Dejtingtråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu blir det väldigt OT igen men jag håller med. Hade varit bättre om det gallrades efter ett par år eller så, och man skulle slippa alla trådar som är flera år gamla som plötsligt puttas upp.

Ja, precis. Jag skrev mycket om mig och mitt ex när vi gjorde slut, för att det helt enkelt var kaos och upp och ner och jag behövde akut stöd. Snällt nog har moderator på förfrågan tagit bort den tråden nu eftersom det är känsligt. Men en automatisk borttagning av trådar efter något år hade ju inte skadat.

Sorry för OT!

@Singoalla apropå sånt som var kaos, hur gick det för personerna som eventuellt skulle ha barn tillsammans? Om du vill/kan dela med dig dvs.

Ja du. Kortfattat så var han tydlig med att han ville ta sitt ansvar som pappa men inte ha en kärleksrelation med kvinnan i fråga. Hon sa att hon kunde tänka sig att göra abort om han var hos henne och sov tillsammans med henne under en period, och när han svarade att det inte var någon bra idé så blev hon arg och sa att hon inte tänker göra abort när det enligt henne inte fungerade mellan dem. Han svarade att beslutet såklart ligger hos henne men att han inte vill ha den typen av relation. Att de får ta hand om barnet tillsammans som vänner. I den här vevan blev hon arg och gick upp i rök. Blockerade honom i sociala medier och ignorerade kontaktförsök. I tre månader visste han inte om han skulle bli pappa eller inte. Han hade lite kontakt med familjerätten för att se vad som kan hända framöver. Men efter flera kontaktförsök och några månaders radiotystnad fick han tillslut besked att hon inte var med barn längre. I retroaspekt tycker han väl att det är mycket han kunde ha gjort bättre, och mår rätt dåligt över allt som hänt. Men vi har bra samtal och jag hoppas att de båda ska kunna repa sig från vad som hände.

Jag tycker det är tjatigt när folk aktiverar gamla trådar utan att ha fattat att de är gamla. Däremot kan det vara hur kul som helst att läsa gamla grejer och se hur vi skrev då.
Jag blir mest nervös när jag ser att jag svarat i nån jättegammal upp-puttad tråd. Undrar om jag skrivit nåt dumt liksom :nailbiting:.

Ja, precis. Jag skrev mycket om mig och mitt ex när vi gjorde slut, för att det helt enkelt var kaos och upp och ner och jag behövde akut stöd. Snällt nog har moderator på förfrågan tagit bort den tråden nu eftersom det är känsligt. Men en automatisk borttagning av trådar efter något år hade ju inte skadat.

Sorry för OT!
Fick också en tråd borttagen på förfrågan :bow:. Det var egentligen inget hemligt i den, men jag skrev där när jag mådde så dåligt och släppte typ alla gränser för vad jag egentligen vill skriva här för det var till väldigt stor hjälp då. Men tanken på att folk som vet vem jag är IRL kan sitta och läsa den flera ÅR senare kändes jobbig.

Ja du. Kortfattat så var han tydlig med att han ville ta sitt ansvar som pappa men inte ha en kärleksrelation med kvinnan i fråga. Hon sa att hon kunde tänka sig att göra abort om han var hos henne och sov tillsammans med henne under en period, och när han svarade att det inte var någon bra idé så blev hon arg och sa att hon inte tänker göra abort när det enligt henne inte fungerade mellan dem. Han svarade att beslutet såklart ligger hos henne men att han inte vill ha den typen av relation. Att de får ta hand om barnet tillsammans som vänner. I den här vevan blev hon arg och gick upp i rök. Blockerade honom i sociala medier och ignorerade kontaktförsök. I tre månader visste han inte om han skulle bli pappa eller inte. Han hade lite kontakt med familjerätten för att se vad som kan hända framöver. Men efter flera kontaktförsök och några månaders radiotystnad fick han tillslut besked att hon inte var med barn längre. I retroaspekt tycker han väl att det är mycket han kunde ha gjort bättre, och mår rätt dåligt över allt som hänt. Men vi har bra samtal och jag hoppas att de båda ska kunna repa sig från vad som hände.
Bra att det "löste sig" och att inget barn blev tvungen att växa upp i en sådan "krigszon". Det hade såklart kunnat lösa sig och bli riktigt bra oavsett men det känns som att som det blev nog var bäst ändå.

Förhoppningsvis två vuxna som är en erfarenhet rikare.

Jag blir mest nervös när jag ser att jag svarat i nån jättegammal upp-puttad tråd. Undrar om jag skrivit nåt dumt liksom :nailbiting:.

Ja, herregud! :laugh: Jag är en "late bloomer" och dessutom utvecklas jag väldigt snabbt nu på senare år. Vilket innebär att saker jag skrev för bara ett år sedan kan vara helt irrelevant och omoget i mina nya ögon :D Tog mig lite tid på semestern i somras och rensade igenom min Insta och bara "HERREGUD VAD PINSAM JAG ÄR!!!" :rofl:

Bra att det "löste sig" och att inget barn blev tvungen att växa upp i en sådan "krigszon". Det hade såklart kunnat lösa sig och bli riktigt bra oavsett men det känns som att som det blev nog var bäst ändå.

Förhoppningsvis två vuxna som är en erfarenhet rikare.

Jag tror så. Det var nog en pers för dom båda och jag hoppas att tiden ska läka alla sår. Jag dyker upp och har pizza och filmkväll med honom ibland och snackar skit. Dejta är det sista han tänker på just nu.

Jag tror min Tinder är trasig, jag får inga matchningar nu för tiden. Har folk tröttnat på den här gamla nuckans nuna nu? Skrev en presentation men det blev bara värre.

BLÄ jag går och lägger mig.

Jag tror min Tinder är trasig, jag får inga matchningar nu för tiden. Har folk tröttnat på den här gamla nuckans nuna nu? Skrev en presentation men det blev bara värre.

BLÄ jag går och lägger mig.

Har du varit inaktiv ett tag ? I så fall hamnar du nog ganska långt ner i flödet hos många.

Mmm, håller med.
Kan vara dött i en hel vecka för mig . Sen får man ett par stycken på 1-2 dagar.

Jo, och sen de matchningar jag får kommer inte sällan från Uppsala, Stockholm å söderut. Typiskt, flera av dom är riktigt söta :). Men dom har väl bara passerat här.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
6 144
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 638
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 858
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 295

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka