Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN

*kl*

Ja, jag tänkte också försöka bidra lite mer. Läser ju och följer er men håller mig i bakgrunden. Jag är ju en skogsmulle och av olika skäl tragglar jag mest för mig själv. Nu ska jag försöka ta mod till mig och bli mer aktiv och eftersom det är länge sedan jag red på "riktigt" tänkte jag börja ta ridlektioner på ridskola. Så småningom ska jag försöka våga ta med mina egna tjejer och rida för instruktör. Bidrar med en bild från i höstas då vi inte har kommit "igång" för säsongen ännu. Jag har haft lite kämpigt på jobbfronten men nu lugnar det sig framöver. Var snälla mot mig, jag kämpar fortfarande med mina rädslor och jag vet att min sist är usel och handen för hög. Men här är vi alla fall...

http://dayviews.com/frukostflingan/504806349/

//
Jimma

+ black coffee

Tack! Det är egentligen lite synd att hon tycker att det är så kul att hoppa och gör det åtminstone hyfsat bra, för jag är hopprädd och vill knappt trava över cavaletti... :p

kl

Igår var det förresten vår "årsdag", eller rättare sagt sexårsdag. Jäklar vad tiden går fort alltså.

IMG_0930.jpg

I morse i strålande vårsol och fågelkvitter fick min älskade Ideality sluta sina dagar........ Skadan gick tyvärr upp igen, och det var inte mycket som gick att göra åt den, och min Fine ska INTE gå och lida, så han fick sluta sina dagar. Men fy vad det gör ont i hjärtat!

Så oerhört sorgligt. Den hemska baksidan av den vackra relationen med de fyrbenta. Så stort av dig att se till din väns bästa och fatta det jobbiga beslutet i en tid då allt ska vara ljus och värme. Nu springer han över evigt gröna ängar med de som gått före honom.

//

Jimma

Usch vad jobbigt :( Styrkekramar! Det verkar vara en dyster vår för många i år. Inne i fullblodstråden är stämningen inte heller på topp.

kl
Här hos oss märkte jag igår när det var dags för lunch att Buster på något sätt lyckats skrapa upp två små skrapsår på båda bakkotorna, på framsidan. Var ungefär som en 10-krona på vänster kota och en 1-krona på höger kota. Vette tusan hur han lyckats, måste ha varit på väg att gå omkull eller något kan jag tänka mig. Hade blött rätt ordentligt verkade det som då blodet runnit ned över respektive hov men till min stora lättnad var det inte mer än ytliga skrubbisar så det blev tvätt och sen lite tub-jodopax på, ingen värme, svullad eller ömhet tack och lov. Idag såg det redan bättre ut men han får ta det lugnt någon dag till.

Någon annan som också haft rena sommarvärmen idag? Termometern visade på hela 28 (!!!) grader ute på balkongen i eftermiddags så ute på gårdsplanen var det nog närmare 25 i solen. Stackars hästarna som inte hunnit fälla hela vinterpälsen än hade det bra varmt... Idag var det också årets invigning av flugpannlugg för Busters del.. känns att det börjar bli sommar, på gott och ont. Vi siktar på betessläpp till nästa helg.

Nä, fy. :( Jag lider verkligen med dig.

kl

Har ni sett hur en uppridning och en halt ser ut på en brunstig häst förut? :rofl:

vlcsnap-2012-05-01-23h20m17s138.jpg

Det roliga är att tränaren sa att hon gjorde en klockren sluta (som hon inte kan) några steg istället, samt faktumet att hon ställer upp sig helt korrekt när hon väl tycker att hon vill stanna. Hon är ju inte vacker någonstans i benen och ser mest ut som en ko annars, men märkligt nog har hon alltid ställt upp sig i balans och korrekt under ryttare. Inte för att jag klagar men...

Annars gick dagens träning sådär. Tränade programridning, och det... gick väl. Hon har lite kass framåtbjudning och går mest och krullar ihop sig nu á la bilden nedan när hon brunstar, och dessutom rider jag redan dåligt som det är och kan absolut inte rida program. Men bortsett från det verkar hon mjuk och fin, hoppas få ut en medryttarintresserad snart igen så det är skönt att hon åtminstone känns smidig i kroppen (om än inte i skallen....).

vlcsnap-2012-05-01-23h19m44s8.png

Senast ändrad:

Usch va jobbigt :cry:....skickar styrkekramar till dig.
Det är det där som jobbigast att man har djur. Att man är tvungen att låta dom somna in.

Hoppträning idag för min instruktör...får se om det går vägen eller inte...
Jag gillar inte hoppa höjder direkt men vi ligger på småhöjder så jag behöver nog inte vara orolig :p...

Min M är också brunstig och vill helst slippa veta av mig helt och hållet. Alltid annars är hon väldigt mattig och enmanshäst. När jag läst om dig och Anna har jag ofta tänkt att hon påminner väldigt mycket om min tant. =)

//
Jimma

Jobbigt att komma ner till stallet i dag och det fattades en häst, men jag vet att beslutet var riktigt, det är alldeles för många hästar som går och har ont pga "själviska" ägare som för sin egen skull behåller sina hästar liiite för länge. Nu hade inte min gamling "liite" ont, utan MYCKET ont periodvis-stackarn. Men det finns glädjeämnen, en ny ridtravare är redan på gång....... Inget kan ju ersätta min Fine, men detta är en mycket fin och trevlig häst som jag kommer få mycket kul med!

Haha ja, det stämmer nog rätt bra in på oss med. Min blir dock superkelig från marken och ska bara följa efter och klia, men gud nåde om man ställer ett krav... ;)

Har äntligen blivit friskförklarad från mitt benbrott som hände i december:) Har börjat skritta min tok häst,som vilat i säker 7-8 månader nu. Jag har juh blivit lite rädd för honom senaste året,ramlat av och lite sånt. Han är en väldigt aktiv häst som mår bäst om han får ridas/aktiveras 5-6 dagar i veckan.
Om en månad flyttar jag mina 2 hästar närmare mej till ett lösdrift stall:) Tror mina hästar kommer må kalas att det.
Tuborg får röra på sej mycket mer och min bellan som blir 21 i höst kommer nog må lika bra hon är hon rör sej mer:) Tror detta blir kanon bra:)

Hej jag har inte vart aktuell här på buke på ett antal år nu , men nu har jag köpt mig en varmblodstravare.Han heter " My exellens" som jag fick hem för en vecka sedan =) tänkte lägga upp lite bilder så får ni gärna säga vad ni tycker om honom=). har endast haft en fullblodskorsning innan så detta är min första ridtravare =P. Han kommer nyligen från banan (i full tävlingskondis) o har gjort väldigt bra ifrån sig där men nu när han blivit "för gammal"för att travtävla så fick jag köpa honom.Han är en mycket speciell kille ,jätte social å trevlig=) Är mycket nöjd med min nye vän=)
Han är endast riden i skogen o i monté. Han kan grunderna endast i ridningen just nu men det ska arbetas mera med=)
Här kommer lite bilder på honom

http://www.pixbox.se/pic_show_id33035330.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id33035332.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id33035350.html

en bild från förra ägaren när han tävlade

http://www.pixbox.se/pic_show_id33035333.html

http://www.pixbox.se/pic_show_id33035349.html

Senast ändrad:

Det måste vara något magiskt med din häst haha!
I nästan VARJE bild där spegeln syns, så är bilden helt annorlunda jämfört med verkligheten..:P Det var någon bild där det var fem eller sex ben, och nu den här.. häst utan ryttare.. :O Fränt, och väldigt fin häst har du!

Det blir nog lätt så när man hamnar mitt emellan två speglar. ;) Fast det är ju roligare att kalla henne magisk så det tycker jag vi fortsätter med, haha. Och tack så mycket!

:D..har inte sett det förrut men när FrontLine skrev det så såg jag det oxå....hahahahha..lite festligt.

Här kanske jag med kan vara med :) Jag har ett varmblodssto e. Shibur hemma. 11 år gammal, 167 cm hög, och tänkt att användas till hoppning och dressyr. Tyvärr skadade hon sig i hagen för ett par veckor sedan, och det är ännu inte klart om hon kan fortsätta gå som ridhäst, men vi håller tummarna. Här är hon i alla fall, Grevinnan.

427889_382996801722040_100000351702400_1244121_1056518666_n.jpg

*KL*

Har idag longerat min kille och det gick bra med ganska många glädjeskutt ;)
I hagen har han numera två damer som är i full gång med att brunsta, dem förföljer han hela tiden men han verkar inte bry sig om att dem brunstar. Skönt det! :)

Bild från när min kille vilar och stona står och "vaktar" han ;)

33036317.jpg

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 659
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 992
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 529
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 755

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka