan och lite sånt. I år blir det också lite mys.
Efter år av alldeles för lite kärlek i familjen vill jag inte missa ett tillfälle till att fira "oss".

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 263
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 502
Senast: Acto
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 413
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 361
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar