Den siarlösa ulvleken

Tja det beror ju på om ni båda var onda tex och ville säkerställa att en god (LenaH ) åkte istället ? Liksom onda kan ju göra vadsomhelst😜, med det sagt jag köper faktiskt vad du skriver men tänker inte friskriva dig alls förrän jag vet vart harrysen är i för lag för att :

Tänker också att det kan ju vara så att du och harrysen är i lyan ihop ? Och är det tre ulvar i lyan så är det ännu rimligare att du inte vill ändra till bsf för hade hon haft 4 röster i leken på sig och inte åkte så hade det ju varit väldigt uppenbart ?
Så du kan ju vara fårulven faktiskt (som la fejkröst på harrysen igår när jag tänker på det ? )
Eller har jag något tankefel här ? 😅
Ke?
Vill bara se om jag fattar rätt nu.
1. Fio ändrar röst till mig, men fio är ulv i fårakläder så jag har ändå bara 3 röster som räknas. Då måste röstfifflaren ha röstat på Lenah och lotten fallit på henne. Så lågt är jag nog med.

Men vi kan inte veta vem av de 4 som i så fall röstat på mig (minus LenaH). Du eller cirkus hade ju varit lika troliga som fio i det läget.
Vi hade inte ens kunnat vara säkra på att ulven i fårakläder varit ensamt i farten?

Känns snurrigt, det jag mest undrar är vad du kom fram till om fio? Och hur, när kom Harrysen in idet hela, (detta är vad jag kan se det första inlägget sedan Dl där du nämner H)? Skulle de sitta i lyan tillsammans och rösta på varandra menar du?
 
Tja det beror ju på om ni båda var onda tex och ville säkerställa att en god (LenaH ) åkte istället ? Liksom onda kan ju göra vadsomhelst😜, med det sagt jag köper faktiskt vad du skriver men tänker inte friskriva dig alls förrän jag vet vart harrysen är i för lag för att :

Tänker också att det kan ju vara så att du och harrysen är i lyan ihop ? Och är det tre ulvar i lyan så är det ännu rimligare att du inte vill ändra till bsf för hade hon haft 4 röster i leken på sig och inte åkte så hade det ju varit väldigt uppenbart ?
Så du kan ju vara fårulven faktiskt (som la fejkröst på harrysen igår när jag tänker på det ? )
Eller har jag något tankefel här ? 😅
Tror att du tappade mig halvvägs igenom inlägget (fast jag har iofs inte ätit lunch idag så jag kanske ska börja där så blir det kanske enklare att tänka sen 😅)

Men menar du alltså att både fio och BSF skulle vara ulvar i lyan?
Och hur kom Harrysen in i bilden?
Hur fick Harrysen en "tipping position", alltså varför är vilken sida fio spelar för beroende av vilken sida Harrysen spelar för?


Jag är i alla fall med på att fio, om hon och BSF sitter i lyan ihop, inte var så villig att ändra till BSF och spika igen för henne. En vidare fundering då är om någon av dem kanske tom är fårulven? Alltså att tex BSF är fårulven, då villinte fio ändra till BSF för att inte spika igen för henne. Och om fio är fårulven så vill inte BSF ändra röst till fio av samma anledning (lyan vill ju inte bli av med deras starkaste roll).

Men det förutsätter att båda faktiskt sitter i lyan och det är jag inte övertygad om.
 
Ke?
Vill bara se om jag fattar rätt nu.
1. Fio ändrar röst till mig, men fio är ulv i fårakläder så jag har ändå bara 3 röster som räknas. Då måste röstfifflaren ha röstat på Lenah och lotten fallit på henne. Så lågt är jag nog med.

Men vi kan inte veta vem av de 4 som i så fall röstat på mig (minus LenaH). Du eller cirkus hade ju varit lika troliga som fio i det läget.
Vi hade inte ens kunnat vara säkra på att ulven i fårakläder varit ensamt i farten?

Känns snurrigt, det jag mest undrar är vad du kom fram till om fio? Och hur, när kom Harrysen in idet hela, (detta är vad jag kan se det första inlägget sedan Dl där du nämner H)? Skulle de sitta i lyan tillsammans och rösta på varandra menar du?
Jag uttryckte mig lite slarvigt -det medges.
Jag tänkte åt båda hållen såklart
Att även Harrysen kan vara den som har dolda rösten( då hon röstade på fio )
Ja jag menar att det KAN vara så. Men kanske inte det troligaste

Jag känner mig lite off pga av allt med rörmokare osv så om ni vill lyncha mig så är det faktiskt helt ok.
 
Tror att du tappade mig halvvägs igenom inlägget (fast jag har iofs inte ätit lunch idag så jag kanske ska börja där så blir det kanske enklare att tänka sen 😅)

Men menar du alltså att både fio och BSF skulle vara ulvar i lyan?
Och hur kom Harrysen in i bilden?
Hur fick Harrysen en "tipping position", alltså varför är vilken sida fio spelar för beroende av vilken sida Harrysen spelar för?


Jag är i alla fall med på att fio, om hon och BSF sitter i lyan ihop, inte var så villig att ändra till BSF och spika igen för henne. En vidare fundering då är om någon av dem kanske tom är fårulven? Alltså att tex BSF är fårulven, då villinte fio ändra till BSF för att inte spika igen för henne. Och om fio är fårulven så vill inte BSF ändra röst till fio av samma anledning (lyan vill ju inte bli av med deras starkaste roll).

Men det förutsätter att båda faktiskt sitter i lyan och det är jag inte övertygad om.
Eh, såg först nu att @Blacksmithfarm redan postat ungefär samma funderingar. Så kan det gå när man inte läser till slutet innan man kommenterar 😅🙈

Sorry @qitis, jag tror att jag är med mer på hur du tänkte nu. Så Harrysen kom in i bilden för att hon som fårulv skulle ha lagt rösten i tråden på ulvkollegan fio? Och i så fall är Harrysens roll lite avgörande i att ta ställning till vilken sida fio spelar för. Har jag uppfattat dig rätt då?
 
Men
Eh, såg först nu att @Blacksmithfarm redan postat ungefär samma funderingar. Så kan det gå när man inte läser till slutet innan man kommenterar 😅🙈

Sorry @qitis, jag tror att jag är med mer på hur du tänkte nu. Så Harrysen kom in i bilden för att hon som fårulv skulle ha lagt rösten i tråden på ulvkollegan fio? Och i så fall är Harrysens roll lite avgörande i att ta ställning till vilken sida fio spelar för. Har jag uppfattat dig rätt då?
Ja faktiskt
(igen väldigt ovant det här med att så många tänker som mig -sic! )
 
Jag funderar på om lyan försökt fördela rösterna, och hoppats på att fifflaren inte skulle förstöra, på så vis att det blir lottning mellan två goda? Hur brukar det se ut? Det kanske bli lite riskabelt att sedan utpekas som misstänkt i tidigt skede. Kan det vara så att vi goda lyckats skapa en såpass gynnsam röstning för ulvarna att de inte behövt göra mycket mer än använda ulven i fårakläders dolda röst för att få ut en god?
Jag är inte säker på att jag riktigt hänger med på hur du menar här. Om lyan ville skapa ett läge med lottning mellan två goda så förutsätter det väl att både fio och BSF är goda (eftersom det var de två som, i tråden, såg ut att ha flest röster)? I så fall undrar jag var som får dig att fundera i de banorna, dvs varför både fio och BSF skulle vara goda?

Jag säger inte att det är fel, för jag vet inte. Men är nyfiken på hur du tänker kring det och kommer fram till det :)

Eftersom både BSF och fio hade tre öppna röster var och det bara finns en röst i tråden som inte räknas (fårulvens öppna röst) så kan lyan max ha plockat bort en röst från fio eller BSF. Så någon av dem hade tre faktiska röster oavsett var fårulvens öppna röst låg. LenaH hade 2 röster i tråden, med fårulvens dolda röst kunde hon max få tre röster vilket skulle leda till en lottning mellan henne och BSF eller fio (möjligtvis även någon mer med två röster, beroende på röstfifflarens extraröst). Så att vi skulle skapat ett läge där lyan endast kunnat använda fårulvens dolda röst för att säkert få ut LenaH ser jag som omöjligt (det är inte omöjligt att LenaH hade röstfifflarens extraröst, men vart den rösten låg vet bara LL och röstfifflaren själv).

Men ja, det är en nackdel med spridda röstningar. Det blir enklare för onda att avgöra genom att antingen peta in en sen röst på någon utanför lyan (= någon som mest troligt är god) eller använda en dold fårulvsröst. Samtidigt är det många goda som inte vill avgöra, och då framför allt i DL1, eftersom man inte vet om den man spikar igen för är bybo, ond eller viktig god specialroll.
 
Det hade väl varit smartare av mig att bara ändra röst till BSF istället för att dra in hela lyan i något slags räddningsförsök?

Ingen Lya har räddat mig iallafall.

fårulven måste ha lagt rösten på mig eller BSF öppet i leken men röstat dolt på LenaH

Eller så är röstfifflaren inblandad.
Varför måste fårulven ha lagt en öppen röst på dig eller BSF? Den dolda håller jag med om måste ha varit på Lena H.
 
Men i förra leken när du hade den rollen tvekade du inte att avgöra oavsett vilken som var uppe till Lynch ?
Visste du att det var goda uppe till Lynch igår ? Blir min nästa fundering

Vadå vi lynchade ju ulvar på löpande band i förra leken från Dag1. Det var bara din godförklaring av cirkus som ställde till det.
 
Jag uttryckte mig lite slarvigt -det medges.
Jag tänkte åt båda hållen såklart
Att även Harrysen kan vara den som har dolda rösten( då hon röstade på fio )
Ja jag menar att det KAN vara så. Men kanske inte det troligaste

Jag känner mig lite off pga av allt med rörmokare osv så om ni vill lyncha mig så är det faktiskt helt ok.
Jag tror inte att jag hade röstat på samma öppet och dolt som fårulv men jag har aldrig haft den rollen så oklart hur man brukar göra.
 
Varför måste fårulven ha lagt en öppen röst på dig eller BSF? Den dolda håller jag med om måste ha varit på Lena H.

Nä det måste den inte utan det var olika scenarion bara. Antingen lottning mellan oss tre, eller lottning mellan Lena och mig/bsf

Eller så låg inte fårulvens dolda där alls utan röstfifflarens.
 
Så jag är ganska clueless, men funderar på om det är värt att syna fio?

Nä det är det inte kan jag tala om. Det är helt meningslöst och kommer bara föra er tillbaka till ruta 1.
Hade vi vetat säkert att en av oss var ulv och en god tex av mig och harryssen hade jag kunnat offrat mig för att få ulven nästa dag. Men nu vet vi ju ingenting.
 
Nä det är det inte kan jag tala om. Det är helt meningslöst och kommer bara föra er tillbaka till ruta 1.
Hade vi vetat säkert att en av oss var ulv och en god tex av mig och harryssen hade jag kunnat offrat mig för att få ulven nästa dag. Men nu vet vi ju ingenting.
Menar du med detta att du vet att BSF är god ? Vet du mer än oss andra ?
Att du håller dig själv som god ja så är det ju
Men här känns det ju som du vill inte heller offra BSF? Varför ?
Så dina fem cent är att både du och BSF är goda och lyan hade julafton igår ?
Jag utesluter inte det -jag framförde själv liknade argument igår men mer intressant att veta varför du inte vill syna BSF ?
Ser ju att du skriver om harrysen. Men det är min poäng. Varför skriver du inte om BSF?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 458
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 409
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp