Den siarlösa ulvleken

Förlåt, såg inte att du svarat mig förrän nu. Jag vet inte riktigt hur jag tänker, har inte fått till det än. Försökte få till någon sorts infallsvinkel bara.
Det är lugnt! Vi alla leker ju på vår fritid, så jag tänker att det är naturligt att svar dröjer tills man helt enkelt har tid. IRL ska ju alltid få gå före :)

Men fattar hur du menar nu tror jag och jag gör likadant ibland. Skriver ner och postar det som poppar upp i huvudet bara, ibland håller det och ibland blir det pannkaka av alltihopa.

Förstår att det är svårt att teoria och speciellt i början (för det ÄR svårt). Men du gör så gott du kan och det räcker, sen kommer det med teoriandet lossna och bli enklare allt eftersom 😊

Jag vet att jag kan vara lite frågvis och ställa en miljon frågor ibland, men det är inte något personligt utan är bara för att jag försöker förstå, så jag hoppas att du inte tog det som ett personligt ifrågasättande :)
 
Jag tycker Qs röst på BSF kommer lägligt.
I det läget har Lena 2 Fio 2 och Harrysen 2
Tror inte hon hinner se din röst på BSF så hon kanske trodde hon var själv med den.
Så du menar att jag och fio och /eller BSF skulle vara i lyan ihop alltså ?tillägg :eller med harrysen?
Jag tycker Q spelar annorlunda mot senast men det är ju rörigt IRL så full förståelse för det. Det är också konstigt att man säger att det gör inget om ni lynchar mig, jag har ingen specifik roll….. alla goda behövs. Speciellt eftersom vi inte har någon info på goda sidan.
Förra leken var jag ängel och ville bli siad så jag kunde hjälpa goda sidan så mycket jag kunde

Denna leken lite annorlunda -men du har en poäng i att varje god räknas dock -jag tänkte att om jag röstas ut att det kunde ge lite svar pga det dvs vilka vill ha ut mig ? Dvs jag har inga problem att offra mig om det är det som krävs

Jag brukar alltid kämpa med näbbar och klor för att vara kvar om jag har en roll som är viktig (oavsett sida)
 
Det är lugnt! Vi alla leker ju på vår fritid, så jag tänker att det är naturligt att svar dröjer tills man helt enkelt har tid. IRL ska ju alltid få gå före :)

Men fattar hur du menar nu tror jag och jag gör likadant ibland. Skriver ner och postar det som poppar upp i huvudet bara, ibland håller det och ibland blir det pannkaka av alltihopa.

Förstår att det är svårt att teoria och speciellt i början (för det ÄR svårt). Men du gör så gott du kan och det räcker, sen kommer det med teoriandet lossna och bli enklare allt eftersom 😊

Jag vet att jag kan vara lite frågvis och ställa en miljon frågor ibland, men det är inte något personligt utan är bara för att jag försöker förstå, så jag hoppas att du inte tog det som ett personligt ifrågasättande :)
så bra svarat @heffaklumpen 👍 precis så är det!
Lekandet är heller aldrig personligt utan just en lek.
 
Ah, det har jag inte alls tänkt på!

När man börjar leka tänker man ofta så att man vill vara försiktig och inte riskera att rösta ut någon god, men det är ju faktiskt så att speciellt i första DL vet ingen god vilka som är ulvar, medan ulvarna vet vilka som mest troligt är goda. Så om alla goda lägger uddaröster så blir det ju lättare för ulvarna att styra röstningen mot någon utanför lyan.

Jag var likadan när jag började leka, lade mest sena uddaröster, men nu efterhand så har jag ändå börjat våga vara mer avgörande i röstningarna.
 
Jag tycker Qs röst på BSF kommer lägligt.
I det läget har Lena 2 Fio 2 och Harrysen 2
Tror inte hon hinner se din röst på BSF så hon kanske trodde hon var själv med den.

Jag tycker Q spelar annorlunda mot senast men det är ju rörigt IRL så full förståelse för det. Det är också konstigt att man säger att det gör inget om ni lynchar mig, jag har ingen specifik roll….. alla goda behövs. Speciellt eftersom vi inte har någon info på goda sidan.
Jo det är en möjlighet, jag behöver läsa mer från Q, har inte hunnits mer än skumma lite, men jag tycker alltid att Q är skum. Min Q-radar är i uselt skick.

Q gör alltid konstiga saker, hon har om jag minns rätt sagt det för. Att lyncha henne.

Om Qs röst kom lägligt för att göra vad? Rädda fio eller vad tänker du? I så fall kanske det är fio som är den jag skulle satsa på. Det finns annat som kan indikera att hon är ond i och med att LenaH lynchades. Visar det sig att fio är ulv så är Q definitivt skum.
 
Så du menar att jag och fio och /eller BSF skulle vara i lyan ihop alltså ?tillägg :eller med harrysen?

Förra leken var jag ängel och ville bli siad så jag kunde hjälpa goda sidan så mycket jag kunde

Denna leken lite annorlunda -men du har en poäng i att varje god räknas dock -jag tänkte att om jag röstas ut att det kunde ge lite svar pga det dvs vilka vill ha ut mig ? Dvs jag har inga problem att offra mig om det är det som krävs

Jag brukar alltid kämpa med näbbar och klor för att vara kvar om jag har en roll som är viktig (oavsett sida)
Nä jag tänker inget speciellt om dem. Jag tänker att din röst hade kunnat vara lite lägligt undanskymd men så kom den samtidigt som Lobelia och LenaHs någon minut efter.
Alltså du är ulv, försöker smyga, misslyckas lite med det pga Lobelias kommer samtidigt.
Det är min otroligt svaga teori 😂
 
Varför blev texten i citatet så stor nu? Och jag får inte tillbaka det till normal storlek så 🙈

Anyway. Utifrån kvällens röstlista tänker jag att det måste varit dold(a) röst(er) inblandade. LenaH hade 2 röster öppet medan både BSF och fio hade 3 röster var öppet.

Det finns bara en röst i tråden som inte räknades och hur jag än vrider och vänder på det så kan jag inte utesluta någon från att ha fått fårulvens öppna röst.
Om LenaH fick den så måste fårulven röstat samma öppet och dolt + haft röstfifflarens extraröst (det skulle ge henne totalt tre röster och då skulle det bli lottning mellan LenaH, BSF och fio och lotten föll på LenaH).
Om fio fick fårulvens öppna röst så kan den dolda legat på LenaH. I så fall blev det lottning mellan LenaH och BSF. Eller så hade fio fårulvens öppna röst och LenaH både fårulven + röstfifflarens extraröst, vilket skulle ge LenaH totalt 4 röster (=> ingen lottning).
Och vide versa med BSF.
Ytterligare ett scenario är att fårulvens dolds röst låg någon helt annan stans och att LenaH hade en eller två dolda röster (i det första scenariot blir det lottning mellan alla tre, i det adra scenariot har LenaH 4 röster och då blir det ingen lottning).

Vad jag kan läsa mig till så kan lyan i alla fall inte ha säkerställt på något sätt att det garanterat inte blivit lottning? Iom två personer med tre röster var och lyan endast har en röst som inte säknas samt en dold röst så kan de som max "plocka bort" en röst från fio/BSF och lägga till en på LenaH. Sedan kan röstfifflaren så klart ha varit i farten och påverkat så att det inte blev lottning - men detta vet ju inte lyan.

Som redan nämnts så är det ju intressant om det eventuellt varit något räddningsförsök på gång i gårdagens lynch. Och i så fall är fio och BSF intressanta där.

Angående olika scenarios med dolda röster och öppna "fake"-röster så känns det som att det går att vrida och vända på i all oändlighet. Så många möjliga scenarion.

Men jag är i alla fall beredd att hålla med cirkus i att hon inte försökt rädda fio eller BSF med sin röst. Svårt att rädda någon när man lägger lekens allra första röst liksom. Med det inte sagt att cirkus är god för det, hon kan ha sett en möjlighet att lägga en relativt enkel röst på en troigt god. Men någon räddningsröst var det i alla fall inte.

Allt detta förutsätter/utgår ifrån att det varit någon form av försök till räddning, vilket inte är säkert. Det är ju inte omöjligt att det var två, eller rent av tre, goda uppe för lynch och att lyan satt lugnt i båten och helt enkelt passade på att göra det så svårt som möjligt för oss att läsa ut något ur röstlistan. Jag menar, det har ju hänt förut - att det enbart varit goda uppe för lynch (framför allt i DL1).


Här är mina mitt-i-natten-tankar. Får se om jag håller med mig själv imorgon när jag är mer vaken… 😆
Jag håller med i stort. Du fick med mycket av det jag tänkt på och jo det är svårt att utläsa något alls, men kanske det blir mer tydligt senare?

Angående storlek så finns det en tag för size som du fått med, klicka på symbolen uppe till höger och växla BB kod så kan du se den och plocka bort den om du har koll på hur kodningen funkar.
 
Jo det är en möjlighet, jag behöver läsa mer från Q, har inte hunnits mer än skumma lite, men jag tycker alltid att Q är skum. Min Q-radar är i uselt skick.

Q gör alltid konstiga saker, hon har om jag minns rätt sagt det för. Att lyncha henne.

Om Qs röst kom lägligt för att göra vad? Rädda fio eller vad tänker du? I så fall kanske det är fio som är den jag skulle satsa på. Det finns annat som kan indikera att hon är ond i och med att LenaH lynchades. Visar det sig att fio är ulv så är Q definitivt skum.
Lägligt att den skulle vara undanskymd.
Men så kom ju din röst samtidigt
 
Jag tror inte att jag hade röstat på samma öppet och dolt som fårulv men jag har aldrig haft den rollen så oklart hur man brukar göra.
Om det inte finns en spion som i den här leken spelar det mindre roll än när det finns en spion som kan lista ut vem som borde vara ulven i fårakläder, tycker i allafall jag.

Min gissning är att det är fårulven som röstat på LenaH dolt, vem den öppna rösten låg på är oklart, kan vara i stort sett vem som helst, särskilt om fio och bsf också är goda, vilket jag inte har en aning om.
 
Lägligt att den skulle vara undanskymd.
Men så kom ju din röst samtidigt
Nja det var 2 minuter i mellan (eller däromkring) så möjligt är det, men då behöver man nästan ha en förberedd text, det tar en stund att skriva. Den springande punkten är väl om det fanns någon ulv att rädda.

Vad menar du med undanskymd?
 
Det är lugnt! Vi alla leker ju på vår fritid, så jag tänker att det är naturligt att svar dröjer tills man helt enkelt har tid. IRL ska ju alltid få gå före :)

Men fattar hur du menar nu tror jag och jag gör likadant ibland. Skriver ner och postar det som poppar upp i huvudet bara, ibland håller det och ibland blir det pannkaka av alltihopa.

Förstår att det är svårt att teoria och speciellt i början (för det ÄR svårt). Men du gör så gott du kan och det räcker, sen kommer det med teoriandet lossna och bli enklare allt eftersom 😊

Jag vet att jag kan vara lite frågvis och ställa en miljon frågor ibland, men det är inte något personligt utan är bara för att jag försöker förstå, så jag hoppas att du inte tog det som ett personligt ifrågasättande :)
Tycker det är jättebra att du ställer frågor. Det är väl det leken delvis går ut på. Tog det inte alls som ett personligt ifrågasättande. Att du spann vidare hjälpte mig dessutom vidare.
 
Nja det var 2 minuter i mellan (eller däromkring) så möjligt är det, men då behöver man nästan ha en förberedd text, det tar en stund att skriva. Den springande punkten är väl om det fanns någon ulv att rädda.

Vad menar du med undanskymd?
Tänker att hon skrev sin röst samtidigt som du postade och trodde hon skulle bli själv med sin röst. Och därmed inte kollad under lupp.
 
Mina tankar så här långt:
Jag själv -något förvirrad :D
Q - driver leken framåt och funderar mycket och jag hänger inte riktigt med på alla rundor, men inget som direkt sticker ut.
Gabby-Ossi - Inget som sticker ut där heller, jag håller med om hennes röstmotivering igår (Fios motivering om mina funderingar om leken)
Heffaklumpen - röstar sent igår, en uddaröst som inte sticker ut. Måste försöka tänka bort att hon är en gullig rosa elefant :D för jag tänker alltid att hon är god, men hon kan ju faktiskt vara ond också.
Lobelia - Vet inte riktigt vart jag har Lobelia, tycker hon kommit med kloka inlägg idag
BSF - jag känner mig osäker på BSF. Jag tycker hon brukar ha huvudet på skaft men fattar inte riktigt rösterna på Q, behöver läsa in mig mer där. Fick många röster igår och jag ska kika mer vilka som röstade där och fundera några varv till.
Fio - Jag tycker alltid Fio är lite skum, förlåt Fio :D. Behöver fundera lite mer på Fio. Röstade på mig igår och eftersom jag vet min egen roll så är det klart att rösten på mig igår gör att ulvradarn blinkar lite mer,.
Kilauea. - Röstade på mig igår och eftersom jag vet min egen roll så är det klart att rösten på mig igår gör att ulvradarn blinkar lite mer. (samma som med Fio)
Glimra - inget som sticker ut,
Jfrelin - röstade liksom jag på Fio igår vilket får mig att tänka att hon tänkte som jag och jag vet min roll, Men vill gärna se mer :)
Cirkus - röstade på LenaH som första röst igår, kan vara vad som helst.
Niyama - ser gärna mer av Niyama :)
 
Senast ändrad:
Tänker att hon skrev sin röst samtidigt som du postade och trodde hon skulle bli själv med sin röst. Och därmed inte kollad under lupp.
Fast nja även uddaröster kan granskas, precis som alla andra röster Särskilt DL1.
Ju mer rösterna är spridda desto bättre för ulvarna som då kan styra mer vem som lynchas, särskilt om det finns en ulv i fårakläder dessutom
 
Mina tankar så här långt:
Jag själv -något förvirrad :D
Q - driver leken framåt och funderar mycket och jag hänger inte riktigt med på alla rundor, men inget som direkt sticker ut.
Gabby-Ossi - Inget som sticker ut där heller, jag håller med om hennes röstmotivering igår (Fios motivering om mina funderingar om leken)
Heffaklumpen - röstar sent igår, en uddaröst som inte sticker ut. Måste försöka tänka bort att hon är en gullig rosa elefant :D för jag tänker alltid att hon är god, men hon kan ju faktiskt vara ond också.
Lobelia - Vet inte riktigt vart jag har Lobelia, tycker hon kommit med kloka inlägg idag
BSF - jag känner mig osäker på BSF. Jag tycker hon brukar ha huvudet på skaft men fattar inte riktigt rösterna på Q, behöver läsa in mig mer där. Fick många röster igår och jag ska kika mer vilka som röstade där och fundera några varv till.
Fio - Jag tycker alltid Fio är lite skum, förlåt Fio :D. Behöver fundera lite mer på Fio. Röstade på mig igår och eftersom jag vet min egen roll så är det klart att rösten på mig igår gör att ulvradarn blinkar lite mer, liksom för
Kilauea.
Glimra -
inget som sticker ut,
Jfrelin - röstade liksom jag på Fio igår vilket får mig att tänka att hon tänkte som jag och jag vet min roll, Men vill gärna se mer :)
Cirkus - röstade på LenaH som första röst igår, kan vara vad som helst.
Niyama - ser gärna mer av Niyama :)
Är det freudianskt att du glömmer Kila eller är det av något annat skäl?
 
Mina tankar så här långt:
Jag själv -något förvirrad :D
Q - driver leken framåt och funderar mycket och jag hänger inte riktigt med på alla rundor, men inget som direkt sticker ut.
Gabby-Ossi - Inget som sticker ut där heller, jag håller med om hennes röstmotivering igår (Fios motivering om mina funderingar om leken)
Heffaklumpen - röstar sent igår, en uddaröst som inte sticker ut. Måste försöka tänka bort att hon är en gullig rosa elefant :D för jag tänker alltid att hon är god, men hon kan ju faktiskt vara ond också.
Lobelia - Vet inte riktigt vart jag har Lobelia, tycker hon kommit med kloka inlägg idag
BSF - jag känner mig osäker på BSF. Jag tycker hon brukar ha huvudet på skaft men fattar inte riktigt rösterna på Q, behöver läsa in mig mer där. Fick många röster igår och jag ska kika mer vilka som röstade där och fundera några varv till.
Fio - Jag tycker alltid Fio är lite skum, förlåt Fio :D. Behöver fundera lite mer på Fio. Röstade på mig igår och eftersom jag vet min egen roll så är det klart att rösten på mig igår gör att ulvradarn blinkar lite mer, liksom för
Kilauea.
Glimra -
inget som sticker ut,
Jfrelin - röstade liksom jag på Fio igår vilket får mig att tänka att hon tänkte som jag och jag vet min roll, Men vill gärna se mer :)
Cirkus - röstade på LenaH som första röst igår, kan vara vad som helst.
Niyama - ser gärna mer av Niyama :)
Du lämnade mig blank?
 
Är det freudianskt att du glömmer Kila eller är det av något annat skäl?
Jag menade att Fios sista mening även stämmer in på Kilauea, men jag ser att det är lite otydligt ska se om jag kan in och redigera det :)

Edit, ändrat så det blir lite tydligare med att jag har liknande tankar om Fio och Kilauae.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 459
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 409
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp