Wow, vilken reflektion. Jag har lärt mig ytterligare saker om mig själv. Precis så är det. Vad beror det på, tror du?
För mig handlar det helt klart om eget grubbleri och försvar. Jag trodde först att det handlade om att jag blivit needy och sökte bekräftelse. Blev då rädd och tänkte att det jag känner dör ut om det inte underhålls. Så har jag gått runt och tänkt att det är bra att vi inte ses, då kommer mitt liv enklare tillbaka till vardagen när han väl meddelar mig att han tröttnat...
Jag har nu kommit fram till, tror jag, att det beror på att jag har så många monologer och dialoger med mig själv och alla tänkbara ev scenarion... att jag blir utbränd. Jag kan inte lämna saker där de lämnades, jag går vidare i eget huvud. Jag blir arg för saker jag tolkar in honom i utifrån hur mina resonemang med mig själv sett ut under de dagar som gått mellan att vi setts. Galet. Han har ju inte ens varit delaktig, utan det är ju jag som spelat båda rollerna. Herregud så stört. Skäms ju lite när jag inser det. Vilken jäkla tur att jag bara erkänt det här på buke
Det är samma här, drar igång saker i mitt huvud så jag blir alldeles knäpp och slut tillslut. Det blir så rörigt så jag kreverar!
Läste ett citat någonstans typ att en övertänkare behöver någon som verkligen kan kommunicera... Och det är nog så. Och snickaren kan det inte och därför blir det jättefel och jättefrustrerande i mitt huvud.
Jag börjar komma till insikt med att 70% av kaoset säkert beror på mitt eget huvud, men faktist så är det resterande något som är konstigt på riktigt. Han är lite ”berg och dalbana” och det påverkar mig MYCKET! Jag vet att han har mycket med egna intressen, men just att det svajar så väldigt får mitt huvud att dra igång en jäkla massa scenarion. Ena stunden hörs vi av jättemycket, kommer nått random sms att han tänker på mig osv, sen plötsligt så blir det tyst en period. Kan dröja timmar innan han svarar när jag skickar och då med något kortare svar. Då sätter ju hjärnan igång direkt och jag tänker alla möjliga saker, att han typ har flickvän (jodå, det har jag varit med om! Efter 4 månaders dejtning kom det fram...) att han bara inte vill mer, att han dejtar fler osv.
Men det sjuka är att jag skulle nog inte ens bli ledsen om han skulle säga att han inte vill ses mer. För jag tycker nog att det är dessa känslostormar som är så jävla jobbiga, och jag har ju redan gått igenom i mitt huvud hundra gånger att han sätter stopp, så det skulle inte bli någon chock ens. På ett sätt så hade det varit skönt nästan faktist!
Just nu så är jag okej med vad det än blir. Känner mig lugn och likgiltig. Vi pratade om att ses i måndags men det krockade, vi får se om det blir något denna vecka, jag jobbar ju som jag gör så några dagar går ju bort helt. Han vet när jag är ledig så han får höra av sig då det var han som fick lov att avboka i måndags.
Har varit EXTREMT mycket för mig på jobbet nu så känner mig ganska trött och slutkörd rent allmänt också, kanske därför jag känner mig så totalt likgiltig också? Jaja, det får bli som det blir.
Man är bra duktig på att ställa till det för sig själv!