Ledsen att dra upp detta OT igen men jag var tvungen att svara på detta, mod kanske kan vara snäll och bryta ut det till en egen tråd?Jag kan ändå förstå lite vad @Ramona menar för själva andemeningen är väl att bara för att normen säger att smala, vältränade personer är snygga och eftersträvansvärda så behöver det ju inte alls vara det man faller för. Ingen av de män jag blivit kär i har varit normsnygga och de flesta har nog i ärlighetens namn varit lite överviktiga men utseende är ju inte allt.
Men börjar man prata om de där sjukligt feta personerna på tv som bara kan ligga i en säng och behöver typ lyftkran för att resa sig så tycker i alla fall jag att det mer handlar om något slags kink om extremt tjocka personer än personen i sig. Men det var nog inte så @Ramona menade heller.
I alla fall. Det fetmarkerade här är ju problematiskt om något. Så upp till en viss viktgräns är det personlighet>utseende men när den gränsen passerats då måste det vara en fetish? Det är ju som att säga att personer över den gränsen på grund av sin kroppstyp faktiskt inte kan bli älskade på riktigt.