Sv: Den 21:a RIDTRAVARTRÅDEN
kl.
Får jag vara med i tråden också?
Kanske ska presentera mig och hästen.
Vi börjar med hästen.
5 årigt varmblodsvalack som vars huvudsyssla ska vara att komma ut till kval och senare start, pga skada har detta ännu inte blivit av.
Förra sommaren tog jag hand om hästen eftersom ägaren inte hade varken tid eller möjlighet då han kom hem från tidigare fodervärd väldigt plötsligt.
Nu har jag varit borta sen september men till denna sommaren ska jag ha honom igen och sen till hösten ska jag och ägaren ha 'delad vårdnad' hur vi ska göra med ägandeskapet är ännu obestämt, vi har pratat lite om att jag ska gå in som delägare men inget är bestämt ännu utan vi jobbar på att få fram ett alternativ vi båda trivs med.
Men vid sidan av travkarriären ska han såklart ridtränas, i dagsläget är han riden rakt fram i skritt och trav, han är jobbad på töm och där jobbar han fint i skritten och det började komma så sakta även i trav.
Jag då. 21 år med bakgrund från travet, började rida ganska tidigt men aldrig gått på ridskola förän nu på Irland. Har haft diverse medryttarhästar där jag både ridit och tränat för trav, Hade en foderhäst oktober-juni 2010-2011 som tyvärr fick tas bort pga skada.
Jag har bott på Irland sedan september men flyttar hem nu i mitten av maj. har gått på ridskola här en gång i veckan och har tagit hopplektioner vilket har varit fantastiskt roligt! Men nu är jag redo att åka hem, jag saknar hästlivet väldigt mycket, men framförallt saknar jag ju min stora älg!
Och så lite bilder på Snutten som han kallas:
Här går han med mig på ryggen, det var lite oklart hur mycket han blivit riden innan jag tog honom så i början tog vi det väldigt piano och, men han var så lugn så. Han kan inte ha vart mycket riden dock för han hade svårt att balansera ryttaren i början.
På bilderna ser han inte allt för rolig ut, men foderväden som hade honom innan mig hade inte tagit hand om honom särskillt bra, ägaren fick tillbaka honom mager och eländig, med en kotledsinflamation och full i mask. Så under sommaren jobbade vi på att rehabilitera honom både från inflamationen och genom att sätta muskler och komma upp i hull.