Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade en hjälmkamera film från ponny sm * på ljuslingsbacken förra året.. börjar vid 4.15 här ser man ju nästan hela banan, Sen i slutet så halkar hjälmöverdraget ner :laugh:

:rofl: Jag satt hela filmen och väntade på de kuperade partierna... Fick se filmen två gånger innan jag insåg vad det var ni skåningar menade med kuperat. :D Plötsligt är jag rätt nöjd med mina klätterbackar här uppe, helt klart gratis träning varje gång man rider. :)

:rofl: Jag satt hela filmen och väntade på de kuperade partierna... Fick se filmen två gånger innan jag insåg vad det var ni skåningar menade med kuperat. :D Plötsligt är jag rätt nöjd med mina klätterbackar här uppe, helt klart gratis träning varje gång man rider. :)

Haha fast det är rätt kuperat för att vara på en terrängbana

tvlingljuslingsbacken-2-juli-179_155585359.jpg

bastasen__ljuslingsbacken_075_5408bdfe2a6b22419f810278.jpg

Haha fast det är rätt kuperat för att vara på en terrängbana

tvlingljuslingsbacken-2-juli-179_155585359.jpg

bastasen__ljuslingsbacken_075_5408bdfe2a6b22419f810278.jpg

Det förstår jag, speciellt om de flesta banor är helt platta, så blir backarna en utmaning. :) Men jag hade väntat mig något som i alla fall liknade mina backar. Men då skulle nog ingen häst komma i mål. ;)

Det förstår jag, speciellt om de flesta banor är helt platta, så blir backarna en utmaning. :) Men jag hade väntat mig något som i alla fall liknade mina backar. Men då skulle nog ingen häst komma i mål. ;)
Backarna på bilden är i skåne mått = berg :o så dina klätterbackar hade nog gett de flesta skåne hästar en hjärtattack...
(Min häst fick ta i ordentligt bara vi red upp för backen på framhoppningen i öved... Dvs vi har inte ens den minsta lilla kullen hemna)

Hittade en hjälmkamera film från ponny sm * på ljuslingsbacken förra året.. börjar vid 4.15 här ser man ju nästan hela banan, Sen i slutet så halkar hjälmöverdraget ner :laugh:

Vad roligt det där såg ut :love: Fast jag hade nog ridit vilse, inga rep som visade vart man skulle rida ju och inte följde man stigarna heller alltid :eek:

@fio såg på equipe, fina dressyrpoäng och hopp, sen avstår? Tell me :)

Jag har ju haft influensan från hell i tusen veckor så jag har ju inte ridit på en månad.. bara denna sista veckan innan Hermanstorp så jag orkar inte rida mer än dressyr och hoppning och inte han heller så tyckte det var bäst så! Men passade bra att rida d+h , är ju bara en timme dit. Tänkte få till en terrängträning nu i veckan så vi får bettet mellan tänderna igen! Tänker ju rida Dagstorp på Söndag!

Jag var ju där, påwnien debuterade *-ig o delade 4 hinder med *-ig häst...säger väl kanske allt om hur banorna var... Det var nybyggt o jättefint, underlaget är ju alltid toppen men det var stora hinder, riktigt stora för ponny. Exakt var de *-iga hästarna försvann kan jag inte säga eftersom vi då red fram när den klassen gick men kan tänka mig att om du inte var jätterutinerad så var banan rätt avancerad. Dock inte jättemånga smalhinder o kombinationer men stock i nerförsbacke med trippelbush längst ned borde nog ställt till en del och sen har man ju vattnet med hyfsat stort nedhopp över stock.
Vår ponny galopperade runt nolla inom tiden och trots en sämre dressyr o hoppning blev han tvåa av 4 starter så det var fälttävlan på riktigt, dvs inte dressyrtävling! :)

Vi har ju redan 6 ston i stallet av varierande besvärlighetsgrad. Räcker inte det? Jag behöver faktiskt en beskedlig valack nu.....fast å andra sidan så var valacken jag hade på foder innan mer stoig än stona. :angel:

Den minst besvärliga är nog @pink_angel lilla Duna som glatt seglade över hindren i 1m klassen igår och knep en 7:e placering ihop med sin medryttare. Nu är jag fräck och lägger in en bild på det bara för att Epona är stolt över sin hagkompis. :D

Jag har varit och hoppat jätte högt i helgen :p, dvs p&j 80-90cm :rofl:. Högsta jag hoppat i år typ och jag har äntligen börjat att få kläm på det här med att rida hela vägen och inte bara åka häst så fort man kommer in på banan..
för en gångs skull så hamnade vi på bild också ^_^.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
833
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 447
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 672
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25