Varför blev texten i citatet så stor nu? Och jag får inte tillbaka det till normal storlek såDL1
16.32 cirkus röstar på LenaH
17:21 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.31 fio röstar på Harrysen
20.32 Kilauea röstar på Harrysen
20.40 Harrysen röstar på Fio
21.02 Jfrelin röstar på LenaH
21.20 Gabby_Ossi röstar på fio
21.20 Niyama röstar på Jfrelin
21.22 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.24 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.26 Glimra röstar på fio
21.28 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.29 Heffaklumpen röstar på Kilauea
Lynchas: LenaH - bybo
Anyway. Utifrån kvällens röstlista tänker jag att det måste varit dold(a) röst(er) inblandade. LenaH hade 2 röster öppet medan både BSF och fio hade 3 röster var öppet.
Det finns bara en röst i tråden som inte räknades och hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte utesluta någon från att ha fått fårulvens öppna röst.
Om LenaH fick den så måste fårulven röstat samma öppet och dolt + haft röstfifflarens extraröst (det skulle ge henne totalt tre röster och då skulle det bli lottning mellan LenaH, BSF och fio och lotten föll på LenaH).
Om fio fick fårulvens öppna röst så kan den dolda legat på LenaH. I så fall blev det lottning mellan LenaH och BSF. Eller så hade fio fårulvens öppna röst och LenaH både fårulven + röstfifflarens extraröst, vilket skulle ge LenaH totalt 4 röster (=> ingen lottning).
Och vide versa med BSF.
Ytterligare ett scenario är att fårulvens dolds röst låg någon helt annan stans och att LenaH hade en eller två dolda röster (i det första scenariot blir det lottning mellan alla tre, i det adra scenariot har LenaH 4 röster och då blir det ingen lottning).
Vad jag kan läsa mig till så kan lyan i alla fall inte ha säkerställt på något sätt att det garanterat inte blivit lottning? Iom två personer med tre röster var och lyan endast har en röst som inte säknas samt en dold röst så kan de som max "plocka bort" en röst från fio/BSF och lägga till en på LenaH. Sedan kan röstfifflaren så klart ha varit i farten och påverkat så att det inte blev lottning - men detta vet ju inte lyan.
Som redan nämnts så är det ju intressant om det eventuellt varit något räddningsförsök på gång i gårdagens lynch. Och i så fall är fio och BSF intressanta där.
Angående olika scenarios med dolda röster och öppna "fake"-röster så känns det som att det går att vrida och vända på i all oändlighet. Så många möjliga scenarion.
Men jag är i alla fall beredd att hålla med cirkus i att hon inte försökt rädda fio eller BSF med sin röst. Svårt att rädda någon när man lägger lekens allra första röst liksom. Med det inte sagt att cirkus är god för det, hon kan ha sett en möjlighet att lägga en relativt enkel röst på en troigt god. Men någon räddningsröst var det i alla fall inte.
Allt detta förutsätter/utgår ifrån att det varit någon form av försök till räddning, vilket inte är säkert. Det är ju inte omöjligt att det var två, eller rent av tre, goda uppe för lynch och att lyan satt lugnt i båten och helt enkelt passade på att göra det så svårt som möjligt för oss att läsa ut något ur röstlistan. Jag menar, det har ju hänt förut - att det enbart varit goda uppe för lynch (framför allt i DL1).
Här är mina mitt-i-natten-tankar. Får se om jag håller med mig själv imorgon när jag är mer vaken…