Del V Hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Grattis till det tessalonica o det är klart att du måste lägga in bilder här! Hon får ju gå som 06-a med tanke på hennes utbildningsståndpunkt!:D
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Grattis!!!

Låter som du har eget stall på gården?! Eller har du tur att ha plats i samma stall ändå?

*skratt* Ja, vad ska jag skylla på då. Har heller inga barn och bor bara några minuter ifrån stallet. Visseligen så jobbar jag dagtid och så har jag några kaniner och fåglar som ska skötas innan stallet med. Resten får jag väll skylla på att jag är några år äldre då :cool:.

Tack Hörrni!!!

Kommer ev med bilder till helgen! :)

Aramis;
Sambon och jag köpte hästgård 2007, köpte då min första häst, en gammal travare (hade en inackordering), ett år senare sedan kom Rosie, efter år2 kom en till travare då jag märkte att jag behövde en till då jag tränade så mycket med Rosie och nu då en förhoppning till tävlingshäst till.
Så jag har 4st hästar, 1 hund, 2 katter, 1 kanon och två marsvin och så naturligtvis min sambo :D Hehe..

Saken är den att travarna rids inte utan är endast sällskap till varandra, nu när det kom en fjärde häst så behövs ju egentligen inte så många och inackorderingen som jag hade fram tills i somras kommer tillbaka till sommaren så jag har beslutat att gamlingen ska få somna in...
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

En kanon hade varit kul annars :D.

Låter som du har det toppen!
Bor man dessutom på landet så ingår det ju ofta lite mer djur :laugh:
Sambon och jag bor på en gård på landet med tre katter, 17 kaniner, ca 70 fåglar undulater och blandade parakiter plus tre gojor (föder upp lite fåglar och kaniner på hobbybasis), så mig passar det utmärkt att ha en häst inackorderad hos grannarna lite längre bort! (vi har inte mark för eget stall och hagar heller)

Ser fram emot bilderna på nya kusen! Vad, var det hon hette nu då? Gick det bra att lasta och åka?
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Lite kl.

En egen gård på landet är precis vad jag drömmer om...
Jag och mannen har tittat lite på gårdar som säljs här där vi bor men ingen har passat helt bra.
Har man 3 barn i skolålder så är man inte riktigt lika flyttbar, varav en med speciella behov som går i resursskola. För hans skull vill vi inte heller flytta så han tvingas byta skola nu när det äntligen fungerar bra för honom.
Men drömmen lever kvar och vem vet, förr eller senare kanske det dyker upp något som passar...

Idag har vi våra hästar ( min och dotterns c-ponny) inhyrda i ett stall 4 km hemifrån, och det funkar jättebra. :)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Grattis till nya hästen. Det blir säkert bra. Känner till dem som du köpte henne av. Har mött dem på tävlingar flera gånger.
Nu har vi snart semestrat färdigt på ett soligt och skönt Gran Canaria. Börjar längta hem till hästarna och att få börja sätta igång dem efter en liten vila.
Vi bor också på en liten hästgård och har 3 hästar, 1 hund och några katter.:D
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

En kanon hade varit kul annars :D.

Låter som du har det toppen!
Bor man dessutom på landet så ingår det ju ofta lite mer djur :laugh:
Sambon och jag bor på en gård på landet med tre katter, 17 kaniner, ca 70 fåglar undulater och blandade parakiter plus tre gojor (föder upp lite fåglar och kaniner på hobbybasis), så mig passar det utmärkt att ha en häst inackorderad hos grannarna lite längre bort! (vi har inte mark för eget stall och hagar heller)

Ser fram emot bilderna på nya kusen! Vad, var det hon hette nu då? Gick det bra att lasta och åka?

Jag ska inte klaga :)

Men du :eek: 17kaniner och 70 fåglar??!??! Är du galen människa?? :p

Hon heter Discoteque E, kallas för Disco, men sambon döpte om henne till Bulan igår så troligen kommer hon gå under det namnet :) Hon har en liten puckel på huvudet som han skrattade roligt åt. Ska visa bild en gång..

Det gick bra att lasta, första gången i transport och det var endast några sparkar annars stog hon stilla. Dessvärre var hon genomblöt när vi kom hem och skakade..stackaren men installationen har gått bra och hon verkar redan trivas :)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Grattis till nya hästen. Det blir säkert bra. Känner till dem som du köpte henne av. Har mött dem på tävlingar flera gånger.
Nu har vi snart semestrat färdigt på ett soligt och skönt Gran Canaria. Börjar längta hem till hästarna och att få börja sätta igång dem efter en liten vila.
Vi bor också på en liten hästgård och har 3 hästar, 1 hund och några katter.:D

Tack! Där ser man, pm:a gärna om du har några smaskiga detaljer, jag har nämligen ingen koll på hur de är som tävlingsfolk :)
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Inte galnare än den som köper fyra hästar på tre år ;), men det klart riktigt frisk kanske man inte är. Fast vilka hästmänniskor är det? Mina jobbarkolegor såg ut så här :crazy: när jag talade om att jag varit ute och ridigt kl 21,00 i kolmörker, blåst och regn.
Inget märkvärdigt med det tyckte jag, hon behövde ju ut. :D

Skönt att det inte var så långt att åka med henne då, och att hon verkar ta det bra med flytten och allt.
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Haha ha :) Nej det klart. Jag får ofta höra det hur "galna" vi hästfolk är, tar det positivt men troligen menar det inte alls på det viset :P

Det känns jättebra, tyvärr har hon mugg som jag måste få bukt med innan jag gör något annat, men hade det på min första med så det löser sig säkert även denna gång. Men är alltid så himla tråkigt..
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Grattis! Det blir spännande att höra mer om nyförvärvet!
Har du provat kopparsulfat mot mugg och sedan mjukgörande typ helosan?
Funkade kanon för min kompis iallafall!

*kl*
Hos oss bor bara tre hästar, en glad labrador, en vit långhårig divig katt och en kanin. Jag, min man å två döttrar på 10 å 12.
Mina morföräldrar på 80+. ( Vi har ett stort gammalt säteri och har då generationsboende ). Jag har haft nytta av barnvakt när tjejjerna var mindre och nu har dom "hemtjänst" på nära håll;). Ligger också ganska off , mitt hus och sysslolös är man ju inte.
Mmm, mina jobbkompisar tycker också jag e´konstig när man motionerar hästen sent eller inte är hemma från träning förrän vid 22-tiden.
Men det är roligt!!!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Så jag har 4st hästar, 1 hund, 2 katter, 1 kanon
:rofl::devil::rofl:

Jag skrattade så jag höll på att trilla av stolen! För först tänkte jag: En Kanon??? Vad är det för djur???:rofl:

Vi bor också på gård sen 13 år tillbaka. Ett litet ställe som ligger så nära stan att barnen kan cykla till skola, kompisar o alla aktiviteter. Hade inte funkat för mig att ha hästarna inhysta eftersom sambon jobbar borta konstant på veckorna.

Så här bor jag, 2 pojkar 7 och 14 år, 2 katter 12 år gamla, Kajsa vår lilla voffsing och Grå och Majken + barnens kusins ponny!:D Åså sambon nån gång då o då förstås....:idea:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Waaaah vad avundsjuk jag blir pa er allihop :o vill ocksa ha eget stall :love:
Det har alltid varit min drom att bo pa gard med hastarna hemma.

Vi bor i en liten stad en knapp timme fran London och har knappt plats for barnen (tvillingar som fyller 3 i januari), hunden och katterna. Hasten bor hela EN timme bort med bil - om det inte hant nan olycka pa motorvagen for da kan det ta en timme till.... Det ar valdigt drygt att aka sa langt 3 ggr/v kan jag saga :crazy:

Nu ska han iofs snart flytta narmare, men minst 20 min vardera riktningen lar det ta iaf. Egen gard far jag nog se mig i manen efter, dels ar det svindyrt (finns inte sa mkt mark i England sa vill man ha fungerande pendlingsavstand till London sa far man rakna med runt 15-20 milj SEK mao det gar inte) och dels reser vi sa mkt hela tiden - till Sverige, till Devon dar svarforaldrarna bor, pa semester nan gang ocksa, och vem ska skota garden da ;) :cry:

Tessa - grattis till kopet!
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

kl

Första ridturen sen i söndags. Pållen var pigg och positiv och jag fick en fin känsla. Det är så härligt när han bjuder så fint, allt känns enklare. Formen fin, galoppfattningarna riktigt ok så som sagt en nöjd matte idag.:)

Ps. Kul att läsa om hur alla har det med sina djur. Alla har vi det olika förutom en sak: intresset för våra fina hästar.:bow:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

:rofl::devil::rofl:

Jag skrattade så jag höll på att trilla av stolen! För först tänkte jag: En Kanon??? Vad är det för djur???:rofl:

Vi bor också på gård sen 13 år tillbaka. Ett litet ställe som ligger så nära stan att barnen kan cykla till skola, kompisar o alla aktiviteter. Hade inte funkat för mig att ha hästarna inhysta eftersom sambon jobbar borta konstant på veckorna.

Så här bor jag, 2 pojkar 7 och 14 år, 2 katter 12 år gamla, Kajsa vår lilla voffsing och Grå och Majken + barnens kusins ponny!:D Åså sambon nån gång då o då förstås....:idea:

Hahaha, javisst :bump:
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Kl
I gårkväll klippte jag min häst. Han skötte sig jättebra. Förra året stoppade jag bomull i hans öron men det behövde jag inte göra den här gången.:)
Klippte bara hals och bog. Inte det snyggaste precis men praktiskt då de går ute jättemycket.

Idag kommer hopptränaren och ska hoppa honom lite, det blir kul. Får återkomma med rapport...
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Ja jag helklippte imorse, rider rätt mycket i ridhuset på vintern o dom blir så trötta annars tycker jag. Mina går också ute mycket, 07-17 hela vintern men får mat 5 ggr/dag på vintern o har bra täcken så det ska nog gå bra.

Å idag har vi äntligen debuterat 90 cm!!:bump: Jag är så himla glad över min otroligt bussiga lilla häst som snällt skuttar det jag styr på! Vi red 2 klasser, först en runda 80 som hon nollade på ett mycket bra sätt. Sen fick vi tyvärr vänta länge länge på vår 90 start för en tös ramlade av sin ponny o fick åka ambulans...:o. Så vi var ju inte direkt taggade när vi skulle in andra gången men Majsan ställde minsann upp! Fick ett rejält riv på 2:an men för övrigt backade hon av jättefint o hoppade bra, lite trött men höjden var inga som helst bekymmer!:love::love:

Ingen superfilm men ändå liten film...
http://www.youtube.com/watch?v=CiM-tkPOSFM
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Behöver inte pm:a för jag har inga "smaskiga" detaljer att berätta.
Dottern är duktig och rider bra. Har sett henne både på ponny och nu på storhäst. Föräldrarna är tränare så de kan sina saker. Lite förvånad att din inte var mer utbildad men de har väl inte haft tid till henne.

Satte igång Rivica idag. Började med longering och det var nog tur. Hon hade spring i benen efter vilan. Visade alla möjliga fina bock och trix som hon kan göra. Glad att jag inte satt på:D
 
Sv: Del V Hur går det för era 06:or?

Jättebra!
Hon bjuder fint och tvekar minsann inte.
Tycker att hon såg säker ut på höjden, det såg lätt ut för henne...
(tänk vad bra det blir när hon orkar hålla ihop sig + galoppera HELA banan)
Blir impad över er som kommit så långt och som hoppar själva. :)

Min häst var riktigt duktig med hopptränaren i sadeln idag!
Hon kände stor skillnad från förra gången (då hon inte var helt nöjd) och han tog tag i hindrena och hoppade mycket bra.
Tyckte de hoppade lite högt:crazy:, men han hoppar helt klart bättre när det blir lite höjd på hindrena.
Det var jätteroligt att se honom med henne i sadeln, jag blir faktiskt lite stolt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
33 34 35
Svar
696
· Visningar
21 102
Senast: sthu
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
17 18 19
Svar
372
· Visningar
16 301
Senast: em76
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
14 15 16
Svar
302
· Visningar
6 755
Foder & Strö Hej! Har i år svårt att få tag på halm, har inte tillräckligt mycket kvar för att fortsätta ge som jag gör idag. Finns det andra saker...
Svar
3
· Visningar
723
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp