Dejtingtråden del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
En av mina närmaste vänner - kanse DEN närmaste vännen - har en hög position i kyrkomötet. Vi har varit vänner länge och vi pratar aldrig religion. Även om hen på skoj kallar mig för ogudaktig.

Jag är övertygad ateist och har svårt för religion i alla dess former. Men jag älskar min vän. Hen kallar ig sin vapendragare. Vi hänger ihop i många sammanhang och på många arenor.

Så jag tror att man mycket väl kan dejta en person med position i kyrkan. Beroende på hur den människan beter sig och agerar.

Det tvivlar jag inte en sekund på, jag säger bara att jag själv nog inte skulle vilja göra det. Ha ett kärleksförhållande med alltså, vara nära vän ser jag annorlunda på. Jag vill gärna prata om allt, livet och döden och politik och etik och universum och allt möjligt. Och jag vill nog göra det i ett förhållande med någon som har någorlunda samma grundsyn som jag. Men det är när det kommer så nära som pillow talk nakna i sängen eller till frukostkaffet. När det kommer till vänner så ser jag gärna att det finns olika perspektiv till högre grad!

Jo, såklart och för mig klaffar det dåligt om jag inte tycker personen är snygg :D
Du har en poäng där, det kommer nog in i bilden också någonstans, men jag vet att KK idioten jag hade var inte speciellt snygg, men har var snäll eller tja snäll tills hans sanna jag visade sig. Men utseendet är en bit på vägen både TK och mit ex ser rätt bra ut om jag får säga det själv. :p

Du har en poäng där, det kommer nog in i bilden också någonstans, men jag vet att KK idioten jag hade var inte speciellt snygg, men har var snäll eller tja snäll tills hans sanna jag visade sig. Men utseendet är en bit på vägen både TK och mit ex ser rätt bra ut om jag får säga det själv. :p

Sen vad man anser är snyggt och inte är ju väldigt olika.
Snygga kollegan är snygg i de flestas ögon, faller väl inom normen sas. Jag tycker han ser bra ut men är inte alls min typ.
Den andra kollegan är precis min typ, iaf fram till för någon vecka sedan. Nu ser han ut som Henrik Dorsin :meh::arghh::rofl:

Alltså vet inte om jag ska skratta eller gråta. Har under kvällen swipat slut på Tinder, ändrat lite ålder och avstånd och swipat vidare. Resultat: några matchningar, sammanlagt fem startade konversationer, om jag räknar gårdagens med. Samtliga verkar ha tröttnat redan:meh:
Reggade mig, eller försökte iaf, på en vänner sida. Gick tydligen inte, fick aldrig nåt bekräftelsemail:grin:
Hade en konversation på hp med, men ger upp den, då personen inte direkt verkar angelägen att få den att flytta.
Och min kk verkar ha fått bättre erbjudande:cautious:

/ #foreveralone

Hörrni, skulle verkligen behöva bolla en grej men för det behöver jag i princip skriva ut sms (med sexuellt innehåll) vilket jag inte vill här. Nån som känner sig klok och kan tänka sig ta det via pm?

Alltså vet inte om jag ska skratta eller gråta. Har under kvällen swipat slut på Tinder, ändrat lite ålder och avstånd och swipat vidare. Resultat: några matchningar, sammanlagt fem startade konversationer, om jag räknar gårdagens med. Samtliga verkar ha tröttnat redan:meh:
Reggade mig, eller försökte iaf, på en vänner sida. Gick tydligen inte, fick aldrig nåt bekräftelsemail:grin:
Hade en konversation på hp med, men ger upp den, då personen inte direkt verkar angelägen att få den att flytta.
Och min kk verkar ha fått bättre erbjudande:cautious:

/ #foreveralone

Min känsla är att Tinder nog kan leda till något, men att man nog måste ha rätt mycket tur, eller bo på rätt ställe. Man har ju bara en chans att ge ett första intryck, men rent allmänt är det nog sällan man blir kär enbart på utseendet.

• Gilla
Reactions: ptr
Hörrni, skulle verkligen behöva bolla en grej men för det behöver jag i princip skriva ut sms (med sexuellt innehåll) vilket jag inte vill här. Nån som känner sig klok och kan tänka sig ta det via pm?

Vet inte hur klok jag är.. men kan bolla lite :)

• Gilla
Reactions: ptr
Sen vad man anser är snyggt och inte är ju väldigt olika.
Snygga kollegan är snygg i de flestas ögon, faller väl inom normen sas. Jag tycker han ser bra ut men är inte alls min typ.
Den andra kollegan är precis min typ, iaf fram till för någon vecka sedan. Nu ser han ut som Henrik Dorsin :meh::arghh::rofl:
Precis, det jag tycker är snyggt är inte ens säkert någon annan tycker är snyggt. Vet inte ens om det egentligen existerar en norm på vad som anses vara snyggt angående utseende (tänker ej kläder här), då alla tycker olika. Men men.

Hoppas ni alla får en bra påsk, för min del kommer den bli ensam. Ska inte hitta på någonting.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 833
Senast: Imna
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 397
Senast: alazzi
·
Tjatter Jag kan väl inte vara den enda här som råkat ut för slumpmässigt ironiska situationer och lustiga och/eller långsökta sammanträffanden...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 548
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 721
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka