Det här med Alla hjärtans dag...

Brukar inte fira direkt men jag och pojkvännen försöker ses den dagen och iår kommer vi tillbringa en del av dagen i stallet då han sa att han kunde hjälpa mig med det så jag inte blir i stallet hela kvällen efter jobbet. :angel:
Erbjudit mig att laga mat då han annars oftast lagar maten när jag är på besök så måste bara komma på någon god mat. :confused:

I år lär jag vara bitter, ge hästen några morötterna och sen gömma mig under täcket med ett glas vin.

Senaste killen jag var kär i träffade jag på alla hjärtans dan för två år sedan, nu är han lyckligt kär i någon ny.

Ja... är det något som ni firar?
Jag har aldrig brytt mig om dagen och märker av den mest pga gelehjärtan som ställs fram vid kassorna på ica.
Men har i veckan träffat på flera som firar med stora presenter, hotellövernattningar etc.
Hur gör Buke? :)

Brukar uppmärksamma någon som står nära mig i samband med alla hjärtans dag och inte mycke mer men just i år ska jag och sambon prova göra nått litet extra. Sonen fyller fem månader just den 14 och romantiken mellan mig och mannen har väl kanske inte varit på topp under den här tiden så hoppas vi kan fira 5månadersdagen och samtidigt få till lite mys iaf.

@Hyacinth @Petruska
Menar ni att om man aldrig får uppskattning annars men får blommor på den dagen kan det kännas som man får blommorna bara för att det är någon slags förväntan? Istället för att personen köper blommor för att den vill det och har kommit på det.

Ska köpa en ros och semlor åt sambon.
Han bjöd mig på lyxhytt och annat nu i helgen men det kan jag inte matcha
Men vi älskar varann ändå

Nej, jag firar inte alla hjärtans. Tycker mest att hela konceptet är fånigt. Vill man visa någon uppskattning kan man göra det vilken dag som helst på året, inte under tvånget av en kommersiell högtid.

@Hyacinth @Petruska
Menar ni att om man aldrig får uppskattning annars men får blommor på den dagen kan det kännas som man får blommorna bara för att det är någon slags förväntan? Istället för att personen köper blommor för att den vill det och har kommit på det.
Jag menar nog att den dagen känns som en symbol för en sorts romantik som inte alls är min. Att få blommor/fira den dagen är därför en sorts risk.

Ja... är det något som ni firar?
Jag har aldrig brytt mig om dagen och märker av den mest pga gelehjärtan som ställs fram vid kassorna på ica.
Men har i veckan träffat på flera som firar med stora presenter, hotellövernattningar etc.
Hur gör Buke? :)
Jag är inte romantiskt lagd och därför passar jag ibland på att köpa typ en chokladbit åt min partner och barnen på alla hjärtans dag. Kanske lagar jag något som alla gillar lite extra, men troligtvis inte

Edit: Jag brukar få en teckning av dottern, annars inget.

@Hyacinth @Petruska

Jag menar så. När man får uppskattning av pliktkänsla typ. Då betyder tulpanjävlarna inte så mycket för mig.
Jag föredrar ju när det blir som idag, vi tig en promenad med hunden (BARNET sov borta) och på väg hem passerade vi favoritcaféet och jag föreslår en utefrukost. Sen satt vi två timmar och drack kaffe, åt croissant (vissa en smarrig toast) småpratade och bara umgicks. Vi hade inte tid egentligen, men vi tog oss tiden för att få hänga med varandra en stund.

Jag brukade göra det, lite grann iallafall. Nåt år så hängde jag upp :heart formade post its i hela lägenheten med saker jag älskade med honom plus gav honom en finare whiskey.

Nu är jag nybliven singel, men jag har faktiskt bakat en alla hjärtans dag kaka till jobbet :o dom är så himla fina där och ställer upp för mig så det tycker jag dom förtjänar!

16706890_10154010974711841_594557443_n_58a068ef9606ee1ee6a9bb60.jpg

Jag tar alla ursäkter jag kan till att få överraska eller pyssla om min partner. Just Alla hjärtans blir det sällan något på dock, det känns som en sån oromantisk dag på nåt vis. Ett par år har jag gjort nåt, mest för att det sammanfallit med annat.

Min man är helt anti alla hjärtans dag och skulle aldrig gå och handla nåt "bara för att" och överraska mig med. Sånt gör han spritt över året när han känner för det.

Vi kommer inte fira men har sagt att vi ska ha en mysig hemmakväll. Jag tycker inte man behöver göra ngt stort på alla hjärtans dag, men är inte heller anti på ngt sätt. Tycker alltid det är fint att uppskatta varandra :)

Om du tycker det är jobbigt att vara ensam just den dagen, kan du försöka hitta på något med en god vän eller någon i familjen?
Jag ska ut och äta med en vän till exempel.
Det skulle vara idialt, inga såna vänner i närheten. Vill inte störa min bror och hans nya flickvän heller. Nå väl antar att det tra mer än 6 månader att bygga ett nytt liv.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 263
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 502
Senast: Acto
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 413
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 361
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits