Wow, vilken reflektion. Jag har lärt mig ytterligare saker om mig själv. Precis så är det. Vad beror det på, tror du?
För mig handlar det helt klart om eget grubbleri och försvar. Jag trodde först att det handlade om att jag blivit needy och sökte bekräftelse. Blev då rädd och tänkte att det jag känner dör ut om det inte underhålls. Så har jag gått runt och tänkt att det är bra att vi inte ses, då kommer mitt liv enklare tillbaka till vardagen när han väl meddelar mig att han tröttnat...
Jag har nu kommit fram till, tror jag, att det beror på att jag har så många monologer och dialoger med mig själv och alla tänkbara ev scenarion... att jag blir utbränd. Jag kan inte lämna saker där de lämnades, jag går vidare i eget huvud. Jag blir arg för saker jag tolkar in honom i utifrån hur mina resonemang med mig själv sett ut under de dagar som gått mellan att vi setts. Galet. Han har ju inte ens varit delaktig, utan det är ju jag som spelat båda rollerna. Herregud så stört. Skäms ju lite när jag inser det. Vilken jäkla tur att jag bara erkänt det här på buke
Nu kopierar jag ut en bit här jag verkligen försöker tänka på:
Han har ju inte ens varit delaktig, utan det är ju jag som spelat båda rollerna.
Jag tror problemet för mig mest är liknande ditt i att min hjärna slutar aldrig snurra. Jag är expert på att övertänka och vilja tolka och förstå allt. I grunden tror jag det för mig beror på jävligt dålig självkänsla och knäppa anknytningsmönster i kombination med att jag tycker inte interaktion med andra människor är särskilt lätta. Sedan har jag nog också blivit ganska rädd av tidigare förhållanden där jag pga detta varit för svag för att stå upp för mig själv, så det har bara blivit en massa dåliga spiraler där jag direkt går till värsta tänkbara scenario. Jag måste fortfarande passa mig noga varje dag och avbryta alla negativa filmer som spelas upp i mitt huvud på den andres negativa reaktioner som är SÅ VERKLIGA. Fastän inget i närheten någonsin har hänt med den personen ens.
Jag har en sak jag behöver ta upp med The Guy som jag hoppas kommer hjälpa mig lite. Jag går liksom du också verkar göra (?) alltid redo väntandes på att "nu kommer han inte vilja ses mer". Och så litar jag inte på att folk säger till utan istället blir undvikande och vill att saker ska rimma ut o sanden. Så jag letar HELA TIDEN tecken på det. "Nu svarar han inte som innan, tycker han jag är jobbig nu när jag skriver igen?" Osv.
@Bison hjälpte mig att ens fatta det och sa sedan åt mig att va fan, jag har ju inte ens berättat att det är viktigt för mig. Att jag behöver veta att vi är överens om att om/när du känner att det här var väl inte så jävla kul längre så meddelar du mig det. Sedan får jag fokusera på att lita på det. Men att åtm ha det snacket hoppas jag kan hjälpa mig (även om såklart hela min kropp skriker "det vet du inte förrän det är slut om det gick att lita på!" men jag kan åtm köpa att problemet ligger 100 % hos mig då och i alla relationer får man liksom lägga in lite tillit anser tom jag.
Jag har ju varit helt chill med The Guy innan, vår kontakt har varit så himla enkel, konstant, avspänd och engagerad. Sedan blev det rätt tyst och annan känsla över helgen. Panik direkt, första gången minus den där panikgången första gången jag sov där. Var lydig och gnällde till mina vänner för att försöka att inte stirra upp mig för mycket.
Jag försöker att vara mer rättvis mot mig själv. Inte hela tiden leta dåliga tecken. Precis som man inte ska bara leta bra. Och ffa som du skriver så bra, inte försöka göra egna tolkningar hela tiden! För det har ju INGET med den andra personen att göra. Och alla är ju olika i sina interaktioner med andra. Där har jag insett att jag borde varit så mycket mer kräsen genom åren (förlåt alla vänner som försökt få mig att fatta
) men det stämmer verkligen för mig att man måste se att man själv är värd att må bra innan man lyckas hitta sammanhang och relationer man får lov att må bra i.
Tycker det är superintressant! Jag känner igen mig så mycket i The Guy i ffa en massa handling men hade aldrig tänkt att någon kunde fungera som mig och kommunicera såpass mycket att jag också förstår det. Hela mitt liv har bestått av oengagerande/okommunicerbara mansbebisar inser jag ju verkligen nu. Det är liksom alla de där små sakerna som BORDE vara självklart men som aldrig varit det hos andra jag träffat innan.
Eventuellt har svaret spårat ur lite nu
jag tänkte skriva ett inlägg i natt med en del av det ovan och även en uppdatering att för tillfället är jag åtm lugn. Skulle kolla upp något vi skrivit om och gnälla till
@Bison ang min noja och hittade bara loads av bekräftelse och kunde räkna upp typ 10 grejer han sagt "det här måste vi göra!" typ så den där totalt dominerande känslan i slutet av helgen av "HAN ÄR SÅ TRÖTT PÅ MIG OCH VILL ALDRIG MER SES OCH DET KOMMER BLI HEMSKT PÅ JOBBET
" verkade ju ha typ 0 % verklighetsförankring
Och jag är liksom inte ens rädd för att bli dumpad, bara att inte veta om jag är dumpad eller inte och att den andra personen tänker tråkiga tankar om mig utan att säga det/avsluta. Det är verkligen den hemskaste känslan jag vet.
Bla är han första jag ever träffat som intresserad frågar mig om min häst (jag är superhästnörd och min häst är mitt allt, börjar typ gråta om jag inte ska åka till min häst en dag
). Igår sa jag att jag skulle börja tidigare på jobbet och då var första reaktionen "då blir det tidigare till hästen också?" tex.
Gud så långt. Hade inget på jobbet sista stunden nu