Nu gäller detta inte dejtande, men tänker det ändå passar in i denna tråden lite eftersom jag försökt skaffa nya vänner. Så typ kompisdejtande? Annars får ni klaga på mig om jag är helt fel ute
upplever ju lite samma mönster även om det inte är romantiska känslor?
Men i af försökt skaffa fler vänner. Då träffade jag på en snubbe online i ett forum som verkade klicka med väldigt bra. Verkade vettig, nyss ur ett långvarigt förhållande på 6 år etc. Jag är väldigt ärlig och rak, jag har sambo sedan 7 år tillbaka, absolut inte intresserat i annat än vänskap etc. han säger han inte är intresserat av att dejta alls efter sitt förhållande, men letar fler vänner då han känner sig ensam. Vi klickar bra, många gemensamma intressen. Träffas på en fika på stan och allt är väldigt trevligt och hövligt. Sen börjar det komma lite kommentarer på mitt utseende. Att jag ser bra ut etc. Jag tackar för komplimangen och tänker inte vidare över det.
Vi fortsätter höras och det känns bra. Snubben får även träffa sambo och vänner på en brädspelkväll. Och saker känns bra. Sen börjar han skriva saker som är över min gräns. Tex om en klänning jag hade kommenterat på, på forumet (alltså jag skrev inte till honom, men på en allmän kommentar på designern som lagt upp klänningen och skrev att jag tyckte den var skitsnygg, lagt in bilden härunder) sen skickade han till mig att han ville se mig i den. Jag bara
Sen tyckte jag väldigt ofta han började komma med kommentarer om sex. Han har diabetes och hade en jobbig kväll, skrev om det. Då snackade han om att han skulle cykla på en sån träningscykel för att få ner blocksockret. Sen skrev han att "ett ännu bättre sätt att få ner det är sex" - sådär totalt out of the blue. Hade inte snackat om sex alls....... Nu sitter jag och fundera i valet och kvalet att bara blocka honom. Verkar ju på mig som att snubben faktiskt inte vore seriöst intresserad av en vänskap, men satt och tänkte med kuken.
Är det jag som är överkänslig? Hur hade ni andra reagerat på sånt om syftet är vänskap. Även om jag inte varit i förhållande hade jag inte varit ett dugg intresserad av att ligga med honom.