Den siarlösa ulvleken

Jag har haft fullt upp med rörmokare här idag.
Så inte hunnit med att vara delaktig i leken än. Har dock läst lite snabbt men inte hunnit tänka
Tyvärr är läckan bara stoppad (slangen pluggad utanför stallet ) då vi behöver grävmaskin att gräva upp det sista utanför stallet då vi inte hittade någon koppling/ trasig slang trots att vi bilat upp halva stallgolvet inklusive sadelkammaren i jakt på det.
Vi har hittat ett större plaströr som slangen ligger i som dyker ner under stallet direkt efter där vattnet kommer upp i stallet. Och det är där det läcker någonstans - inte lätt att veta exakt vart vi ska bila och gräva(även om vi försökt !) och det är helt enkelt enklare och mindre kostsamt att gräva utanför stallet och dra slangen igenom där och byta ut den och fixa ny koppling utanför.
Positivt ändå att ha hittat orsaken.
Töligt dock att vara utan vatten i stallet :(

Ffa med tanke på att första fölningen bara är ca 2,5 vecka ifrån och jag har börjat ha lite koll och snart kommer behöva stalla in för övervakning mtp hur det juvret ser ut på det första beräknade stoet


Aja. Har släpat dunkar med vatten förr men det är inget roligt och jobbigt mtp min nuvarande (icke ) kondition.
End of ”tycka synd om sig själv ”
 
Jag har inte vinkat till någon :p Jag kom hem sent, var inne och läste ikapp leken vid 20.50, lägger rösten vid 21 något och då är det väldigt många kvar att rösta. Jag hade helt ärligt missat att Cirkus röstat på LenaH. Jag tycker att för mig var LenaH den som jag i det läget tyckte var skummast men jag ser ju att det gör mig misstänkt som lägger röst 2 på henne nu när vi vet att hon var god men om t.ex Harrysen blivit lynchad och visat sig vara god så hade Fio och Kilauea varit under lupp.
Det är ju så i lekar och man försöker hitta teorier på det som finns.

Jag tror mer på att våra ulviga deltagare är några av de som röstar sent och att de var ganska nöjda med hur röstfördelningen såg ut.

Qitis eller Lobelia skulle t.ex lätt kunna vara fårulven. Lägger en röst öppet på BSF som de vet inte räknas och en dold på LenaH t.ex
 
Varför räknar du bort cirkus - Jfrelin som möjlig vinkning från får till ulv?
Missade dem. Hade mentalt sorterat undan dem som "inte fårulvar" då det troligast inte låg en ogiltig röst på LenaH. Sedan gjorde jag som @Niyama gjorde i en lek nyss. Tänkte "fårulv" om både svarta fåret och ulven i fårakläder. Så då hade jag ju redan skrivit om dem tyckte min hjärna.
 
Har bara läst igenom en gång till nu,men måste säga att både @heffaklumpen och @Gabby_Ossi och även @fio (till viss del ) skrivit väldigt utförligt och verkar vrida på varje scenario som är möjligt. Vilket givetvis inte friskriver dem från att vara onda -men ändå ger plus i kanten i min bok så här långt (gillar alltid de som tänker och skriver ) kommer också ihåg att @LenaH fångade Gabby som ond i förra leken just för att hon spelar lika oavsett vilken sida hon är på

Sedan går det ju ändå att tänka att om ifall att osv med tanke på röstningen igår. Som sagt friskriver ingen av dem

Detta är ju leken mer eller mindre info för några utom onda och det kräver nog lite mer gnuggande av geniknölarna än normalt av samtliga (därför dessa får plus i kanten i min bok)
 
Tredje rösten kommer från Glimra och om Harrysen är ulv skulle det kanske vara möjligt att Glimra är svart får som vill visa sig. Frågan är om Glimra hunnit snappa upp i förra leken att det är ett sätt man kan visa sig på och om hon då skulle våga göra detta?
Det lyckades jag faktiskt snappa upp i förra leken men nej, du har helt rätt, hade jag varit svart får så skulle jag inte vågat göra det redan i DL1. Det ledde ju till misstankar mot Harrysen i borgmästarvalet.
 
Det hade väl varit smartare av mig att bara ändra röst till BSF istället för att dra in hela lyan i något slags räddningsförsök?
Tja det beror ju på om ni båda var onda tex och ville säkerställa att en god (LenaH ) åkte istället ? Liksom onda kan ju göra vadsomhelst😜, med det sagt jag köper faktiskt vad du skriver men tänker inte friskriva dig alls förrän jag vet vart harrysen är i för lag för att :

Tänker också att det kan ju vara så att du och harrysen är i lyan ihop ? Och är det tre ulvar i lyan så är det ännu rimligare att du inte vill ändra till bsf för hade hon haft 4 röster i leken på sig och inte åkte så hade det ju varit väldigt uppenbart ?
Så du kan ju vara fårulven faktiskt (som la fejkröst på harrysen igår när jag tänker på det ? )
Eller har jag något tankefel här ? 😅
 
Jag hade nog inte velat avgöra för en god i DL1 på det viset.
Men i förra leken när du hade den rollen tvekade du inte att avgöra oavsett vilken som var uppe till Lynch ?
Visste du att det var goda uppe till Lynch igår ? Blir min nästa fundering
 
Ett alternativ är ju att fårulvens öppna röst låg på fio vilket skulle ge möjligheten att rädda fio utan att någon annan än lyan kunde vara säkra på att det var en räddning.
Hm nu tänker du ju nästan likadant som mig ju O_o och du är fortfarande en av mina högsta misstänkta (står för min röst på dig igår då du var superskum! )
 
Missade dem. Hade mentalt sorterat undan dem som "inte fårulvar" då det troligast inte låg en ogiltig röst på LenaH. Sedan gjorde jag som @Niyama gjorde i en lek nyss. Tänkte "fårulv" om både svarta fåret och ulven i fårakläder. Så då hade jag ju redan skrivit om dem tyckte min hjärna.
Va, det har inte jag gjort? Däremot kallade jag ulven i fårakläder för "fårulv" i uppdateringen eftersom den brukar kallas så. Då tolkade några det som svart får.
 
Jag funderar på om lyan försökt fördela rösterna, och hoppats på att fifflaren inte skulle förstöra, på så vis att det blir lottning mellan två goda? Hur brukar det se ut? Det kanske bli lite riskabelt att sedan utpekas som misstänkt i tidigt skede. Kan det vara så att vi goda lyckats skapa en såpass gynnsam röstning för ulvarna att de inte behövt göra mycket mer än använda ulven i fårakläders dolda röst för att få ut en god?
 
Frågan är om q i det läget sett Lobelias röst? q har ändå skrivit ganska mycket text i sitt röstinlägg och det får mig ändå att tänka att hon troligen bestämt sig för att rösta på bsf innan Lobelias röst i tråden.
Svarar på den.
Nej jag hade inte sett Lobelias röst på BSF innan Den var min egen utan annans inblandning öht
 
Jag har inte vinkat till någon :p Jag kom hem sent, var inne och läste ikapp leken vid 20.50, lägger rösten vid 21 något och då är det väldigt många kvar att rösta. Jag hade helt ärligt missat att Cirkus röstat på LenaH. Jag tycker att för mig var LenaH den som jag i det läget tyckte var skummast men jag ser ju att det gör mig misstänkt som lägger röst 2 på henne nu när vi vet att hon var god men om t.ex Harrysen blivit lynchad och visat sig vara god så hade Fio och Kilauea varit under lupp.
Det är ju så i lekar och man försöker hitta teorier på det som finns.

Jag tror mer på att våra ulviga deltagare är några av de som röstar sent och att de var ganska nöjda med hur röstfördelningen såg ut.

Qitis eller Lobelia skulle t.ex lätt kunna vara fårulven. Lägger en röst öppet på BSF som de vet inte räknas och en dold på LenaH t.ex
Tänker du då att BSF skulle kunna vara lyamedlem?
 
Jag har inte vinkat till någon :p Jag kom hem sent, var inne och läste ikapp leken vid 20.50, lägger rösten vid 21 något och då är det väldigt många kvar att rösta. Jag hade helt ärligt missat att Cirkus röstat på LenaH. Jag tycker att för mig var LenaH den som jag i det läget tyckte var skummast men jag ser ju att det gör mig misstänkt som lägger röst 2 på henne nu när vi vet att hon var god men om t.ex Harrysen blivit lynchad och visat sig vara god så hade Fio och Kilauea varit under lupp.
Det är ju så i lekar och man försöker hitta teorier på det som finns.

Jag tror mer på att våra ulviga deltagare är några av de som röstar sent och att de var ganska nöjda med hur röstfördelningen såg ut.

Qitis eller Lobelia skulle t.ex lätt kunna vara fårulven. Lägger en röst öppet på BSF som de vet inte räknas och en dold på LenaH t.ex
Så du menar då alltså att BSF också skulle vara i lyan med mig och Lobelia ?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 458
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 409
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp