Det var ju synd att inte banbyggaren o TD tyckte så då.
Sorry båda två för min korta ton men jag börjar känna mig för gammal för sociala medier o borde inte yttrat mig från första början
Joho då det borde du visst! För jag tyckte det var jätteintressant att höra att banbyggaren svarade på det viset och ryttarna nåt helt annat. Det visar ju att det borde vara mer kommunikation mellan dessa parter och om man inte pratar om jobbiga saker så blir det aldrig nån förändring och ingen utveckling. TD:s uppgift är väl att bedöma om hindret är för svårt för klassen och det kan man ju inte säga att det är, sen att många hästar hoppar dåligt kan ju sitta både hos ryttare och hästar. Men att ryttarna bedömer det som ett gammaldags hinder innebär antagligen att de inte tränar på såna längre, kanske inte finns så många tillgängliga längre helt enkelt, och då såklart ställer ett sånt hinder till problem. Jag är första att erkänna att öppna diken gör mig livrädd, hittar aldrig nån avsprångspunkt och jag är rädd för att få ett tramp i diket o slå ihjäl mig... Men om jag tränade såna jättemycket så skulle den rädslan försvinna såklart.
Graven med häck som var med i H100 och CNCP* ställde ju inte till några problem alls och den är ju inte jätteliten även om den inte är jämförbar med denna, men det visar tydligt vad ekipagen har tränat på.