Dejtingtråden del 38

Nä, är man negativ i sin presentation där man bör ha funderat på vad som är ens bästa sidor tänker jag att man är en riktig jäkla gnällspik irl. :rofl: Jag trivs inte så bra med klämkäcka människor som inte alls vill beröra svåra saker, men någon måtta får det ju vara. Väldigt rimligt att rätt tidigt berätta att det finns en viss sårbarhet men i dejtingskedet vill jag att man håller kontakten till när man är sitt bra jag och i ett tillstånd där man kan möta den andra människan och inte bara vräka av sig sitt eget.

(För egen del kan det innebära att jag inte svarar alls om jag haft en tuff dag och har väldigt lite social energi kvar. Den som inte fixar det kommer aldrig funka tillsammans med mig ändå. I nära relationer finns jag ju där 24/7 för det mesta, och som vuxen bör man förstå skillnaden om det inte ska kännas gränslöst.)

Ja så är det för mig med. Har haft en tuff period men brukar inte ta upp det 🙂
Brukar försöka hålla de kul o enkelt till en början. Lära känna varandra i vad en gillar typ!
Brukar också hålla mig från apparna när jag har dåliga dagar🩷


Ja den senaste jag läste va bitter att folk hade hundar, blommor, katter o hästar på bilderna 😅
Har en visat sitt fejs på några bilder kan ju de andra bilderna visa sånt en gillar tänker jag!
 
Ja den senaste jag läste va bitter att folk hade hundar, blommor, katter o hästar på bilderna 😅
Har en visat sitt fejs på några bilder kan ju de andra bilderna visa sånt en gillar tänker jag!
Det är jättevanligt att störa sig på sånt. Jag erkänner att jag stör mig på ölglas, mat, bilar, golfbanor, fiskar och sånt som iofs illustrerar ett intresse men samtidigt inte tillför nåt egentligen. Att nån gillar golf jaha liksom eller öl...eller en bild på mat. Jasså. Samtidigt stör jag mig lika mycket på identiska bilder på personen...men ja
 
Det är jättevanligt att störa sig på sånt. Jag erkänner att jag stör mig på ölglas, mat, bilar, golfbanor, fiskar och sånt som iofs illustrerar ett intresse men samtidigt inte tillför nåt egentligen. Att nån gillar golf jaha liksom eller öl...eller en bild på mat. Jasså. Samtidigt stör jag mig lika mycket på identiska bilder på personen...men ja

Ja kan också störa mig på olika saker men skriver de inte i min press 😅
 
Ja för dig kanske. Du är uppenbarligen snygg och omtyckt av det motsatta könet, jag är det inte. Skulle gärna vilja vara snygg men har en uppförsbacke där tyvärr
Skönhet sitter i betraktarens ögon. Man vet inte vem som tycker vad. Jag har en vän som är väldigt vältränad, sportar mycket och tävlar. Han älskar riktigt feta kvinnor. Han tycker att jag som är 168 cm lång och väger 75 kg är alldeles för smal, fast mitt BMI ligger på övervikt.

Och kolla bara på "My 600 lbs life"-deltagarna på TV. Det är sällan någon av dem är singlar. Och då är många av dem sängliggande pga sin övervikt. De har en partner ändå.

Så upp med huvudet och stoltheten och tänk att du är perfekt som du är! :up: Hör av dig till honom och fråga hur läget är.
 
Det är jättevanligt att störa sig på sånt. Jag erkänner att jag stör mig på ölglas, mat, bilar, golfbanor, fiskar och sånt som iofs illustrerar ett intresse men samtidigt inte tillför nåt egentligen. Att nån gillar golf jaha liksom eller öl...eller en bild på mat. Jasså. Samtidigt stör jag mig lika mycket på identiska bilder på personen...men ja
Fast visar inte tex golfspelande vissa saker? Jag som spelar golf vet att en runda inkl lunch i alla fall tar 5 timmar, vilket innebär att personen är borta 5-6 h på helgen eller i alla fall de dagarna de spelar. Och golfare tenderar att spela mycket golf. Dessutom berättar det att det läggs mycket pengar på ett intresse. Det säger inte så mycket om personen i sig, numer kan precis vem som helst spela golf, men golf är ju ändå en social sport, så personen torde gilla andra människor.
 
Skönhet sitter i betraktarens ögon. Man vet inte vem som tycker vad. Jag har en vän som är väldigt vältränad, sportar mycket och tävlar. Han älskar riktigt feta kvinnor. Han tycker att jag som är 168 cm lång och väger 75 kg är alldeles för smal, fast mitt BMI ligger på övervikt.

Och kolla bara på "My 600 lbs life"-deltagarna på TV. Det är sällan någon av dem är singlar. Och då är många av dem sängliggande pga sin övervikt. De har en partner ändå.

Så upp med huvudet och stoltheten och tänk att du är perfekt som du är! :up: Hör av dig till honom och fråga hur läget är.
Jag är ledsen, men OJ vilket problematiskt inlägg. Totalfokuserat på skönhet kontra vikt.
 
Jag kan förstå lite hur du tänker @Bumbibjörn, jag räknas inte som normsnygg, överviktig "dessutom", och har aldrig haft det enkelt i dejting. Däremot gick det tydligen utmärkt att ha mig som någon nr 2 vid sidan om 🙃 vet inte hur många gånger jag blivit ledsen och känt mig avvisad från en kk som jag fattat extra tycke för som när vi började ses "inte var redo för ett förhållande" med tre veckor senare meddelar att han inte kan ses mer pga i ett förhållande 🤦🏼‍♀️
Terapi har hjälp, för att jag ska mogna i mig själv och förstå att jag har ett värde oavsett om en snubbe tycker jag är "liggbar" eller inte, men jag tror också ålder och erfarenheter har hjälp mig, men det hade definitivt inte gått utan kbt (nu var inte relationer det primära i kbt samtalen, men det har förekommit).
Det suger rent ut sagt att känna som att man blir bortvald, men det går att jobba med självkänslan så man istället blir förbaskad över att dom inte fattar vad dom går miste om och inte blir ledsen för att man inte får det alla andra verkar ha :)
 
Jag är ledsen, men OJ vilket problematiskt inlägg. Totalfokuserat på skönhet kontra vikt.
Ja, det kan man tycka. Men samhällsnormen är att smala och vältränade personer är vackra. Börjar man skrapa lite på ytan med det där dock så är det ju inte riktigt så folk tycker.

Mitt svar var en respons på att Bumbibjörn tillskrev sig själv att inte vara snygg. Jag skulle kanske laborerat mer med det och utvecklat och inte bara tagit upp viktfrågan, men då hade mitt inlägg blivit väldigt långt. Tycke och smak är långt ifrån samhällsnormens ideal.
 
Jag kan förstå lite hur du tänker @Bumbibjörn, jag räknas inte som normsnygg, överviktig "dessutom", och har aldrig haft det enkelt i dejting. Däremot gick det tydligen utmärkt att ha mig som någon nr 2 vid sidan om 🙃 vet inte hur många gånger jag blivit ledsen och känt mig avvisad från en kk som jag fattat extra tycke för som när vi började ses "inte var redo för ett förhållande" med tre veckor senare meddelar att han inte kan ses mer pga i ett förhållande 🤦🏼‍♀️
Terapi har hjälp, för att jag ska mogna i mig själv och förstå att jag har ett värde oavsett om en snubbe tycker jag är "liggbar" eller inte, men jag tror också ålder och erfarenheter har hjälp mig, men det hade definitivt inte gått utan kbt (nu var inte relationer det primära i kbt samtalen, men det har förekommit).
Det suger rent ut sagt att känna som att man blir bortvald, men det går att jobba med självkänslan så man istället blir förbaskad över att dom inte fattar vad dom går miste om och inte blir ledsen för att man inte får det alla andra verkar ha :)
Så här har det varit för mig också. En kille som jag träffade ganska seriöst (och dessutom var tvungen att fortsätta träffa i ett annat sammanhang) skrev helt plötsligt på Facebook att han hade ett förhållande med sin granne. Ett par dagar tidigare hade vi planerat att ses. Inte en enda gång kläckte han ur sig, ”du, bara så du vet så träffar jag någon annan också”. Jag hade nog inte brytt mig så mycket om det inte hade varit för att vi var tvungna att fortsätta ses.

Han som kom efter den killen pratade om sin ”fru” (de var skilda sen flera år) varje gång. Att det alltid skulle vara hon och om hon ville ha honom så skulle han omedelbart gå tillbaka till henne. Men under tiden dög det att köra kuken i mig…

Den första killen var elva år äldre än mig och den andra tretton år äldre. Det knäckte mig nästan mer att inte ens gubbar som borde varit smickrade av åldersskillnaden om inte annat ville ha mig. Men jag var också väldigt ung då. Idag fattar jag inte att jag inte bara reste mig upp och gick från han killen med tjatet om exet.
 
Skönhet sitter i betraktarens ögon. Man vet inte vem som tycker vad. Jag har en vän som är väldigt vältränad, sportar mycket och tävlar. Han älskar riktigt feta kvinnor. Han tycker att jag som är 168 cm lång och väger 75 kg är alldeles för smal, fast mitt BMI ligger på övervikt.

Utifrån hur du formulerar dig tycker jag att det låter som en lite osund (sexuell?) fixering av någons yttre, som att han inte bryr sig om personen utan bara vill ha en kropp för att få utlopp för sin kink. Tycker inte han framstår som ett föredöme direkt.
 
Utifrån hur du formulerar dig tycker jag att det låter som en lite osund (sexuell?) fixering av någons yttre, som att han inte bryr sig om personen utan bara vill ha en kropp för att få utlopp för sin kink. Tycker inte han framstår som ett föredöme direkt.
Hur du fick det till att någon som föredrar större kvinnor är helt utseendefixerad och bara tänker på sex förstår jag inte.

Vi har alla olika tycke och smak. Och för de flesta av oss är utseendet en inkörsport till att lära känna en person. Jag hade tex inte blivit tillsammans med någon som vägde 300 kg. Där spelar personligheten ingen roll för jag vill inte leva ett sådant begränsat liv som det innebär att vara så stor. Ska vi vara verklighetsförankrade så är det klart att utseende spelar roll. I alla fall jag vill vara attraherad av min partner. För mig är attraktion både mental och fysisk.
 
Hur du fick det till att någon som föredrar större kvinnor är helt utseendefixerad och bara tänker på sex förstår jag inte.

Vi har alla olika tycke och smak. Och för de flesta av oss är utseendet en inkörsport till att lära känna en person. Jag hade tex inte blivit tillsammans med någon som vägde 300 kg. Där spelar personligheten ingen roll för jag vill inte leva ett sådant begränsat liv som det innebär att vara så stor. Ska vi vara verklighetsförankrade så är det klart att utseende spelar roll. I alla fall jag vill vara attraherad av min partner. För mig är attraktion både mental och fysisk.

Självklart spelar utseende i någon mån roll för väldigt många, för en del mer, för andra mindre. Det du beskriver känns som något helt annat och jag tycker att det är förvånande att du inte ser det.
 
Fast visar inte tex golfspelande vissa saker? Jag som spelar golf vet att en runda inkl lunch i alla fall tar 5 timmar, vilket innebär att personen är borta 5-6 h på helgen eller i alla fall de dagarna de spelar. Och golfare tenderar att spela mycket golf. Dessutom berättar det att det läggs mycket pengar på ett intresse. Det säger inte så mycket om personen i sig, numer kan precis vem som helst spela golf, men golf är ju ändå en social sport, så personen torde gilla andra människor.
ganska mycket man kan tolka in eller inte. Jag hade hellre sett just den texten då. Jag spelar golf 3 ggr/vecka under säsong, ute 5-6 timmar varje gång om det inte blir mer eftersom det är en social sport och jag hänger ofta nån timme till med folket jag träffar…
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag kan ändå förstå lite vad @Ramona menar för själva andemeningen är väl att bara för att normen säger att smala, vältränade personer är snygga och eftersträvansvärda så behöver det ju inte alls vara det man faller för. Ingen av de män jag blivit kär i har varit normsnygga och de flesta har nog i ärlighetens namn varit lite överviktiga men utseende är ju inte allt.

Men börjar man prata om de där sjukligt feta personerna på tv som bara kan ligga i en säng och behöver typ lyftkran för att resa sig så tycker i alla fall jag att det mer handlar om något slags kink om extremt tjocka personer än personen i sig. Men det var nog inte så @Ramona menade heller.
 
Spär på dibattklimatet lite.

Ytterligheter på utseendet har en viss tendens att ha ett visst mått av samband med hur personen mår och är mentalt. Kanske för att de inte trivs som de har det, kanske för hur de blir behandlade av omgivningen, eller lite av vart. Bara för att krångla till det så är de som är väldigt mån om att följa någon sorts normalutseende (många gånger väl så egenkonstruerade) gärna även de i någon mån i ett ytterlighetsfälla på sitt sätt.

Så de som är trygga och fullt tillfreds med att tillhöra något så tråkigt svenskt som lite lagom tycker jag oftast är de som är trevligast att ha att göra med. Visst är insidan viktig, om inte viktigast, men den är inte separerad från utsidan.
 
S blev sjuk och ställde in 🙃
Antagligen lika bra det.

Så istället träffade jag en annan som jag känt ett par år, vi har ett väldigt starkt känslomässigt band till varandra.
Det var fantastiskt, tänk romantisk komedi, sådär äckligt perfekt allting.
Våra liv är inte kompatibla så det är bara en illusion om hur livet skulle kunna vara i en perfekt värld.
Där och då är jag lycklig, här och nu vill jag lägga mig under en filt och gråta över orättvisan.
Men det går över, det gör det varje gång.
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 172
Senast: gullviva
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 264
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 043
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 092
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp