Dejtingtråden del 38

Jag kan ändå förstå lite vad @Ramona menar för själva andemeningen är väl att bara för att normen säger att smala, vältränade personer är snygga och eftersträvansvärda så behöver det ju inte alls vara det man faller för. Ingen av de män jag blivit kär i har varit normsnygga och de flesta har nog i ärlighetens namn varit lite överviktiga men utseende är ju inte allt.

Men börjar man prata om de där sjukligt feta personerna på tv som bara kan ligga i en säng och behöver typ lyftkran för att resa sig så tycker i alla fall jag att det mer handlar om något slags kink om extremt tjocka personer än personen i sig. Men det var nog inte så @Ramona menade heller.
Ledsen att dra upp detta OT igen men jag var tvungen att svara på detta, mod kanske kan vara snäll och bryta ut det till en egen tråd? :)

I alla fall. Det fetmarkerade här är ju problematiskt om något. Så upp till en viss viktgräns är det personlighet>utseende men när den gränsen passerats då måste det vara en fetish? Det är ju som att säga att personer över den gränsen på grund av sin kroppstyp faktiskt inte kan bli älskade på riktigt.
 
Ledsen att dra upp detta OT igen men jag var tvungen att svara på detta, mod kanske kan vara snäll och bryta ut det till en egen tråd? :)

I alla fall. Det fetmarkerade här är ju problematiskt om något. Så upp till en viss viktgräns är det personlighet>utseende men när den gränsen passerats då måste det vara en fetish? Det är ju som att säga att personer över den gränsen på grund av sin kroppstyp faktiskt inte kan bli älskade på riktigt.
Det var verkligen inte så jag menade och jag ser inget behov av en egen tråd för att diskutera något jag inte tycker utan är helt gripet ur sitt sammanhang. Det som är sjukt är de där tv-programmen som @Ramona skrev om, inte personen i sig.
 
De generaliseringarna må stämma på gruppnivå, men lyckligtvis dejtar man ju inte på gruppnivå utan på individnivå. ;) Och det finns gott om individer i 30-årsålden också med katastrofal syn på jämställdhet, hbtq etc...
Min upplevelse är att det är stor skillnad värderingsmässigt mellan de som växte upp samtidigt som jag med "fittstim", heroinchic idealet och helt utan "stop min kropp" och de yngre generationerna där det förvisso finns avarter men samhället helt enkelt var på en annan nivå värderingsmässigt.
 
Min upplevelse är att det är stor skillnad värderingsmässigt mellan de som växte upp samtidigt som jag med "fittstim", heroinchic idealet och helt utan "stop min kropp" och de yngre generationerna där det förvisso finns avarter men samhället helt enkelt var på en annan nivå värderingsmässigt.
Menar du att de här männen beter sig så här fortfarande eller att de gjorde det när ni gick i skolan/växte upp? För det var definitivt likadant under min skoltid och då är jag typ femton år yngre. Jag har träffat någon man ur den aktuella generationen som beter sig precis så som du säger men majoriteten kan faktiskt bete sig.

Killar i högstadieålder är väl generellt inte kända för att vara några föredömen precis...
 
Men det måste ju vara väldigt olika ändå.
Jag har flera kollegor som är mellan 50 och 55, de är väldigt vettiga, bra värderingar, trevliga och härliga män.
Nje jag tycker att de är ganska lika faktiskt. Men jag ser också ungefär noll härliga män. Trevliga absolut, värderingsmässigt är nog många bra på utsidan men sen när man kollar på hur deras relationer ser ut och hur de agerar i praktiken så blir det mer tveksamt. De som kan hantera relationer på ett bra sätt är ju dessutom ofta kvar i de relationerna de har, så de är ju inte tillgängliga.

Men jag misstänker att min såll är ganska tät på vissa plan. Sen inser jag såklart att jag själv knappast är allas kopp te, vilket är helt ok.
 
Menar du att de här männen beter sig så här fortfarande eller att de gjorde det när ni gick i skolan/växte upp? För det var definitivt likadant under min skoltid och då är jag typ femton år yngre. Jag har träffat någon man ur den aktuella generationen som beter sig precis så som du säger men majoriteten kan faktiskt bete sig.

Killar i högstadieålder är väl generellt inte kända för att vara några föredömen precis...
Jag menar att samhällets värderingar var sådana under en starkt formerade period i deras (och mitt) liv vilket ger uttryck i deras (och mitt) beteende och liv även i vuxen ålder.
 
Eftersom jag är 70-talist så är det den dejtingpoolen jag är i med, jag ser uppenbarligen inte det du ser. Det är lite det jag undrar över, hur ni självvalt kan hänga med den här ganska trista generationen (hopplöst efter när det gäller jämställdhet, jämlikhet, hbtq, funkofobi, fettfobi etc helt präglade av "Vänner" och Killinggänget). Dessutom lite trötta och bittra (precis som jag). Den yngre generationen verkar mycket mer utvecklad på de där planen, för att inte tala om synen på relationer. Dock är jag inte intresserad av en yngre man...heller.
I mitt fall är detta inget jag har upplevt med han jag träffar. Som individ. Sen kan det säkert se annorlunda ut i ett större perspektiv om man kollar på gruppnivå.
Men det är inte gruppen jag dejtar utan han.

Jag har kollegor (män) i snarlik ålder och tycker inte det passar in på dem heller. 🤔

Så svårt att dra alla över en kam. Det finns guldkorn. Ska bara vaskas fram rätt.
 
Jag menar att samhällets värderingar var sådana under en starkt formerade period i deras (och mitt) liv vilket ger uttryck i deras (och mitt) beteende och liv även i vuxen ålder.
Jag skulle nog säga att det tyvärr var så även under min uppväxt. Och jag hoppas i alla fall att jag blivit en hyfsat bra vuxen person ändå. Jag vill inte döma ut en hel generation på att värderingarna under deras uppväxt inte är kompatibla med dagens. Skulle jag bara ragga på killar som växt upp mer jämställt får jag ragga på typ 18-åringar och det är jag noll intresserad av.
 
Min upplevelse är att det är stor skillnad värderingsmässigt mellan de som växte upp samtidigt som jag med "fittstim", heroinchic idealet och helt utan "stop min kropp" och de yngre generationerna där det förvisso finns avarter men samhället helt enkelt var på en annan nivå värderingsmässigt.
Jag vill inte ifrågasätta din upplevelse.
Dock läser jag i några pappagrupper på FB (där skribenter typiskt är 25-30-35), och är aktiv i några mansdominerade sammanhang med överrepresentation av 20-30-åringar, både på nätet och irl, och ser tyvärr rätt ofta värderingar som man trodde dog ut med Hedenhös. Så spridningen finns definitivt.
 
Nje jag tycker att de är ganska lika faktiskt. Men jag ser också ungefär noll härliga män. Trevliga absolut, värderingsmässigt är nog många bra på utsidan men sen när man kollar på hur deras relationer ser ut och hur de agerar i praktiken så blir det mer tveksamt. De som kan hantera relationer på ett bra sätt är ju dessutom ofta kvar i de relationerna de har, så de är ju inte tillgängliga.

Men jag misstänker att min såll är ganska tät på vissa plan. Sen inser jag såklart att jag själv knappast är allas kopp te, vilket är helt ok.

Jag träffar många härliga män och en hel del osköna också 😅
Ganska blandat mellan singlar och de som är i relationer.
Min absoluta favorit bortsett min katastrofsnubbe är ju singel men honom har jag ju klantat bort 😅
 
Jag vill inte ifrågasätta din upplevelse.
Dock läser jag i några pappagrupper på FB (där skribenter typiskt är 25-30-35), och är aktiv i några mansdominerade sammanhang med överrepresentation av 20-30-åringar, både på nätet och irl, och ser tyvärr rätt ofta värderingar som man trodde dog ut med Hedenhös. Så spridningen finns definitivt.
Ja kanske är det helt enkelt så att alla är lika kassa, resultatet för mig blir i varje fall detsamma =singel for life.
 
Jag träffar många härliga män och en hel del osköna också 😅
Ganska blandat mellan singlar och de som är i relationer.
Min absoluta favorit bortsett min katastrofsnubbe är ju singel men honom har jag ju klantat bort 😅
Jag träffar en hel del osköna, några som är normal trista, några som är ganska ok och ingen som är härlig.
 
Det är väl ungefär vad jag förväntar mig av mitt kommande dejtande :cool: Men, den som lever får se :D
Ah där är det mest osköna faktiskt, det verkar fullständigt hopplöst. Jag tänkte i hela livet män(niskor) man träffar generellt. I kategorin härliga individer är det mest djur faktiskt.
 
Det var verkligen inte så jag menade och jag ser inget behov av en egen tråd för att diskutera något jag inte tycker utan är helt gripet ur sitt sammanhang. Det som är sjukt är de där tv-programmen som @Ramona skrev om, inte personen i sig.
Vad menar du med gripet ur sitt sammanhang? Det jag fetade är ett direkt citat från dig där du säger att du tycker att vid den storleken så handlar det inte längre om personen, varför skulle det inte kunna göra det? Om du menar att jag missuppfattar det får du nog förklara hur för jag förstår inte.

Jag gillar inte heller de programmen, enbart för att de i stil med outsiders och andra "sensationsprogram" enbart finns för att "roa" tittaren genom att visa personer som på ett eller annat sätt inte passar in i normen, som en modern sorts freakshow, men det säger ju inget om deltagarna eller situationerna de är i.
 
Vad menar du med gripet ur sitt sammanhang? Det jag fetade är ett direkt citat från dig där du säger att du tycker att vid den storleken så handlar det inte längre om personen, varför skulle det inte kunna göra det? Om du menar att jag missuppfattar det får du nog förklara hur för jag förstår inte.

Jag gillar inte heller de programmen, enbart för att de i stil med outsiders och andra "sensationsprogram" enbart finns för att "roa" tittaren genom att visa personer som på ett eller annat sätt inte passar in i normen, som en modern sorts freakshow, men det säger ju inget om deltagarna eller situationerna de är i.
Okej. Om man tittar på de programmen och ser det som någon slags fetish, ja, då tycker jag det är en fetish. Därmed inte sagt att det inte finns människor som kan älska någon av den storleken på riktigt. Det jag svarade på var om man tittar på den där programmen och söker sig till den typen av person av ren fetish.

Vill du starta en tråd om detta där du ska kölhala mig på ett uttalande som du missuppfattat - varsågod, men jag kommer inte svara i den.
 
Okej. Om man tittar på de programmen och ser det som någon slags fetish, ja, då tycker jag det är en fetish. Därmed inte sagt att det inte finns människor som kan älska någon av den storleken på riktigt. Det jag svarade på var om man tittar på den där programmen och söker sig till den typen av person av ren fetish.

Vill du starta en tråd om detta där du ska kölhala mig på ett uttalande som du missuppfattat - varsågod, men jag kommer inte svara i den.
Vadå kölhala dig? Jag reagerade på något du sa som jag inte tyckte var okej, det gör folk här hela tiden.

Detta är vad du skrev:

Men börjar man prata om de där sjukligt feta personerna på tv som bara kan ligga i en säng och behöver typ lyftkran för att resa sig så tycker i alla fall jag att det mer handlar om något slags kink om extremt tjocka personer än personen i sig

Jag förstår inte hur detta kan missuppfattas men okej, om du inte alls menade vad du skrev så ber jag om ursäkt.
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 198
Senast: gullviva
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 268
Senast: Sleepan
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 162
Senast: pepp
·
Svar
2 001
· Visningar
98 191
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp