Dejtingtråden del 38

Japp. Används av flera olika "alternativa" grupper (plus massa snubbar som letar enkla ligg, såklart, men det är ju lätt att välja bort). Jag gillar swipeandet där bättre, man måste inte välja direkt utan folk ligger kvar i listan tills man bestämt sig. Annars blir det ju lätt effekten att man har hundra matchningar första veckan i en ny app, som man inte hinner connecta med, och sen ingenting för att man redan gått igenom alla.
Intressant. Kanske jag skulle våga testa.., fast jag inte skulle 🙃
Kostar den något?

Blev en rejäl "baksmälla" efter den här helgen. Det är verkligen så, desto bättre det är när vi ses, desto värre blir det efteråt.
Mina kompisar som varit med från början, känner mig, känner honom säger samma sak som alltid, han är en vandrande katastrof, sluta träffa honom!
Planen är att inte träffa honom den här helgen och få lite mer distans till det igen.
Kanske hänga lite med D, tänka på annat.

Blev en rejäl "baksmälla" efter den här helgen. Det är verkligen så, desto bättre det är när vi ses, desto värre blir det efteråt.
Mina kompisar som varit med från början, känner mig, känner honom säger samma sak som alltid, han är en vandrande katastrof, sluta träffa honom!
Planen är att inte träffa honom den här helgen och få lite mer distans till det igen.

Hur kommer det sig att ni ses? Han har vägarna förbi?

Känner så väl igen mig. Nu är den jag gillar ingen katastrof i den bemärkelsen. Men efter en fantastisk dag tillsammans kände jag också en riktigt ”baksmälla” i min ensamhet dagen efter. Det var märkligt. Men jag förstod det ändå.

Känner så väl igen mig. Nu är den jag gillar ingen katastrof i den bemärkelsen. Men efter en fantastisk dag tillsammans kände jag också en riktigt ”baksmälla” i min ensamhet dagen efter. Det var märkligt. Men jag förstod det ändå.

Det är så jobbigt och så frustrerande 😅
Vi har gemensamma vänner och även om han har många bra egenskaper, vi är lika på många sätt så är han inte alltid en bra person.
Men jag har ju en dålig vana att dras till den sortens män 😅

Nu sågs vi ju både lördag och söndag den här helgen vilket är ovanligt, såg lite kort helgen innan också. Men innan det var det väl fem veckor sen sist och då hinner jag glömmer bort hur det är att träffa honom.

Vad är det du ser hos de äldre männen då? Runt femti är de som är i min ålder och jag tycker inte jag ser några som verkar särskilt spännande.
Hen jag träffar är i 55 årsåldern. Så en typ 20 år äldre än mig.
Visst vi har lite olika referenser. Och jag kan bli "retad" ibland för det. (Går åt båda håll.) :D Men där är det mycket personlighet jag fallit för.
Vi sågs i jobbsammanhang och hur insatt som chef och omtänksam hen är mot sina anställda.(Jag har annan arbetsgivare) Som när det var julbord och en satt helt själv vid ett bord (covidtider.) och visst satte hen sig där då. Inom avstånd. Då föll jag extra mycket. :love:

Hade vi inte träffats i det sammanhanget hade det kanske sett annorlunda ut...

Hen jag träffar är i 55 årsåldern. Så en typ 20 år äldre än mig.
Visst vi har lite olika referenser. Och jag kan bli "retad" ibland för det. (Går åt båda håll.) :D Men där är det mycket personlighet jag fallit för.
Vi sågs i jobbsammanhang och hur insatt som chef och omtänksam hen är mot sina anställda.(Jag har annan arbetsgivare) Som när det var julbord och en satt helt själv vid ett bord (covidtider.) och visst satte hen sig där då. Inom avstånd. Då föll jag extra mycket. :love:

Hade vi inte träffats i det sammanhanget hade det kanske sett annorlunda ut...
Eftersom jag är 70-talist så är det den dejtingpoolen jag är i med, jag ser uppenbarligen inte det du ser. Det är lite det jag undrar över, hur ni självvalt kan hänga med den här ganska trista generationen (hopplöst efter när det gäller jämställdhet, jämlikhet, hbtq, funkofobi, fettfobi etc helt präglade av "Vänner" och Killinggänget). Dessutom lite trötta och bittra (precis som jag). Den yngre generationen verkar mycket mer utvecklad på de där planen, för att inte tala om synen på relationer. Dock är jag inte intresserad av en yngre man...heller.

Eftersom jag är 70-talist så är det den dejtingpoolen jag är i med, jag ser uppenbarligen inte det du ser. Det är lite det jag undrar över, hur ni självvalt kan hänga med den här ganska trista generationen (hopplöst efter när det gäller jämställdhet, jämlikhet, hbtq, funkofobi, fettfobi etc helt präglade av "Vänner" och Killinggänget). Dessutom lite trötta och bittra (precis som jag). Den yngre generationen verkar mycket mer utvecklad på de där planen, för att inte tala om synen på relationer. Dock är jag inte intresserad av en yngre man...heller.
Haha hög igenkänning på det.
Men jag har ju lagt ner dejtandet

Men det måste ju vara väldigt olika ändå.
Jag har flera kollegor som är mellan 50 och 55, de är väldigt vettiga, bra värderingar, trevliga och härliga män.

De generaliseringarna må stämma på gruppnivå, men lyckligtvis dejtar man ju inte på gruppnivå utan på individnivå. ;) Och det finns gott om individer i 30-årsålden också med katastrofal syn på jämställdhet, hbtq etc...

Jag ser det inte så. Det är ju inte en grupp jag faller för, utan en individ. Jag nätdejtar ju inte heller, så om jag faller för någon så är det en man jag träffat i verkligheten i ett helt annan sammanhang och hade han varit ett fullständigt pucko hade jag inte fallit för honom. Jag är född -89 så jag är själv en sen 80-talist. Förutom en hyfsat jämngammal kille jag var jättekär i som tonåring (med andra ord för tusen år sen) så har den yngste jag fallit för varit 82:a och den äldsta 74:a. Jag har sett betydligt mer av allt det du listar ovan i min egen generation, inte ens mina föräldrar är så trista som det du beskriver och som min egen generation var i skolan och fortfarande är här där jag bor.

Dessutom vill jag inte ha barn. Jag vill heller inte (ännu mindre) behöva ta hand om någon annans småbarn och dessutom stå ut med hans ex varannan vecka under en ocean av tid framöver. Risken att en mer jämngammal eller till och med yngre man antingen ska ha småbarn eller själv vilja ha barn ser jag som betydligt större än att en 70-talist med vuxna barn ska vilja börja om.

Jag har också tidigare jobbat mest med män och jobbar nu mest med kvinnor (dock inte i ett typiskt kvinnodominerat yrke utan det har bara råkat bli så) och ironiskt nog så är där jag möter mest fördomar om alla som inte lever exakt samma liv som de just de kvinnor mellan 35 och 45 jag jobbar med nu. De kanske inte lyssnar på Eddie Meduza och drar bögskämt som killarna gjorde i högstadiet, men det är en annan typ av fördomar. Många killar som höll på så i högstadiet växer ju dessutom till sig och är inte alls såna som vuxna.

Jag har mycket sällan problem med fördomar från män. Jag har väldigt sällan problem med kommunikationen med män överhuvudtaget. Oavsett ålder. Så klart finns det individer av alla slag som inte kan bete sig, dock.

Däremot faller jag utseendemässigt gärna för män som är nånstans mellan 40 och 50. Varför det är så kan jag inte förklara.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 617
Senast: gullviva
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 411
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008