Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag fått lite rapport. Tydligen var där en enorm ny öppen grav ganska tidigt på banan som hoppades dåligt om den hoppades alls och sen ett par hinder efter en lika stor grav med en stock över och då tackade tydligen många för sig.

Ok stocken över grav tycker jag inte var nåt att prata om för klassen, den är jättefin o inbjudande galoppsträcka mot, var den öppna graven är vet jag dock inte. Men som jag skrev, hindren var allmänt stora o då kan det ju bli så att man fegrider om man är debutant i klassen.

Ok stocken över grav tycker jag inte var nåt att prata om för klassen, den är jättefin o inbjudande galoppsträcka mot, var den öppna graven är vet jag dock inte. Men som jag skrev, hindren var allmänt stora o då kan det ju bli så att man fegrider om man är debutant i klassen.

Hinder nr. 2 och 3 var en häck, sen två galoppsprång till en stoor trappa ner (där hästarna även fick syn på heela stora fältet framför sig), flera som fastnade redan där. Sen hörde jag att någon även hoppat ner i den nya graven och att den tyvärr inte såg så inbjudande ut...

Ja 3:an var ju ny för alla klasser som hade den, dvs *-ig ponny o häst och 100 klass häst. Många som hoppade dåligt på häcken eftersom de kom från dungen ut i ljuset o publiken. Sen var väl inte trappan heller för stor för ngn klass men det blir ju en svårighet i sig att komma ut sådär. Jag kan ju känna att en sån hindertyp inte ska ligga som hinder 3 i ngn klass. Undrar var graven var, såg verkligen inte den.

Jo fast om dom blivit rädda av den öppna graven spelar det inte så stor roll om grav nr 2 är inbjudande och fin, grav nr 2 i sig har ju aldrig vållat några problem tidigare i den klassen. Såg en bild på den öppna graven och den såg inte så inbjudanden ut. Dock tror jag att det vållade mest problem för de grönare hästarna i klassen. De rutinerade hoppade nog galant över.

Nej det är sant, då måste den ha legat ner åt vänster efter bordet? Ponnyerna gick ju mer lite åt höger efter bordet o sen bakom den där häcken. Själv gillar jag ju inte öppna gravar, tänker på den som de har som sista hinder i Mantorp, inte heller så rolig.

Jag trodde inte man byggde sådana gravar längre.. alltså med kant i bakkant, trodde de nya rekommendationerna alltså ur ett säkerhetsmässigt tänk var att inte ha en kant där utan bara mark sas.

Vi har ju redan 6 ston i stallet av varierande besvärlighetsgrad. Räcker inte det? Jag behöver faktiskt en beskedlig valack nu.....fast å andra sidan så var valacken jag hade på foder innan mer stoig än stona. :angel:

Den minst besvärliga är nog @pink_angel lilla Duna som glatt seglade över hindren i 1m klassen igår och knep en 7:e placering ihop med sin medryttare. Nu är jag fräck och lägger in en bild på det bara för att Epona är stolt över sin hagkompis. :D

Är benägen att hålla med, Duna är nog det gladaste ston man kan hitta ;) lät väl glad ibland bara... men har mycket sämre erfarenheter av vresiga valacker. Är väl tur att någon jämnar ut statistiken men hon verkar lätt mobbad av alla andra hästar så man kanske inte ska vara sånn om man är sto. :p

Helt okej att lägga upp bilder på världens finaste häst ;)

Jag har ju haft influensan från hell i tusen veckor så jag har ju inte ridit på en månad.. bara denna sista veckan innan Hermanstorp så jag orkar inte rida mer än dressyr och hoppning och inte han heller så tyckte det var bäst så! Men passade bra att rida d+h , är ju bara en timme dit. Tänkte få till en terrängträning nu i veckan så vi får bettet mellan tänderna igen! Tänker ju rida Dagstorp på Söndag!
Åhå! Då kommer ni ju vinna i Dagstorp :D

Och den där smala stocken i framkant fanns inte med från början utan tillkom efter påtalande att något sådant behövdes...

Aha.. men gud, utan stocken i framkant så hade jag inte ens funderat på att hoppa den. hästarna hade ju kunnat glida ner med frambenen då dom inte ser avsprångspunkten

Fast jag tycker inte den tävlingen är nåt du behöver undvika @Murray, jag har ju ridit både 90 o 100 klass där utan bekymmer så DU lär knappast ha problem!:D

@Novali01 Fast dina är ju inte lika tjocka som min :p

Fast jag red runt felfritt på mina tjockisar.. så du har inget att skylla på! :D

Idag var vi i Hermanstorp och tränade terräng, fick ju iallafall hoppa en del av banan jag inte fick rida i Lördags.. men något vidare bra kan jag inte påstå att det gick :laugh:Stirrig och gloig och tjafsig, och hoppade alldeles för högt på allt, dock skönt att få ta några språng innan Dagstorp! Dessutom var han på väg att tappa en sko när vi kom till vattnet så jag vågade inte hoppa något nerhopp där så det blev bara stocken plus galopp igenom.

Dessutom såg jag mördardiket på nära håll nu :D nä fy jag gillar inte att det är en bakkant på ett sådant brett dike, visserligen är det inte speciellt stort men det är som gjort för att kasa ner i med något ben. Mkt hellre en megastor trakhener än detta.

11141769_10153349691976797_4352775750885005088_n.jpg

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
833
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 447
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 672
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25