Den siarlösa ulvleken

Uppdatering

Syster Ratched här. Medicinutdelning har nu skett men en kopp står orörd och har inte kunnat delas ut. Det har varit en stökig tid på avdelningen sen rymningsförsöket där en del av er inte kunnat hållas lugna alls trots att vi har haft ett flertal extra medicinutdelningar med lugnande mediciner till de stökigaste.. Det visade sig också vid en genomsökning av sovsalarna att @LenaH och @Gabby_Ossi i misstänks ha fått med sig egen medicin in på sjukhuset bjudit @Harrysen och @fio på detta och också tagit själva. Jag överlade med läkarna och detta ledde till att vi öppnade upp en gammal avdelning här på mentalsjukhuset med hydroterapi. Detta då ni inte gav oss några val utan vi fick lägga er i långbad och täcka över er med canvasdukar för att vi skulle få lite lugn och ro här.

Dessvärre var det ingen som riktigt hade kollat utrustningen sen den användes sist för sisådär 100 år sen. En duk var spröd precis vid hålet för huvudet och det bar sig inte bättre än att duken rämnade och patienten som var rätt trött somnade och åkte ner i badet med huvudet under vattnet. Sköterskan som var satt att vakta de badande hade jobbat natt och blev inbeordrad även på dagpasset på grund av brist personal. Hon lade sig ner på golvet en stund och skulle vila lite men vaknade inte förrän åtta timmar senare. Tyvärr var det då försent och @LenaH hittades livlös i vattnet.

En utredning kommer att göras av de ansvariga på sjukhuset men i grund och botten är det naturligtvis patienternas fel som inte kan hålla sig lugna och smugglar in diverse saker eller låter sig bjudas på det. Detta gör att vi måste ta till lite mer ålderdomliga metoder ibland och då kan dessvärre visst svinn av patienter uppstå.

LenaH var bybo
Nu ska jag snart gå av mitt pass för dagen och imorgon kommer @bollen__ vara tillgänglig för er patienter då jag behöver en ledig dag för att vila upp mig efter de här stökiga dagarna.

NattDL blir klockan 7:00 måndag
 
Röstlista DL1 kl 21.30
16.32 cirkus röstar på LenaH
17:21 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.31 fio röstar på Harrysen
20.31 Kilauea röstar på Harrysen
20.40 Harrysen röstar på Fio
21.02 Jfrelin röstar på LenaH
21.20 Gabby_Ossi röstar på fio
21.20 Niyama röstar på Jfrelin
21.22 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
qitis röstar på Blacksmithfarm
Glimra röstar på fio
LenaH röstar på Blacksmithfarm
Heffaklumpen röstar på Kilauea

LenaH bybo
 
Det gör ju lite att man undrar över BSF och fio, som fick tre röster var. Är nån av dom i lyan och tex cirkus eller jfrelin kollegor?
Var det ett räddningsförsök mot dom?
 
Nääää 😔

Innebär uppdateringen att jag också hade 3 röster? Gabbiossy stod också med men hon hade väl ingen.

LenaH 2
qitis 1
Harrysen 2
fio 3
Jfrelin 1
Blacksmithfarm 3
Kilauea 1
 
Någon lär det ha varit ett räddningsförsök mot med tanke på hur lite information vi har i DL1 och LenaH enligt mig inte betett sig ulvigt annat än flamsigt.
 
LenaH 2
qitis 1
Harrysen 2
fio 3
Jfrelin 1
Blacksmithfarm 3
Kilauea 1

Så här såg ställningen ut.
LenaH hade bara 2 röster på sig i leken. Men åkte. Så måste haft åtminstone en dold röst på sig antingen röstfifflarens eller fårulvens.
Fio och bsf blir ju högintressanta iom att de båda stod på tre öppna röster var.
Antingen någon form av räddningsförsök från lyan på någon av dem eller så är samtliga goda och lyan hade julafton ?
Är mina 5 cent så här långt
 
LenaH 2
qitis 1
Harrysen 2
fio 3
Jfrelin 1
Blacksmithfarm 3
Kilauea 1

Så här såg ställningen ut.
LenaH hade bara 2 röster på sig i leken. Men åkte. Så måste haft åtminstone en dold röst på sig antingen röstfifflarens eller fårulvens.
Fio och bsf blir ju högintressanta iom att de båda stod på tre öppna röster var.
Antingen någon form av räddningsförsök från lyan på någon av dem eller så är samtliga goda och lyan hade julafton ?
Är mina 5 cent så här långt
Känns kanske märkligt om goda fifflaren väljer att rösta ut nån i Dl 1 utan info?
 
LenaH 2
qitis 1
Harrysen 2
fio 3
Jfrelin 1
Blacksmithfarm 3
Kilauea 1

Så här såg ställningen ut.
LenaH hade bara 2 röster på sig i leken. Men åkte. Så måste haft åtminstone en dold röst på sig antingen röstfifflarens eller fårulvens.
Fio och bsf blir ju högintressanta iom att de båda stod på tre öppna röster var.
Antingen någon form av räddningsförsök från lyan på någon av dem eller så är samtliga goda och lyan hade julafton ?
Är mina 5 cent så här långt
Det finns många alternativ, jag började lista dem men insåg att det blev för många för att skriva ner i och med att alla med röster teoretiskt kan ha haft en mindre och alla kan ha en eller två extraröster. Men jo julafton i lyan eller räddningsförsök är alternativ.
 
Jovisst. Beror ju lite på dock.
Men det behöver vi inte nysta i just nu -den kan ulvarna få fundera över tycker jag ;)
Uust lyan är väl de som har lättast stt räkna ut vad som faktiskt hände, iom att de vet fårulvens röst. Sedan lär de inte teoria ärligt om det misstänker jag. Iom ingen god spioninfo så kan det bli svårt att reda i för goda känner jag...
 
Röstlista DL1 kl 21.30
16.32 cirkus röstar på LenaH
17:21 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.31 fio röstar på Harrysen
20.31 Kilauea röstar på Harrysen
20.40 Harrysen röstar på Fio
21.02 Jfrelin röstar på
LenaH
21.20 Gabby_Ossi röstar på fio
21.20 Niyama röstar på Jfrelin
21.22 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
qitis röstar på Blacksmithfarm
Glimra röstar på fio

LenaH röstar på Blacksmithfarm
Heffaklumpen röstar på Kilauea


LenaH bybybo
Om jag ska börja med att titt på de som röstade på mig, så kanvi genast räkna bort LenaH, pga lynchad bybo. Q och Lobelia kvar. Kan väl förstå att det reagerade på min motivering ändå.
Harrysen, Gabby_Ossi och Glimra röstar på fio, som eventuellt då är den som lyan velat rädda? Allt beror på de dolda rösterna och den synliga men ogiltiga från fårulven.

Så egentligen går det ju inte dra några slutsatser alls direkt. För många möjligheter, vilket lyan nog velat tänker jag.
 
Om jag ska börja med att titt på de som röstade på mig, så kanvi genast räkna bort LenaH, pga lynchad bybo. Q och Lobelia kvar. Kan väl förstå att det reagerade på min motivering ändå.
Harrysen, Gabby_Ossi och Glimra röstar på fio, som eventuellt då är den som lyan velat rädda? Allt beror på de dolda rösterna och den synliga men ogiltiga från fårulven.

Så egentligen går det ju inte dra några slutsatser alls direkt. För många möjligheter, vilket lyan nog velat tänker jag.
Nej förmodligen inte. Slutsatser alltså.
 
DL1
16.32 cirkus röstar på LenaH
17:21 Blacksmithfarm röstar på qitis
20.31 fio röstar på Harrysen
20.32 Kilauea röstar på Harrysen
20.40 Harrysen röstar på Fio
21.02 Jfrelin röstar på LenaH
21.20 Gabby_Ossi röstar på fio
21.20 Niyama röstar på Jfrelin
21.22 Lobelia röstar på Blacksmithfarm
21.24 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.26 Glimra röstar på fio
21.28 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.29 Heffaklumpen röstar på Kilauea


Lynchas: LenaH - bybo


Fyller bara i resterande tider nu eftersom jag sitter vid datorn nu :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 975
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 458
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 409
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp