Dejtingtråden del 38

S blev sjuk och ställde in 🙃
Antagligen lika bra det.

Så istället träffade jag en annan som jag känt ett par år, vi har ett väldigt starkt känslomässigt band till varandra.
Det var fantastiskt, tänk romantisk komedi, sådär äckligt perfekt allting.
Våra liv är inte kompatibla så det är bara en illusion om hur livet skulle kunna vara i en perfekt värld.
Där och då är jag lycklig, här och nu vill jag lägga mig under en filt och gråta över orättvisan.
Men det går över, det gör det varje gång.
Men det är jobbigt att det måste gå över varje gång… ❤️
 
Less på mig själv, kan inte sluta tänka på min klasskompis. Den straighta.
Antar att det är för att det är "lättare" att ha en crush på någon ouppnåelig än de som faktiskt är intresserade av mig. Dom stöter jag bort.
Rimligt.
I hear you. Är de inte upptagna så är de alldeles för gamla eller helt olämpliga på något annat sätt. Gärna alla tre på en gång för att verkligen göra det helt omöjligt. :meh:

Var en kille på jobbet för ett par år sen som var intresserad av mig. En jättefin kille på alla sätt, en sån som man verkligen inte vill nånting hellre än att falla för. Hyfsat jämngammal, objektivt ganska snygg, singel, inga barn och dessutom trevlig. Till råga på eländet var han till och med jordnära, det finns en hel del snobbar med dryg attityd på mitt jobb annars. Haken? Jag kunde naturligtvis inte bli kär i honom fast jag försökte tvinga mig själv. Istället kan jag gå och trilla dit på en femtioåring som nästan skulle kunnat vara min pappa, typ. Jag blir så trött på mig själv.
 
I hear you. Är de inte upptagna så är de alldeles för gamla eller helt olämpliga på något annat sätt. Gärna alla tre på en gång för att verkligen göra det helt omöjligt. :meh:

Var en kille på jobbet för ett par år sen som var intresserad av mig. En jättefin kille på alla sätt, en sån som man verkligen inte vill nånting hellre än att falla för. Hyfsat jämngammal, objektivt ganska snygg, singel, inga barn och dessutom trevlig. Till råga på eländet var han till och med jordnära, det finns en hel del snobbar med dryg attityd på mitt jobb annars. Haken? Jag kunde naturligtvis inte bli kär i honom fast jag försökte tvinga mig själv. Istället kan jag gå och trilla dit på en femtioåring som nästan skulle kunnat vara min pappa, typ. Jag blir så trött på mig själv.

I hear you ❤️
Det finns så himla många bra, trevliga och vettiga killar men nej, måste fastna för någon hopplös typ istället 😅

Den connection jag har med han från idag har jag aldrig haft med någon annan. Jag minns fortfarande när jag såg honom första gången och kände ett stort wow! Sen utvecklades det väldigt långsamt av olika anledningar. Först var det ju bara utseendet och attityden som fångade mitt intresse och det var ömsesidigt, vi är väldigt lika på många sätt och våra olikheter gör att vi kompletterar varandra helt perfekt. Men det är så sjukt frustrerande att jag känner så för just den här personen, han är inte dålig, tvärtom, men det är ju helt jävla omöjligt 😅
Det är väl antagligen den stora anledningen till att det går år skogen med alla andra, han har liksom lagt ribban i höjd med månen, svårt för någon annan att nå dit....
 
Det är väl antagligen den stora anledningen till att det går år skogen med alla andra, han har liksom lagt ribban i höjd med månen, svårt för någon annan att nå dit....
Men är det verkligen omöjligt då? :D Jag tänker att kungar har avsagt sig sina kungariken för att vara tillsammans med den de älskar. Folk flyttar ju över hela jordklotet för att vara tillsammans med den de älskar.
 
Men är det verkligen omöjligt då? :D Jag tänker att kungar har avsagt sig sina kungariken för att vara tillsammans med den de älskar. Folk flyttar ju över hela jordklotet för att vara tillsammans med den de älskar.

Och vi tillhör som sagt inte de personer som gör sånt 😅
Även om han plötsligt skulle göra de förändringar som krävs är inte jag beredd att ändra något i mitt liv, inte för en person.
 
Tillägg. Det är ju inget som säger att det skulle fortsätta vara lika fantastiskt om det blev vardag.
Det är jobbigt precis efteråt men sen återgår livet till det normala och det är ett liv jag trivs alldeles för bra med för att vilja ändra på.
 
Men är det verkligen omöjligt då? :D Jag tänker att kungar har avsagt sig sina kungariken för att vara tillsammans med den de älskar. Folk flyttar ju över hela jordklotet för att vara tillsammans med den de älskar.
Jag vet ju inte vad som är orsaken till varför det inte funkar med @Bison och den killen hon pratar om men för mig finns det också en sån kille och där är det yttre omständigheter och folk runtomkring som gör det helt omöjligt. Jag hade nog (faktiskt) varit beredd att skita i allting runtomkring och bara köra (har folk inget bättre för sig än att skvallra så får de väl göra det) men han har mer att förlora runt sig. Och han har barn, om än vuxna. Deras välmående måste han ju oavsett alltid sätta i första rummet.
 
Less på mig själv, kan inte sluta tänka på min klasskompis. Den straighta.
Antar att det är för att det är "lättare" att ha en crush på någon ouppnåelig än de som faktiskt är intresserade av mig. Dom stöter jag bort.
Rimligt.

Jag är likadan, det är ju en skyddsmekanism för att slippa bli sårad "på riktigt", men jäkligt irriterande. I mitt fall yttrar det sig som att jag faller för människor som visserligen gärna träffar mig, men är känslomässigt otillgängliga även om vi faktiskt skulle vara tillsammans. :down:

Jag jobbar på det nu, men har också fått rådet att inte ha det för mycket i tankarna utan vare lite snäll mot mig själv även när jag noterar att det är åt det hållet jag drar. Acceptans går före åtgärd, liksom.
 
Jag har tydligen en dejt imorgon! :eek:

Med en kille som rör sig i samma kretsar som jag, har flera gemensamma bekanta (personer vars omdöme jag verkligen håller högt :love:) och dessutom är enkel att kommunicera med och verkar väldigt medveten och öppen med sina känslor. Finns inte en chans att jag kan känna något annat än vänskap va? :idea::rofl:

Jag skulle bara installera appen och kolla runt lite inför att jag kanske kan känna mig redo att dejta senare, så var den här en av mina första matchningar. :angel:

(Har lovat mina vänner att säkerställa att han inte är ytterligare ett "utvecklingsprojekt - göra man av pojke" innan jag intresserar mig allt för mycket för honom. :cautious:)
 
I hear you. Är de inte upptagna så är de alldeles för gamla eller helt olämpliga på något annat sätt. Gärna alla tre på en gång för att verkligen göra det helt omöjligt. :meh:

Var en kille på jobbet för ett par år sen som var intresserad av mig. En jättefin kille på alla sätt, en sån som man verkligen inte vill nånting hellre än att falla för. Hyfsat jämngammal, objektivt ganska snygg, singel, inga barn och dessutom trevlig. Till råga på eländet var han till och med jordnära, det finns en hel del snobbar med dryg attityd på mitt jobb annars. Haken? Jag kunde naturligtvis inte bli kär i honom fast jag försökte tvinga mig själv. Istället kan jag gå och trilla dit på en femtioåring som nästan skulle kunnat vara min pappa, typ. Jag blir så trött på mig själv.
Vad är det du ser hos de äldre männen då? Runt femti är de som är i min ålder och jag tycker inte jag ser några som verkar särskilt spännande.
 
Vad är det du ser hos de äldre männen då? Runt femti är de som är i min ålder och jag tycker inte jag ser några som verkar särskilt spännande.
Jag har alltid gillat den ålderskategorin. Jag är 35 själv och jag har alltid varit svag för 70-talister. De har alltså inte varit femtio hela tiden, deras ålder har ju stigit i takt med min egen. För tio år sen föll jag för de som var mellan 35 och 40.

Kan inte förklara varför. Men det har varit så sen tonåren.
 
Inser att tinder kanske inte är min grej ändå. Kanske att verkligheten är rimligare.
Att utöka min umgängeskrets känner jag ändå ett behov av, så varför inte fler queers?
Så nu har jag bokat in mig på två queera events inom närmsta veckorna. 😊

Känner samma... så platt. Bilder och de jag ser har nästan aldrig någon presentation heller.
Vet inte hur jag ska få någon känsla av någon.

Jag har typ inget socialt liv men vill gå mer på teater mm :)
 
Feeld är en app alltså? Kanske kollar in det :) tack för tips

Japp. Används av flera olika "alternativa" grupper (plus massa snubbar som letar enkla ligg, såklart, men det är ju lätt att välja bort). Jag gillar swipeandet där bättre, man måste inte välja direkt utan folk ligger kvar i listan tills man bestämt sig. Annars blir det ju lätt effekten att man har hundra matchningar första veckan i en ny app, som man inte hinner connecta med, och sen ingenting för att man redan gått igenom alla.
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 172
Senast: gullviva
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 264
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 043
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 092
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp