Den ENDA tråden... 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller med. Hatar såna där öppna hål överhuvudtaget och såna breda med bakkant i synnerhet!:yuck: 10 ggr hellre en jättestock över. Minns när Mariestad grävde en jättegrav i debutant klass. Alla stoppade ut sig utom hemma ekipagen som tränat på graven...:o Behöver jag säga att den graven inte finns längre??

Den här tycker jag är illa nog, sista hinder i *-klasser och nog även varit i 100 klass i Mantorp. Betydligt bredare än vad man kan se på bilden.

hinder20-litet.jpg

Någon som pratade med banbyggare eller TD om bla graven? Hörde att det är betydligt vanligare utomlands nuförtiden med sådana hindertyper som tillkommit.

Jag har nu fått svar från riktigt rutinerade ryttare att det inte alls är vanligt förekommande utomlands. Alla är dessutom helt överens om att det är ett omodernt, förlegat och svårhoppat hinder. Och @the_connemara anledningen att ingen av oss pratat med banbyggaren är helt enkelt den att vi inte red den klassen. Jag såg inte detta hindret alls eftersom ponnyklassen *-ig inte hade den bansträckningen.

Jag såg inte heller hindret på nära håll förrän igår :p

Hörde ju inte om det förrän här efter halva klassen hade vägrat ut sig/utgått. Men precis som alla säger så är det ju en gammal typ av hinder som iallafall jag trodde hade försvunnit.

Håller med. Hatar såna där öppna hål överhuvudtaget och såna breda med bakkant i synnerhet!:yuck: 10 ggr hellre en jättestock över. Minns när Mariestad grävde en jättegrav i debutant klass. Alla stoppade ut sig utom hemma ekipagen som tränat på graven...:o Behöver jag säga att den graven inte finns längre??

Men hela Mariestad finns ju inte längre :p

Skämt åsido, jag säger som jag alltid sagt om det där med att ha två hästar, jag vill ha ROLIGT när jag tävlar, inte rusa runt och försöka rida två hästar på samma tävling. Åker hellre på två olika o lägger den pengen på det istället.

Skämt åsido, jag säger som jag alltid sagt om det där med att ha två hästar, jag vill ha ROLIGT när jag tävlar, inte rusa runt och försöka rida två hästar på samma tävling. Åker hellre på två olika o lägger den pengen på det istället.
Äsch då!! Det är JÄTTEKUL att gå upp klockan 02.30 och ha ridit fyra starter innan klockan 9 på förmiddagen:up: Speciellt om det ösregnar hela dagen och du sen ska lära dig två terrängbanor och även rida dessa. Förstår inte vad som skulle kunna vara ett bättre sätt att spendera sin lediga dag??:confused:

Jag har nu fått svar från riktigt rutinerade ryttare att det inte alls är vanligt förekommande utomlands. Alla är dessutom helt överens om att det är ett omodernt, förlegat och svårhoppat hinder. Och @the_connemara anledningen att ingen av oss pratat med banbyggaren är helt enkelt den att vi inte red den klassen. Jag såg inte detta hindret alls eftersom ponnyklassen *-ig inte hade den bansträckningen.

Det var ju synd att inte banbyggaren o TD tyckte så då.

Sorry båda två för min korta ton men jag börjar känna mig för gammal för sociala medier o borde inte yttrat mig från första början :)

Tillkommit på Hermanstorp alltså :) Det var väl några nya.

Jag vet inte vilka mer som var nya förutom de som var i 100 klassen. 100 klassen var jättefin, det nya komplexet med blommor under och ganska smala med 5 galoppsprång mellan var ju superfin, likväl trappan var jättefin, dock svårt med häck och trappa som nr 3 när man kommer ur skogen.

Fantastiskt bra med start och mål nerifrån! Helt klart ett lyft. Det är ju bara "den där" graven jag mfl inte är förtjust i och förvånad att den byggdes med kant.

Det nya fina komplexet! Fast kortet är taget "bakifrån"

11061665_10153349691956797_7545657911296578645_n.jpg

Äsch då!! Det är JÄTTEKUL att gå upp klockan 02.30 och ha ridit fyra starter innan klockan 9 på förmiddagen:up: Speciellt om det ösregnar hela dagen och du sen ska lära dig två terrängbanor och även rida dessa. Förstår inte vad som skulle kunna vara ett bättre sätt att spendera sin lediga dag??:confused:

Tack @RostKaptenen du tog precis död på den lilla motivation jag har lyckats uppbringa efter att jag legat sjuk i 3 veckor

Nej jag håller med.. men när det gäller fälttävlan så finns det liksom bara inte 2 olika sådär hipp som happ! Det är bra när dom går över 2 dgr när man har 2 hästar!

Uppenbarligen någon/några i den * klassen eftersom det las dit en stock i framkant som @yllva sa.

Ja, det var en hästägare som "krävde" detta.

Angående start och mål nere på vägen så var det ju inte så lyckat då det blev möte, alltså att någon skulle starta samtidigt som någon annan gick i mål. Vilket hände.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Tänkte på det där med fobier och hur man faktiskt kan vända dom själv, när jag i går kväll åkte till ett ställe jag aldrig varit på och...
Svar
10
· Visningar
833
Senast: hundtant
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 446
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 665
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar