Dejtingtråden del 38

Mest bara lastbilschaufförer och lagerarbetare, känns inte som vi har så mkt gemensamt 🤔 Konversationerna är väldigt enformiga

Jag har en fikadejt nästa vecka! Han verkar trevlig, bor lite onödigt långt bort men är regelbundet i min stad eftersom jobb.
Häpp, Tinder är verkligen allt eller inget för mig. Senaste månaden har jag inte hittat någon kul att dejta alls. Idag dök däremot en man upp som jag matchat med tidigare, men då lyckades vi inte få till nån vettig träff. Nytt försök med honom nästa vecka med!

Kanske har skrivit detta förut men var och varannan man skriver med tycker det är en bra idé att fråga om man gillar att rida även i sängen. Igår var det en idiot som verkade trevlig men efter några frågor kom han in på sex och jag blir bara less på det manliga släktet… Fräste ifrån och då försvann han. Lika bra det.

Skriver ni om sex efter några frågor?

Kanske har skrivit detta förut men var och varannan man skriver med tycker det är en bra idé att fråga om man gillar att rida även i sängen. Igår var det en idiot som verkade trevlig men efter några frågor kom han in på sex och jag blir bara less på det manliga släktet… Fräste ifrån och då försvann han. Lika bra det.

Har nog aldrig kommit in på sex alls utan att ens träffat varandra innan. Dejtar dock kvinnor, tror det är skillnad.

Förr "accepterade" jag sånt, nu har jag ledsnat och säger ifrån. Dock skillnad om jag varit öppen med att jag söker kk, där är det ju sexet det primära och då kan jag känna att det är bra att checka av vissa saker ganska snabbt.

Nej, det gör jag inte. Då är jag ändå tydlig i min presentation att jag är ute efter en fysisk relation, men om nån landar i "höhö, sex" efter nån mening plockar jag bort honom. Jag vill ha koll på vad det är för person först och att han kan föra en vettig konversation.

Det blev en väldigt svajig vecka men nu känns det mycket bättre, kan verkligen inte ha det där kaoset i mitt liv 😅
Från ingenstans skickade S ett gulligt meddelande förra veckan, dagen efter gjorde han allt han kunde för att undvika mig, alltså wtf 😒

Men jag drog igång fb-dejting igen, skrivit ned ett 20-tal och hittat några som verkar tillräckligt intressanta för att träffa.
En jobbar såklart på mitt jobb, så ovanligt 🙄
Vi går samma skift men jag känner inte igen honom alls trots att hans avdelning inte ligger så långt från min.

Länge sedan jag hängt med i dejtingtrådarna, men tänkte bara titta in med en liten uppdatering för er som minns.... I lördags var det 5 år sedan jag och DB (förkortning för Den Bildlösa) matchade på Tinder, och hade våran första dejt samma dag. Och ja, vi "dejtar" väl fortfarande, skriver med varandra varje dag, han har varit på besök på min gård, osv. Så i fredags flög jag till Norge för att spendera helgen med honom och vi gick ut och firade med en jättegod middag och även lite dans på lördagen. 🥰

Det har inte riktigt blivit den ("normala") relationen jag såg för mig från början, men som det känns nu är det ändå väldigt tryggt och fint trots att vi väldigt sällan kan ses IRL. Han backar mig både mentalt och praktiskt i min sattsning på gården och hästarna, och vi försöker planera för att han ska kunna komma hit oftare och även ha med barnen.

Jag har ju varit i långdistans-relation tidigare, och jag sa väl egentligen "aldrig mera", men ja.... ibland träffar man någon som får en att omvärdera..... :angel: :heart

En kille har jag skrivit med på messenger efter jag tog bort Tinder. Trodde han bodde i grannstaden men nej, han bor 5 min från mig 😅 Vi har skrivit o så blev jag ju sjuk så har inte setts.
Nu skulle jag ut med hundarna och han ville följa med så vi var ute 1 timma 🙂
Han är trevlig och ser bra ut. Kändes som vi babbla på rätt bra båda två 🙈
Kom just hem. Får se om de blir nått.

Han satte sig på huk o skulle hälsa på hundarna o Knut bodyslammade honom 😂 hoppa rakt i famnen på honom.
Så han är godkänd av hundarna iaf

Detta med ålder på dejter. Det sitter väl bara i mitt huvud, men vet inte hur jag ska få bort det?
Jag har en dejt på fredag, han är 27. Jag är 40. Alltså, kan det ens komma något bra ur det? Eller sabbar jag för honom? Han är trevlig och vi har snackat ett tag på messenger.
Har ni dejtat med åldersskillnad? Hur har det gått? :)

Detta med ålder på dejter. Det sitter väl bara i mitt huvud, men vet inte hur jag ska få bort det?
Jag har en dejt på fredag, han är 27. Jag är 40. Alltså, kan det ens komma något bra ur det? Eller sabbar jag för honom? Han är trevlig och vi har snackat ett tag på messenger.

Varför skulle du sabba för honom?
Han är en vuxen människa och kan ta ansvar för sig själv och sina beslut.
Jag skulle kunna göra det om jag bara ville ligga.
Jobbar med många unga killar och även om vi har jättekul tillsammans skulle jag inte kunna se mig vara i en relation med någon som är så pass mycket yngre.
Men det är ju väldigt individuellt och är det åt andra hållet, dvs mannen som är äldre är det ju ingen som höjer på ögonbrynen alls.

Ser inte heller problemet, gillar ni varann så kör!

Jag har ju dejtat 10 år yngre med tanken att jag skulle vilja ha ett förhållande med honom. Enda jag såg som ett verkligt problem var att reda ut tidigt om han vill ha barn eller inte, men det hade jag ju behövt adressera även om jag varit yngre också.

Under 30 hittar jag sällan män som gjort jobbet med sig själva så som jag vill, men det är ju å andra sidan rätt ovanligt hos äldre också så det är inte en anledning att låta bli helt. Vill ni någorlunda samma saker med framtiden så finns det väl inte någon anledning att låta bli? Det finns så många man inte klaffar med alls så jag skulle inte låta ålder bli en till regel att begränsa sig av.

Dejta kan du ju alltid göra då märker du ju om det fungerar, själv tänker jag att det är vart man är i livet (båda) som avgör om det kommer fungera. Livet och prioriteringar ser ju olika ut i olika åldrar.

Men det är ju väldigt individuellt och är det åt andra hållet, dvs mannen som är äldre är det ju ingen som höjer på ögonbrynen alls.
Stämmer det verkligen?
Mina ögonbryn åker i varje fall upp om det är ett par där kvinnan är avsevärt yngre än mannen.

Varför skulle du sabba för honom?
Han är en vuxen människa och kan ta ansvar för sig själv och sina beslut.
Jag skulle kunna göra det om jag bara ville ligga.
Jobbar med många unga killar och även om vi har jättekul tillsammans skulle jag inte kunna se mig vara i en relation med någon som är så pass mycket yngre.
Det är ju det, relation (vilket jag har svårt att se just pga jag är äldre och har mer bagage inom relationer och livet, går det att matcha?), ligga, det beror på hur det känns på dejten. Vet inte om vi har så mycket gemensamt att bygga på pga det med att jag levt längre och har mer bagage.
Ser inte heller problemet, gillar ni varann så kör!
:)
Jag har ju dejtat 10 år yngre med tanken att jag skulle vilja ha ett förhållande med honom. Enda jag såg som ett verkligt problem var att reda ut tidigt om han vill ha barn eller inte, men det hade jag ju behövt adressera även om jag varit yngre också.

Under 30 hittar jag sällan män som gjort jobbet med sig själva så som jag vill, men det är ju å andra sidan rätt ovanligt hos äldre också så det är inte en anledning att låta bli helt. Vill ni någorlunda samma saker med framtiden så finns det väl inte någon anledning att låta bli? Det finns så många man inte klaffar med alls så jag skulle inte låta ålder bli en till regel att begränsa sig av.
Och jag vill inte ha mer barn (har 1) och vill han det, då skulle jag avsluta.
Dejta kan du ju alltid göra då märker du ju om det fungerar, själv tänker jag att det är vart man är i livet (båda) som avgör om det kommer fungera. Livet och prioriteringar ser ju olika ut i olika åldrar.
Få se efter vi träffats, om det känns som det är värt att bygga vidare på.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 617
Senast: gullviva
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 411
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008