Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var ju synd att inte banbyggaren o TD tyckte så då.

Sorry båda två för min korta ton men jag börjar känna mig för gammal för sociala medier o borde inte yttrat mig från första början :)

Joho då det borde du visst!:) För jag tyckte det var jätteintressant att höra att banbyggaren svarade på det viset och ryttarna nåt helt annat. Det visar ju att det borde vara mer kommunikation mellan dessa parter och om man inte pratar om jobbiga saker så blir det aldrig nån förändring och ingen utveckling. TD:s uppgift är väl att bedöma om hindret är för svårt för klassen och det kan man ju inte säga att det är, sen att många hästar hoppar dåligt kan ju sitta både hos ryttare och hästar. Men att ryttarna bedömer det som ett gammaldags hinder innebär antagligen att de inte tränar på såna längre, kanske inte finns så många tillgängliga längre helt enkelt, och då såklart ställer ett sånt hinder till problem. Jag är första att erkänna att öppna diken gör mig livrädd, hittar aldrig nån avsprångspunkt och jag är rädd för att få ett tramp i diket o slå ihjäl mig...:nailbiting: Men om jag tränade såna jättemycket så skulle den rädslan försvinna såklart.
Graven med häck som var med i H100 och CNCP* ställde ju inte till några problem alls och den är ju inte jätteliten även om den inte är jämförbar med denna, men det visar tydligt vad ekipagen har tränat på.

Äsch @RostKaptenen, tycker du är lite klen? Vi oldladies (läs @LenaH, @fio, @Speedway och undertecknad) har minsann kämpat på hela vår levnad! Att ta 20 års sovmorgnar räknas som gravt fusk och bör bestraffas. Hårt. Du måste antagligen vara hästskötare åt oss varje gång vi kommer till Skåne de närmsta 20 åren...:banana:

Äsch @RostKaptenen, tycker du är lite klen? Vi oldladies (läs @LenaH, @fio, @Speedway och undertecknad) har minsann kämpat på hela vår levnad! Att ta 20 års sovmorgnar räknas som gravt fusk och bör bestraffas. Hårt. Du måste antagligen vara hästskötare åt oss varje gång vi kommer till Skåne de närmsta 20 åren...:banana:
Haha! ja 20 års sovmorgnar är väl kanske lite att ta i! Ser att jag stavat som en kratta, jäkla skit-surfplatta!
Men om ni sponsrar mig med en extra månadsinkomst så lovar jag att genast avsluta mitt slappande och komma tillbaka till tävlingsbanorna!:up:
Behöver ni hästskötare är det ju bara att komma och plocka upp mig här i Ystad så ställer jag gladligen upp :D Speciellt om ni ska typ till Hofors, så blir det minsta möjliga omväg!

För övrigt så har man ALDRIG sovmorgon när man har en liten ulv.

@RostKaptenen du kan komma hit och använda dina unga, raska ben till att rusa runt i skogen med min trasiga Fröken Bråttom. Hon är pigg som en iller och skrittar ungefär i samma hastighet som andra hästar skenar därav har jag döpt det till skenskritt. :D

Skojar du? Sist vi skulle iväg på tävling hasade sig katten ner från sängen och ner i köket efter en stund. Satt mitt på golvet och tittade på oss. Sen gick hon upp och la sig igen. Sen sov hon väl resten av dagen. :)

Jäkla skillnad på ulv och katt. :p

Men vi kan väl byta ett tag? Låter som att ditt djur skulle passa mig fint.:D

För övrigt så har man ALDRIG sovmorgon när man har en liten ulv.

@RostKaptenen du kan komma hit och använda dina unga, raska ben till att rusa runt i skogen med min trasiga Fröken Bråttom. Hon är pigg som en iller och skrittar ungefär i samma hastighet som andra hästar skenar därav har jag döpt det till skenskritt. :D

Ser det här ut som någon som gillar att gå upp på morgonen??

Nog för att hon har väckt oss (läs mig, sambon har sovit med öronproppar) många tidiga morgnar det senaste halvåret, men nu börjar hon bli en riktig sovgris!

Imorse skämdes hon inte ens när jag hittade henne här. (Hon får inte vara i soffan).

Mmmmmm vet inte om jag vill ge bort mitt lilla ulvtryne @Novali01 hon är rätt go, trots att vi är i den värsta åldern nu och något år framåt:D Fast jag kan ju hinna ändra mig:angel:
Däremot kan jag ju ta några av era hästar, eftersom det är så jobbigt med två på varje tävling. Jag menar ska ni ändå köra dit, och dessutom hämta mig så kan jag ju lika gärna göra några starter också. Flera flugor i varje smäll liksom:up:

Behöver ni hästskötare är det ju bara att komma och plocka upp mig här i Ystad så ställer jag gladligen upp :D Speciellt om ni ska typ till Hofors, så blir det minsta möjliga omväg!
Jag ska till Hofors! :) Men jag har aldrig haft anledning att passera Ystad och även om en rutinerad hästskötare skulle kunna låta som en god anledning, så nöjer jag mig nog med de som jag har den här gången... ;)

/Lady_S

Mmmmmm vet inte om jag vill ge bort mitt lilla ulvtryne @Novali01 hon är rätt go, trots att vi är i den värsta åldern nu och något år framåt:D Fast jag kan ju hinna ändra mig:angel:
Däremot kan jag ju ta några av era hästar, eftersom det är så jobbigt med två på varje tävling. Jag menar ska ni ändå köra dit, och dessutom hämta mig så kan jag ju lika gärna göra några starter också. Flera flugor i varje smäll liksom:up:

Vem sa att du hade nåt val??? Hit med miniulven bara, tös!:rage: ("om jag ryter tillräckligt högt o argt blir säkert Kaptenen rädd o ger snällt ifrån sig ulven, hon vet ju inte att jag är totalt harmlös IRL...")

Vem sa att du hade nåt val??? Hit med miniulven bara, tös!:rage: ("om jag ryter tillräckligt högt o argt blir säkert Kaptenen rädd o ger snällt ifrån sig ulven, hon vet ju inte att jag är totalt harmlös IRL...")
Fast när en har haft en häst på närmare 180 cm och 700 kg, som i perioder haft en förkärlek för att stå på bakbenen och är allmänt tjockskallig och orädd så är du inte så skräckinjagande lilla Nova:angel::p
Däremot kan du få klappa mitt ulvtryne om du kommer till Skåneland i utbyte mot sponsring med den där månadslönen:up:

Det var ett himla tjat om pengar?? Har du inte precis fått lön? Det har iaf alla mina anställda fått så du kanske behöver byta jobb? ("kanske man kan lura hit henne o sno ulven???")

Det var ett himla tjat om pengar?? Har du inte precis fått lön? Det har iaf alla mina anställda fått så du kanske behöver byta jobb? ("kanske man kan lura hit henne o sno ulven???")
Haha! Jo men CSN är inte så generösa, speciellt inte såhär innan sommaren;)
Dock räcker det inte till att hålla och träna en häst, är ju där skon klämmer ju:angel:

Visserligen inte, men 150 mils omväg är långt även med norrländska fälttävlansmil mätt. ;)

Men du menar att det skulle vara värt det? Attans, för inte ens om jag satte mig i bilen och började köra nu skulle jag hinna i tid till min start! Vi får ha lite bättre framförhållning till hösten. ;)

/Lady_S
Syrran flög mig till Danmark för att hinna till hennes tävling en gång, just sayin:angel:

:p:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
833
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 446
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 665
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar