Dejtingtråden del 38

Snygg som nån slags objektiv faktor är ett totalt feltänk. Det handlar inte om det. Jag har varit tillsammans med såväl en inbiten maratonlöpare som en otränad överviktig person, har varit lika kär och attraherad av båda.
Insåg att det där inte lät bra. Jag menade alltså snygg enligt någon slags samhällsnorm, inte att en smal vältränad person ÄR ”snyggare” än en överviktig.

Jag menar bara att jag tror att det sällan handlar om utseende när det inte klickar, utan om kompatibilitet. Men det suger ju att bli avvisad oavsett.
 
Senast ändrad:
@Bumbibjörn Precis som de andra skrivit så handlar det inte om det. Hur många såna där supersnygga vända-sig-om-på-gatan-snygga människor känner du? Jag kommer nog på rak arm på två (kvinnor) som typ alla (både män och kvinnor) tycker är riktigt, riktigt snygga. De flesta andra människor jag känner är nog ganska normala, men nästan alla är eller har varit ihop med någon. Precis som @Eurydome är inne på så blir den person du är kär i snygg i dina ögon även om hen kanske inte är det i den breda massans. Någonting som jag tycker är attraktivt kanske du tycker är sjukt oattraktivt och vice versa.

Dessutom är ju inte utseende den enda parametern som blir aktuell när man blir kär i någon. För mig handlar det minst lika mycket om dels hur personen är och dels andra saker med personen än just hur han ser ut (nu skriver jag han för att det är män jag är blir kär i), som kanske hur han pratar eller så. Allt handlar liksom inte om hur han ser ut.

Och precis som @Bison var inne på, i just ditt fall med den här snubben så behöver han ju inte alls ha tröttnat bara för att ni inte har hörts på två dagar? Två dagar är ingenting. Brukar det alltid vara han som hör av sig? Som jag ser det så finns det tre alternativ på varför han inte gör det nu: 1) Han har haft mycket annat och inte haft tid att höra av sig. 2) Han tycker att det bara är han som hör av sig och att du kanske inte är så intresserad. 3) Han kanske faktiskt inte är intresserad, men då är det ju så och inget att göra åt det? Och oavsett vilket av svaren det är så är det väl bättre att fråga honom och veta sen än att sitta här och skriva negativa saker om dig själv?

OBS! Jag tillhör verkligen inte den normsnygga skaran själv så jag har då aldrig haft en drös av män drällande efter mig annat än som vänner.
 
Insåg att det där inte lät bra. Jag menade alltså snygg enligt någon slags samhällsnorm, inte att en smal vältränad person ÄR ”snyggare” än en överviktig.

Jag menar bara att jag tror att det sällan handlar om utseende när det inte klickar, utan om kompatibilitet. Men det suger ju att bli avvisad oavsett.

Håller med helt. När jag ratar har det inte handlat om utseende alls utan om att jag känner att vi inte matchar varandra.

Jag är inte normsnygg, inte direkt fotogenisk heller. Ganska kort och för tjock enligt normen 😅
Men det väger jag upp med att ha mycket utstrålning, jag syns, jag hörs, är väldigt glad och sprider positiv energi. Det är den stora anledningen till att jag attraherar många män.
 
Jag ber om ursäkt för mitt spammande med meddelanden. Jag klarar uppenbarligen inte av att bli avvisad. Och ger man sig in i leken får man ju leken tåla. Men jag gör inte det tyvärr
Jag förstår ändå lite hur du menar, för jag har varit där. För tio år sen resonerade jag likadant som du och jag slog alltid på mig själv om en kille inte var intresserad. Det behöver ju inte alls vara att han tycker att du är "ful" utan att det inte klickar på något annat sätt. Jag blev till och med upprörd över killar som jag egentligen inte var intresserad av själv, för att jag kände mig så ratad och misslyckad. Det ledde också lite till att jag försökte tvinga mig själv att vilja vara med en kille bara för att han visade intresse för mig, och det är så fel.

Jag har valt att inte dejta. Jag har framför allt valt att inte hoppa på det här nätdejtingtåget med Tinder och motsvarande som varit så populärt på senare år just för att det är väldigt ytligt åtminstone till en början. Nu kanske inte jag är den solskenshistoria du helst av allt vill höra, uppenbart är jag ju fortfarande singel. Men det har funnits killar som visat intresse för mig, men jag har inte varit intresserad av dem och då har jag faktiskt mognat så pass att jag har känt att jag inte ska ge mig in i ett förhållande med någon jag egentligen inte vill ha bara för att han vill ha mig. Träffar jag någon via någon annan aktivitet i livet så gör jag det, annars så är jag nöjd med mitt liv utan partner.
 
Jag ber om ursäkt för mitt spammande med meddelanden. Jag klarar uppenbarligen inte av att bli avvisad. Och ger man sig in i leken får man ju leken tåla. Men jag gör inte det tyvärr

Det lät väldigt hårt. Det är väl helt förståeligt att längta efter kärlek, närhet och en relation. Det är ok att göra det även om man tycker att det känns tungt att bli avvisad. Det jag tror att man istället behöver göra är att vara lite snäll mot sig själv. Och att den här personen som du träffat två gånger kanske inte var intresserad av en fortsättning säger ingenting om dig som person!
 
Jag ber om ursäkt för mitt spammande med meddelanden. Jag klarar uppenbarligen inte av att bli avvisad. Och ger man sig in i leken får man ju leken tåla. Men jag gör inte det tyvärr

Det är ingen fara 💜
Vi alla känner nog så från och till.
Men ditt värde som person defineras inte av vad andra tycker eller ditt utseende.
Du vill (tror jag) nog bli vald av någon för du är du. Fattar hen inte de så är det hens förlust 🙂
 
Jobbigt att höra hur många som mår dåligt (detta är män som jag skrivit med på Tinder jag hänvisar till)
Nu skrev en av de jag skrivit med ett tag att han inte finner nån glädje i nått. Han har visst haft de jättejobbigt i flera års tid..
Såklart INTE min uppgift att lyssna/hjälpa men det är fler som berättat om deprission, ångest, ptsd mm 😕
 
Annars är det många som vill ha barn igen då 🙃 (jag vill inte o de är tydligt i min presentation)
Sen de som bara frågar hur de är men inget mer om intressen, drömmar mm
Mycket bittra presentationer jag mest ignorerar även om killen är snygg mm

Ja sorry för spam men en lite uppdatering
 
Jobbigt att höra hur många som mår dåligt (detta är män som jag skrivit med på Tinder jag hänvisar till)
Nu skrev en av de jag skrivit med ett tag att han inte finner nån glädje i nått. Han har visst haft de jättejobbigt i flera års tid..
Såklart INTE min uppgift att lyssna/hjälpa men det är fler som berättat om deprission, ångest, ptsd mm 😕

Tror att det är ett uttryck för den manliga ensamheten? Det finns inte så många att lyfta psykisk ohälsa med om man lever i en kultur där män inte pratar om känslor. "Vilken kvinna som helst" som dessutom inte är nära nog att kunna såra dem blir nog lätt en slasktratt då. :( Själv vill jag gärna ha en öppenhet om vad som finns i bagaget, men det kan ju inte vara det primära samtalsämnet.

Annars är det många som vill ha barn igen då 🙃 (jag vill inte o de är tydligt i min presentation)
Sen de som bara frågar hur de är men inget mer om intressen, drömmar mm
Mycket bittra presentationer jag mest ignorerar även om killen är snygg mm

Ja sorry för spam men en lite uppdatering

Jag sållar ganska hårt på hur de skrivit sin presentation, och ofta stämmer första intrycket med hur konversationen blir på den punkten tycker jag. Sen har jag ju själv en väldigt koncis presentation men skriver långa filosofiska dialoger om jag väl börjat skriva med rätt person, så det talar väl emot. :rofl:
 
Jobbigt att höra hur många som mår dåligt (detta är män som jag skrivit med på Tinder jag hänvisar till)
Nu skrev en av de jag skrivit med ett tag att han inte finner nån glädje i nått. Han har visst haft de jättejobbigt i flera års tid..
Såklart INTE min uppgift att lyssna/hjälpa men det är fler som berättat om deprission, ångest, ptsd mm 😕
Oj, hur pass väl känner ni varandra om dom börjar skriva om sådant?
 
Ok, då jag inte är snygg så kommer jag att få ett negativt svar. Och jag besparar mig det genom att inte fråga om han vill ses igen
Varför ville han då träffas en andra gång efter den första träffen? Känns tbh osannolikt att det skulle ha med ditt utseende att göra? :) Och folk kan skifta i kontaktintensitet, även om jag fattar att det väcker frågor så behöver det inte betyda att intresset dött. Bästa är väl att fråga, så slipper du förhoppningsvis ovissheten.
 
Tror att det är ett uttryck för den manliga ensamheten? Det finns inte så många att lyfta psykisk ohälsa med om man lever i en kultur där män inte pratar om känslor. "Vilken kvinna som helst" som dessutom inte är nära nog att kunna såra dem blir nog lätt en slasktratt då. :( Själv vill jag gärna ha en öppenhet om vad som finns i bagaget, men det kan ju inte vara det primära samtalsämnet.



Jag sållar ganska hårt på hur de skrivit sin presentation, och ofta stämmer första intrycket med hur konversationen blir på den punkten tycker jag. Sen har jag ju själv en väldigt koncis presentation men skriver långa filosofiska dialoger om jag väl börjat skriva med rätt person, så det talar väl emot. :rofl:

Ja denna killen i fråga har fått hjälp av vården så han verkar ändå kunnat ta hjälp/prata om det.
Men endel män (och kvinnor) har säkerligen svårare att öppna sig och då blir de svårt att läka.

Nä o den behöver ju inte säga mycket men jag iaf föredrar nått 😅 Men de som skriver rakt igenom negativt så orkar jag inte matcha även om annat stämmer.
 
Ja denna killen i fråga har fått hjälp av vården så han verkar ändå kunnat ta hjälp/prata om det.
Men endel män (och kvinnor) har säkerligen svårare att öppna sig och då blir de svårt att läka.

Nä o den behöver ju inte säga mycket men jag iaf föredrar nått 😅 Men de som skriver rakt igenom negativt så orkar jag inte matcha även om annat stämmer.

Nä, är man negativ i sin presentation där man bör ha funderat på vad som är ens bästa sidor tänker jag att man är en riktig jäkla gnällspik irl. :rofl: Jag trivs inte så bra med klämkäcka människor som inte alls vill beröra svåra saker, men någon måtta får det ju vara. Väldigt rimligt att rätt tidigt berätta att det finns en viss sårbarhet men i dejtingskedet vill jag att man håller kontakten till när man är sitt bra jag och i ett tillstånd där man kan möta den andra människan och inte bara vräka av sig sitt eget.

(För egen del kan det innebära att jag inte svarar alls om jag haft en tuff dag och har väldigt lite social energi kvar. Den som inte fixar det kommer aldrig funka tillsammans med mig ändå. I nära relationer finns jag ju där 24/7 för det mesta, och som vuxen bör man förstå skillnaden om det inte ska kännas gränslöst.)
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 177
Senast: gullviva
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 264
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 047
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 096
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp